حجت‌الاسلام پوریوسفی تصریح کرد : ماندگاری و جاودانگی ۲ سردار بزرگ ایران(میرزا کوچک و سردار سلیمانی) نیز به دلیل عدالت‌خواهی و همچنین مردمی بودن آنان است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان ازرشت؛ آیین رونمایی از پوستر سومین رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار با حضور حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ، یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت و اصحاب رسانه در خانه تاریخی میرزا کوچک جنگلی در رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی پوریوسفی ، دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان در این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد رسانه‌ای، ایجاد پیوند بین منش، اهداف و آرمانهای سردار جنگل میرزاکوچک جنگلی با سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی همیشه درباره آزادی ایران صحبت میکرد اما حرف های میرزا تحریف شد.

حجت‌الاسلام پوریوسفی یادآور شد: میرزا کوچک یک طلبه مجاهد و مسلمان بود که یکی از ویژگی‌های برجسته وی مردمی بودن بود که توانست قیامش را با مردم پیوند دهد .

وی تاکید کرد: محبوبیت حاج قاسم سلیمانی که سردار دلها است نیز مردمی بودن وی بود که حتی یک عکس پشت میز هم نداشت.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید به اینکه میرزا قیام خود را به مردم گره زد ادامه داد؛ مردم ایران بسیار فهیم و عدالت‌خواه هستند و دغدغه مردم عدالت است و به همین دلیل هر فرد عادلی را دوست دارند.

حجت‌الاسلام پوریوسفی تصریح کرد : ماندگاری و جاودانگی ۲ سردار بزرگ ایران نیز به دلیل عدالت‌خواهی و همچنین مردمی بودن آنان است.

وی اظهار داشت : در نخستین دوره این رویداد، فعالان رسانه‌ای پنج استان و در دومین دوره نیز هشت استان شرکت کردند و انتظار داریم که امسال در سومین دوره، حدود ۱۵ استان حضور یابند.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امسال سومین رویداد رسانه ای سردار تا سردار ( صد سال مجاهدت و مقاومت ایران عزیز) برگزار می شود، مطرح کرد: ما می خواهیم نام این دو شهید را زنده نگاه داریم و در تلاشیم این رویداد را کشوری کنیم و امیدواریم این رویداد به واقعیت تبدیل شده و خالصانه آثار را به دل خانه های مردم برسانیم.

مهلت ارسال آثار تا روز ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲

علی دارا، دبیر اجرایی این رخداد رسانه‌ای در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رخداد در هفت بخش‌ ؛ گزارش خبری، پادکست، ویدئوکست، مصاحبه، عکس و یادداشت در محورهای بازنمایی اقدامات مجموعه های مردمی در پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و میرزاکوچک خان جنگلی، بازنمایی خدمات فرهنگی و اجتماعی مجموعه های مردمی با الگوگیری از سیره این دو سردار شهید، تحلیل نقش الگودهی سیره این دو قهرمان ملی در شکل‌گیری مجموعه‌های مردمی و نقش آفرینی مردم در عرصه های فرهنگی و اجتماعی برپا شده است.

وی عنوان کرد: نگاهی به نقش رسانه در تقویت و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز بررسی نقش مردم و جریان های مردمی در موفقیت‌های ملی و پیشبرد اهداف اسلامی از دیگر محورهای این رویداد رسانه‌ای است.

دبیر اجرایی این رخداد رسانه‌ای در ادامه افزود: علاقمندان به شرکت در این رخداد از سراسر کشور می توانند آثار خود را تا روز ۱۵ دی ماه امسال به دبیرخانه آن ارسال کنند.

همچنین افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۱۷۱۱۵۲۰۲ در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری