به گزارش صفیر گیلان؛فرهاد دلق‌پوش پیش از ظهر امروز  در بازدید از واحد صنعتی و تولیدی بازیابان محرر؛ تولید کننده انواع گلیم فرش و نخ فرش و شرکت گیلراد ؛تولید کننده انواع مفتول و مقاطع مسی، با بیان اینکه تغییر استراتژی و بهره‌گیری از مکانیزم‌های نوین مدیریتی در کاهش اثرات تحریم‌ها موثر است اظهار داشت: شیوه‌های […]

 به گزارش صفیر گیلان؛فرهاد دلق‌پوش پیش از ظهر امروز  در بازدید از واحد صنعتی و تولیدی بازیابان محرر؛ تولید کننده انواع گلیم فرش و نخ فرش و شرکت گیلراد ؛تولید کننده انواع مفتول و مقاطع مسی، با بیان اینکه تغییر استراتژی و بهره‌گیری از مکانیزم‌های نوین مدیریتی در کاهش اثرات تحریم‌ها موثر است اظهار داشت: شیوه‌های نوین مدیریتی روند اثرات مخرب تحریم‌ها را خنثی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد: با وجود معضلات و مشکلاتی که حوزه تولید کشور در شرایط کنونی با آن دست‌به گریبان است  برخی از مدیران با تغییر روش‌های مدیریتی و به‌ کارگیری شیوه‌های متناسب با شرایط روز تا حدودی بر مشکلات فائق شدند.

image_2018_9_10-7_25_55_321_BxX image_2018_9_10-7_25_32_588_cER

دلق‌پوش با بیان اینکه این واحد‌ها برای خروج از وضعیت بحرانی برنامه‌ریزی‌های اثرگذاری کردند و نقش مشارکت و هم‌افزایی در برون رفت از مشکلات موجود بسیار اثرگذار است گفت: استفاده از تجارب مدیران با سابقه عرصه صنعت در جلسات هم‌اندیشی انجمن مدیران صنایع و سایر تشکل‌های بخش خصوصی به طور حتم کارگشا است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی که به بخش دولتی مرتبط است باید از سوی مدیران احصاء  شده و به صورت دسته‌بندی شده به  سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ارائه شود گفت: این مشکلات در کارگروه‌ها مختلف با بررسی قابل حل است.

دلق‌پوش با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار به سر می‌برد و باید متفکرانه در این میدان نبرد حضور یافت افزود: مدیران واحدهای صنعتی و تجاری باید در زنجیره تامین مواد اولیه و فروش نهایت تعامل و همدلی را با یکدیگر داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه فعالان حوزه تولید و صنعت باید با ایثار و گذشت به فکر پایداری و بقای همسنگران خود در جبهه اقتصادی باشند افزود: تلاش مدیران سختکوش در واحد‌های صنعتی و تولیدی گیلان تحسین برانگیز است.

دلق‌پوش با اشاره به طرح توسعه واحد بزرگ صنعتی و تولیدی مفتول مسی در رشت خاطرنشان کرد: زمستان امسال با تکمیل این طرح بزرگترین واحد تولیدی مفتول مسی خاورمیانه با حجم تولید ۱۵۰ هزار تن در استان گیلان ایجاد می‌شود.

image_2018_9_10-7_25_10_481_hoX

وی با بیان اینکه ورود واسطه‌ها در سیستم اقتصادی با توجه به تفاوت نرخ ارز، برای سرمایه‌گذاران صنعتی مشکل‌ساز است تاکید کرد: سیاست‌های مالی و ارزی در سطح کلان باید بر اساس واقعیت روز حوزه تولید و تجارت برنامه‌ریزی شود.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه مولفه‌ها و عوامل تاثیر‌گذار اقتصادی بر نرخ ارز باید اصلاح شود خاطرنشان کرد: برخی از رانت‌ها و اقدامات غیرقانونی باعث ایجاد فسادهای مالی در کشور شده و تاثیر ابعاد روانی این مقوله باعث ایجاد شوک اقتصادی در جامعه شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته تدابیر ویژه در راستای تصمیم‌گیری اورژانسی در حوزه تولید و تجارت در گیلان طراحی شده است گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته تدابیر ویژه حوزه تجاری و اقتصادی به استانداری گیلان ارسال شده است.