به گزارش صفیر گیلان؛ ، علی فتح‌اللهی در مراسمی که با حضور استاندار گیلان در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به عملکرد و اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: عملکرد و اقدامات مثبت دولت موجب توسعه کشور شده است. وی با بیان […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ ، علی فتح‌اللهی در مراسمی که با حضور استاندار گیلان در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به عملکرد و اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: عملکرد و اقدامات مثبت دولت موجب توسعه کشور شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت دولت خروج کشور از ذیل ماده ۷منشور سازمان ملل بوده است، افزود: در تاریخ سازمان ملل بی‌سابقه بوده است که کشوری بدون تغییر حکومت و جنگ و خونریزی و با سرافرازی از منشور ۷این سازمان خارج شود.
فتح‌اللهی با بیان اینکه پس از برجام تحریم‌های نفتی، بانکی،‌بیمه و کشتیرانی علیه کشور برداشته شد، خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها موجب توسعه و رونق کارها در مباحث بین‌المللی شده است.
وی با بیان اینکه علی‌رغم فشارها و مشکلات فراوان کارها و اقدامات بزرگی در کشور صورت گرفته است، گفت: در این دولت نرخ تورم از ۴۰درصد به ۷درصد رسیده است و این در حالیست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها دو بار شاهد کاهش شدید نرخ تورم بوده‌ایم.
فرماندار صومعه‌سرا به افزایش تولید در میادین نفت و گاز بویژه در نقاط مشترک با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره و تصریح کرد: طی چند سال اخیر برای نخستین بار برداشت ما از میادین نفت و گاز بیشتر از سایر کشورها بوده است. به گونه‌ای که در سال‌های گذشته برداشت قطر از میادین که مساحت آن یک دهم وسعت ایران است دو برابر محصولات ایران بوده است.
وی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی کشور از منفی ۶.۷به ۷.۳درصد رسیده است،‌ابراز کرد: اجرای طرح تحول سلامت یکی دیگر از اقدامات ارزنده دولت بوده است. این طرح انقلابی را در حوزه بهداشت و سلامت کشور ایجاد کرده است.
فتح‌اللهی افزود: تایید ایران به عنوان عضو جدید باشگاه کشورهای هسته‌ای نتیجه تلاش‌های صورت گرفته در چند سال اخیر است. اکنون ایران را به عنوان یک کشور هسته‌ای قبول دارند.
وی با بیان اینکه اقدامات ماندگار، اثرگذار و قابل رضایتی در سطح استان گیلان نیز صورت گرفته است،‌ ابراز کرد:‌  تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به پیشنهاد استاندار، در گیلان طراحی و به صورت یک قانون در سراسر کشور گسترش یافت. این کارگروه بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه اقتصاد را برطرف کرد. بر اساس این کارگروه ۵۱۳میلیارد تومان اعتبار جهت رفع مشکلات و فعال‌سازی به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان اختصاص یافته است.
فرماندار صومعه‌سرا به سفر ریاست جمهور به گیلان اشاره کرد و گفت:‌حضور ریاست جمهور و برکات این سفر توسعه گیلان را دو دهه جلو انداخته است.
فتح‌اللهی با اشاره به پروژه راه‌آهن قزوین- رشت، موقعیت و پتانسیل منطقه آزاد تجاری انزلی،‌سد شفارود و…تصریح کرد: پروژه‌های اجرا شده در گیلان باعث کسب رتبه‌های بسیاری در سطح کشور شده است.
وی به اقدامات صورت گرفته در صومعه‌سرا طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: ‌خوشبختانه تعامل و همکاری خوب و مطلوبی بین مسئولین با نماینده صومعه سرا در مجلس برقرار است به گونه‌ای که شاهد تحقق و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های بسیاری در سطح صومعه‌سرا می‌باشیم.
فتح‌اللهی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صومعه‌سرا به جهت برخورداری کلیه روستاها و شهرها از نعمت گاز به شهرستان سبز تبدیل شده است، ادامه داد:‌ در دهه فجر سال گذشته صومعه‌سرا ۱۶۱پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیارد و در هفته دولت سال گذشته ۱۵۰پروژه با ۶۲میلیارد تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی به بازسازی و بهسازی شبکه‌هاب برق شهرستان، تکمیل سالن‌های ورزشی، افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های ملی با اعتبار ۱۰۲میلیارد تومان و ساماندهی فاضلاب شهری در شهرستان اشاره و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید میزان ۷۴۲میلیارد تومان اعتبار در شهرستان صومعه‌سرا هزینه و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
فرماندار صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما معضل بیکاری است، اظهار کرد: ‌با توجه به پتانسیل‌های موجود در صومعه‌سرا وجود بیکاری یک نقطه ضعف به شمار می‌رود. تمام تلاشمان تحقق شعار سال مبنی بر افزایش تولید و اشتغال با بهره‌مندی مطلوب از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان نظیر تالاب و جنگل است.