اسدالله عباسی در ادامه با تشکر از یزدانی سرپرست شهرداری گفت: ایشان در مدت ۵ ماه در تراز یک شهردار رشت کار کرده است، اگر ثبات مدیریتی داشتیم موضوعاتی چون پسماند تا الان جمع شده بود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت، مراسم معارفه «رحیم شوقی» شهردار جدید رشت با حضور مسئولان امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در مراسم معارفه شهردار رشت در تالار مرکزی این شهر با خیر مقدم به مسئولین استانی و شهری و دیگر مدعوین با اشاره به اینکه در برهه ای قرار داریم که متاسفانه در شهر رشت به لحاظ کالبدی از جمله توسعه شهری ، مباحث ترافیکی ، مبلمان شهری ، زیست محیطی و گردشگری کار عمده ای در آن صورت نگرفته است اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری ، فرهنگی و نرم افزاری ، خدمات اداره شهر متناسب با آرمان های انقلاب توسعه پیدا نکرده است و در دوره ششم شورا نیز تا کنون توفیقات خوبی نداشتیم و در دوره جدید مدیریت ، شهردار جدید باید این ضعف عملکردی را جبران کند.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در شهرداری رشت نیروهای کارآمد و متعهد فراوانی حضور دارند که فرصت خدمتگزاری و ارائه خدمات به آن ها داده نشده است افزود: بعضا مدیران نه بر اساس شایسته سالاری بلکه جناح بازی و سفارش سالاری به کارگیری می شدند که نتیجه آن مشکلات فعلی جامعه است.

وی با تاکید به اینکه شهردار جدید رشت روحیه انقلابی و جهادی دارند بیان کرد: این ویژگی ها موجب انتخاب وی از سوی اعضای انقلابی شورای ششم بوده است و انتظار داریم به دور از سیاسی کاری های رایج و جناح بازی‌ها از همه افراد توانمند در مدیریت های زیر مجموعه استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت در حال حاضر نیاز به مدیران کارآمد ، انقلابی ، عدالت طلب ، پاکدست و فساد ستیز دارد افزود: در شهرداری زمینه برای ایجاد فساد اداری و مالی وجود دارد و مدیران فاقد رویه فساد ستیزی و کارآیی لازم قادر به تحقق اهداف و برنامه های تدوین شده نخواهند بود و نیاز به مدیران جهادی و تحولگرا و میدانی داریم .

کارگرنیا به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : رهبر معظم انقلاب فرمودند: در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم آنان و اعتماد سازی به عنوان چهار شاخص مهم مورد توجه باشد .

وی با بیان اینکه سخت گیری های بی جا و معطل کردن مردم و استفاده از برخی روش های غیر اخلاقی باید به موازات مبارزه قاطع با فساد رفع شود تصریح کرد: شهرداری ها همواره در معرض افراد فرصت طلب و سودجو قرار دارند اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداری ها موجب می شود که زمینه بسیاری از فرصت طلبی ها از بین برود .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با قدر دانی از عملکرد یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در طول پنج ماه سرپرستی گفت : در دوران سرپرستی اقدامات خوبی در بخش های مختلف ماموریتی شهرداری بالاخص پسماند ( افزایش ظرفیت کودالی و بهسازی سراوان) با حمایت های استاندار گیلان انجام شد و با اقتدار خلا عدم حضور شهردار را پوشش دادند و برای رحیم شوقی نیز در ادامه خدمتگزاری در جایگاه شهردار رشت آرزوی موفقیت داریم.

عدم برخورداری شهرداری رشت از اعتبارات دولتی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری رشت رشد خوبی دارد اظهار کرد: ۶۰ درصد بودجه شهرداری رشت عمرانی و چهل درصد جاری است که بودجه خوبی است .

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه در بودجه شهرداری منابع مالی و انسانی مهم است افزود: شهرداری بیش از حد حجیم و بزرگ شده است و این یک مشکل است و از شهردار رشت انتظار داریم روند ورودی ها را ببندد.

وی با ابراز گلایه از اینکه شهرداری رشت نتوانست به خوبی از اعتبارات دولتی در اجرای پروژه ها برخوردار شود بیان کرد: ما انتظار داریم شهرداری رشت با طرح مباحث متعدد سهم بیشتری از اعتبارات دولتی داشته باشد و ما نیز در این باره کمک می کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید به دریافتی های شهرداری رشت از محل ارزش افزوده ، تخلفات رانندگی و .. تصریح کرد: بارها به شهرداران رشت تاکید کردم برای جذب اعتبارات دولتی با تهران در ارتباط باشند و فقط وقت خود را به اینکه در درون شهرداری رشت حضور داشته باشند سپری نکنند.

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلات فاضلاب رشت افزود: از شهرداری رشت انتظار دارم با همراهی اداره آب و فاضلاب این دغدغه را برطرف کنند و معتقدم در صورت تعامل می توانیم در سال جاری با جذب اعتبارات دولتی نسبت به تجهیز کارگاه برای رفع مشکلات فاضلاب رشت اقدام کنیم.

وی با تاکید به راه اندازی حمل و نقل ریلی در رشت بیان کرد: شورای ششم رشت برای این پروژه بزرگ بسیار تلاش کرده است و در حال حاضر نیز این مهم برای قرار گرفتن در ردیف بودجه ملی آماده شده است و امیدواریم این مهم با سرعت در رشت اجرایی شود.

بار عقب ماندگی چهل ساله پسماند به گردن نمایندگان این دوره افتاد!!

یکی دیگر از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های اعضای شورای رشت بالاخص ریاست شورای اسلامی و سرپرست شهرداری رشت به منظور رفع مشکلات شهر اظهار کرد: این مراسم به منظور معارفه شهردار جدید رشت برگزار شده است و یقین می دانیم حضور نیروهای مومن و متدین موجب خیر و برکت است.

سید علی آقا زاده با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است افزود: مدیریت کردن یک موجود زنده و هم شکل کردن آن با مشکلاتی مواجه است و شهر رشت از فقدان مدیریت یکپارچه شهری رنج می‌برد و چهل سال بار عقب ماندگی پسماند به گردن این دوره افتاد و این در حالی است که باید به گونه ای برنامه ریزی می شد که برای آینده نیز برنامه ریزی می کردند و رفع خرابه های چهل ساله را قطعا نباید از یک تیم چهار ساله انتظار داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه مشکلات فراوانی بر گردن شورا و شهرداری رشت است تصریح کرد: متاسفانه زیاده خواهی و عدم مدیریت یکپارچه شهری و عدم تعامل برخی از دستگاه ها با مجموعه مدیریت شهری موجب شد که امروز مصیبت فراوانی را مشاهده هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خواسته هایی را خارج از چهار چوب به شهرداری تحمیل می کنیم افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده در بخش هایی همچون فاضلاب شاهد رفع مشکلات هستیم و یقینا با همپوشانی دستگاه ها می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم .

بی ثباتی مدیریتی مهمترین عامل جمع شدن معضل پسماند در رشت

استاندار گیلان در جلسه معارفه شهردار رشت گفت: ۲ سال است که شورای ششم شهر رشت انتخاب شده و در این ۲ سال ۴ نفر آزمون خود را پس دادند و امیدوارم با انتخاب شهردار جدید ۲ سال آینده شاهد ثبات مدیریتی باشیم.

اسدالله عباسی در ادامه با تشکر از یزدانی سرپرست شهرداری گفت: ایشان در مدت ۵ ماه در تراز یک شهردار رشت کار کرده است، اگر ثبات مدیریتی داشتیم موضوعاتی چون پسماند تا الان جمع شده بود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات چالشی شهر رشت به مدیر باثبات نیاز داریم و امید داریم شورا و شهرداری با همدلی و هماهنگی در چارچوب قانون برای رفاه شهر رشت گام بردارند.

نماینده عالی دولت در ادامه نیز رشت را برای همه استان دانست که نیازمند توجه خاص است و افزود: هنر مدیریت شهری همین است که از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

عباسی افزود: توصیه من به شورا و شهرداری این است که به حاشیه نروید و به اهدافی که دارید تمرکز کنید ما نیز حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که شهر رشت قلب استان است ولی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است، یادآور شد: خدا را شکر تا کنون توانستیم طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی رشت را مشخص کنیم، همچنین از دیگر اقداماتی که باید انجام شود شامل سامان دادن به حاشیه شهر، زمین‌های نسقی، مبلمان شهری است. امیدی به ماده ۵ و ۱۰۰ نداشته باشیم زیرا خیلی از راه‌ها را بسته‌ایم و ساخت و سازهای که خلاف کردند با جریمه حل نخواهد شد، برای محیط زیست صادقانه کار کنید.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره با اینکه برای رودخانه زرجوب و گوهر رود ریاست جمهوری دستور ویژه‌ای برای حل آن صادر کرده است گفت: برای حل آن از سراوان باید آغاز شود و خوشبختانه کارهای خوبی در حال انجام است.

عباسی ادامه داد: تفکیک از مبدا اولین گام برای حل مشکل پسماند است و گام بعدی کود آلی است، بهسازی در حال انجام است اگر همت و اراده کافی وجود داشت تا اسفند حل می‌شد، از زمانی که ۱۰۰ میلیارد به حساب شهرداری واریز شد اگر آغاز به کار صورت می‌گرفت قطعا پیشرفت خوبی می داشتیم.

وی افزود: کارنامه مهم شورای شهر رشت همین حل مسئله پسماند است، کار را باید شهرداری و شورا انجام دهند و استانداری نیز حمایت کنند.  از الان برای آزادسازی حاشیه رودخانه‌ها شهردار رشت باید به فکر باشد.

عباسی ادامه داد: همه ما شهر رشت را دوست داریم چرا که قدم گاه بزرگان زیادی بوده است، با کار و تلاش برای این شهر می‌توانیم رضایت را به مردم هدیه کنیم.

وی در پایان گفت: پاکبان‌ها و نیروهای خدماتی را به طور ویژه حمایت کنید.

به وضعیت معیشتی همکارانم در شهرداری رشت توجه ویژه دارم

شهردار منتخب رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمام تلاشم را برای رفع مشکلات رشت به کار می گیرم اظهار کرد: تمام تلاشم را به کار می گیرم که شرمنده شهر و همشهریان عزیز رشت نشوم و با برنامه های تدوین شده امیدوارم در رفع دغدغه های مختلف رشت از جمله ترافیک گام بردارم .

رحیم شوقی با بیان اینکه دغدغه های مختلفی در رشت مطرح است افزود: تسریع در روند بهسازی سراوان ، تکمیل هوشمند سازی مراودات در شهرداری، اجرای ممیزی املاک ، پیگیری تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و غیره از برنامه های بنده است.

وی با تاکید به اینکه به وضعیت معیشتی همکارانم در شهرداری رشت توجه ویژه دارم بیان کرد: برای نظم بخشی و قانون گرایی توجه ویژه دارم و با بهره مندی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در گیلان ، استاندار گیلان ، دستگاه قضا و دیگر نهادهای نظارتی و اعضای شورای اسلامی برای رفع مشکلات شهر گام برمی دارم و از اعضای شورای رشت که همچون یازده دوست ، همراه و حامی بنده هستند نیز کمال تشکر دارم.

آغاز لایروبی تالاب عینک رشت

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با ارائه گزارش عملکرد شهرداری رشت طی این مدت اظهار کرد: حدود پنج ماه در جایگاه سرپرست شهرداری رشت در خدمت مجموعه شهرداری و شهروندان رشت بودم و طی این مدت تعدادی پروژه های عمرانی را در دستور کار داشتیم که از آن جمله می توان به تلاش برای جذب اعتبار به منظور احداث رینگ ۹۰ متری اشاره کرد و با تلاش های انجام شده بالاخص پیگیری های جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی ، اعتبار این پروژه در ردیف ملی قرار گرفت.

وی به لایروبی تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت : با جذب سرمایه گذار به زودی لایروبی این تالاب نیز طی هفته های آتی آغاز می شود .

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به تلاش های انجام شده به منظور ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی تصریح کرد: این موضوع با حضور رایزنان یونسکو انجام شده است و امیدواریم با تحقق این مهم این برند نیز برای رشت ثبت شود.

یزدانی با بیان اینکه در پروژه بهسازی سراوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم افزود: با تلاش های اعضای شورای رشت ، استاندار گیلان و نمایندگان مجلس اقدامات خوبی درحوزه سراوان انجام شده است و پس از سالها انتظار ، پروژه بهسازی سراوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان اشاره کرد و گفت : با همراهی مدیر کل منابع طبیعی اقدامات خوبی در باره این پارک انجام شده است و در حال حاضر نیز اقدامات مربوط به روشنایی و همچنین احداث سرویس بهداشتی در آن پارک با هدف فراهم کردن فضای مناسب برای حضو ر گردشگران در دست انجام است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به وضعیت اتوبوس های سطح رشت بیان کرد: در زمان شروع فعالیت حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس در سطح رشت مشغول فعالیت بود که با اقدامات انجام شده در حال حاضر بالغ بر ۴۰ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول خدمات رسانی است.

یزدانی به انعقاد قرار داد احداث ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس جدید در رشت اشاره کرد و گفت : این قرار داد نیز منعقد شده است و در بخش های از شهر نیز ایستگاه ها نصب شده اند .

وی با بیان اینکه دومین نشست شهرهای گردشگری مقاومت نیز در رشت برگزار شد افزود: برگزاری جام بین المللی شطرنج خزر نیز طی این مدت با حضور میهمانان داخلی و خارجی در شهر رشت برگزار شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به پروژه تملک سعدی به سرگل رشت تصریح کرد : بازگشایی مسیر شریعتی به سمت رودبارتان، اتمام ساختمان ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۵، تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در شهرداری رشت ،پرداخت حق رفاهی و بهره وری پرسنل شهرداری رشت ، اجرای آسفالت در محلات مختلف رشت و … از دیگر اقدامات شهرداری رشت طی این مدت بوده است.

یزدانی با قدردانی از پیگیری های استاندار گیلان به منظور دریافت اعتبارات ملی برای پروژه های مدیریت شهری رشت افزود: جذب اعتبارات ملی برای رفع مشکلات پروژه سراوان یقینا با حمایت های استاندار گیلان رقم خورد و بنده نیز تلاش کردم تا زمانی که در این جایگاه حضور داشتم برای رفع مشکلات شهر تلاش کنم و اگر در این مسیر کم و کاستی نیز وجود داشت از ناتوانی بنده بود و از این بابت طلب عفو و بخشش دارم.

در این مراسم پس از قرائت حکم رحیم شوقی شهردار جدید رشت و معارفه وی، از تلاش های یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت نیز تجلیل شد.

در مراسم معارفه شهردار رشت به مباحث مختلفی از جمله توسعه خدمات شهر با آرمان های انقلاب، استفاده از نیروهای متعهد و کارآمد شاغل در شهرداری رشت و ….. تاکید شد.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری