به گزارش صفیر گیلان، با حضور همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی ،زارع استاندار گیلان ، فتح اللهی فرماندار رشت ، هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان جمعی ازدیگر مسئولان تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار با شروع عملیات اجرایی ۱۰کیلومتر در استقامت ۲رشت آغاز شد. دکتر ارسلان […]

به گزارش صفیر گیلان، با حضور همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق وانرژی ،زارع استاندار گیلان ، فتح اللهی فرماندار رشت ، هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان جمعی ازدیگر مسئولان تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار با شروع عملیات اجرایی ۱۰کیلومتر در استقامت ۲رشت آغاز شد.
دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه آغاز فاز نخست تبدیل شبکه مسی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار استان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۳۶ درصد شبکه های توزیع برق گیلان عمری فراتر از ۳۰ سال دارند و به لحاظ فرسودگی از متوسط کشوری بالاتر هستند، تبدیل شبکه سیم مسی به خودنگهدار  برای کاهش آسیب پذیری انری ضروری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بروز مشکلات در حوادث طبیعی به حدی بود که در برف بهمن ماه سال گذشته شاهد قطعی شبکه های برق در شهرها و روستاها به ویژه مرکز استان بوده ایم.
نماینده عالی دولت در استان به برنامه ریزی های موثر وزارت نیرو و اختصاص سهم قابل توجهی از میزان کشوری به گیلان اشاره کرد و گفت: از امروز تا حداکثر چهار ماه، یک هزار کیلومتر شبکه توزیع استان اصلاح و به کابل های خودنگهدار تجهیز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قول مساعد وزارت نیرو ، حداقل ۵۰ درصد از شبکه های برق استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به کابل خودنگهدار مجهز می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توانیر نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تبدیل شبکه سیم مسی توزیع برق گیلان به کابل خودنگهدار به طول یک هزار کیلومتر گفت: امیدواریم تا پایان سال این میزان افزایش یابد.
همایون حائری با بیان اینکه ۱۴ درصد شبکه در سطح گیلان، از کابل خودنگهدار برخوردار است، افزود: تلاش ما براین است تا این میزان را تا پایان سال به بیش از ۳۰ درصد و تا مهر ماه سال آینده به ۵۰ درصد افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: درپی بارش شدید نزولات آسمانی در بهمن ماه سال گذشته براساس تاکید وزیر نیرو و استاندار گیلان؛ تسریع در جایگزینی  شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل توانیر اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه بستر اجرای هزار کیلومتر نخست با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان فراهم شد.

 

طرح جهادی اجرای پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار

محمد اسماعیل هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در پی بارش برف سنگین سال گذشته و بروز مشکلات متعدد در حوزه برق در شهرها و روستاها ، این شرکت سریعاً اقدام به شناسایی نقاط آسیب دیده در سطح استان کرد.

وی افزود : بر این اساس دو طرح جهادی در شرکت طراحی و پیاده سازی شدکه در بحث شبکه های فشار متوسط استان طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه تعریف شد که در حال اجرا است و تاکنون ۲۶ مرحله از این طرح در کل استان اجرا شده است.

وی با اشاره به طرح تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار گفت: طرح جایگزینی شبکه های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار در سطح استان در حال اجراست و ۳ هزار کیلومتر از شبکه های سیمی استان نیاز به تبدیل دارد و فاز اول اجرای این پروژه بزرگ با هزار کیلومتر در استان گیلان کلید خورد که عملیات اجرایی آن پیش از ظهر امروز در ۱۰ کیلومتر از شبکه مسی در استقامت ۲ رشت آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در پایان از تلاش‌های استاندار گیلان ،همراهی نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مساعدت‌های وزارت نیرو در کاهش مشکلات مردم استان گیلان در حوزه برق تشکر و قدردانی کرد.

 عملیات اجرایی فاز نخست طرح جهادی تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح گیلان با حضور دکتر ارسلان زارع استاندار و مهندس همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر با اعتبار ۱۱۷ میلیارد تومان به صورت همزمان در رشت آغاز شد.
در این فاز ۳۷۵ کیلومتر سهم شهرستان رشت و ۶۲۵ کیلومتر مربوط به سایر شهرهای استان گیلان است.
این افتتاح در راستای طرح در دست اجرای تبدیل سه هزار کیلومتر تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با اعتبار ۳۵۱ میلیارد تومان است.
درسطح کشور نیاز است که ۱۴هزارکیلومتر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار تبدیل شود.