صفیر گیلان،مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه وظیفه اهل علم مجاهدت در راه نشر آموزه های قرآن است، گفت: غیرت دینی توام با عقلانیت علامه مصباح باید الگوی حوزویان باشد.

به گزارش صفیر گیلان، حجت الاسلام سعید مهدوی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت علامه «محمدتقی مصباح یزدی» با بیان اینکه برای حفظ هویت دینی جامعه باید در تکریم علمای مجاهد، بصیر و زمان شناس جدی تر باشیم، اظهار کرد: باید از ظرفیت دانشگاه و حوزه در نهضت تبلیغ به خوبی بهره گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: عناوین حوزوی تعابیر مسئولیت آوری هستند و وظیفه اهل علم است که برای نشر قرآن و آموزه‌های دینی مجاهدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در روزگار فعلی همآورد جبهه حق و باطل به اوج رسیده است، بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار ولی خدا در عرصه‌های مختلف برای تحقق حکومت دینی جان نثاری کردند و همه ما وارث و مدیون این مردان خدا هستیم.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه معجزه انقلاب پس از مقاومت ۴۰ ساله علمایی که به حقیقت علم الهی رسیده بودند اتفاق افتاد، عنوان کرد: رهبری درباره مرحوم مصباح می‌فرمایند که ایشان غیرت دینی توأم با عقلانیت داشتند و این عنصر باید در همه آحاد حوزوی نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هدف ما در گام دوم انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است، افزود: ساختن تمدن اسلامی بر اساس آموزه‌های الهی و قرآنی و نسخه اهل بیت پس از گذشت هزاران سال هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح مانند بسیاری از اولیای الهی غریب بود و حتی از برخی هم‌کسوتی های خود نیز بی مهری دید، گفت: حوزویان وظیفه دارند منش علامه مصباح را به عنوان الگو قرار دهند زیرا یکی از الگوهایی مؤثر در تحقق تمدن نوین اسلامی شخصیتی مشابه علامه مصباح در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری