معاونت امور جوانان فراخوان رویداد ملی نوآوری در مشارکت‏‏های اجتماعی (نما) را اعلام کرد که بر این اساس، گروه های جوان ۱۸ تا ۲۵ ساله تا نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند ایده های خلاقانه خود در جهت توسعه مشارکت های اجتماعی را ارائه دهند

صفیر گیلان/ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فیروز عزت دوست معاون امور جوانان ورزش و جوانان گیلان گفت : معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در راستای وظایف خود در حوزه توسعه مشارکت اجتماعی جوانان اقدام به برگزاری رویداد ملی نوآوری در مشارکت‏‏های اجتماعی (نما) کرده است.این رویداد ویژه گروه های جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله ای است که ایده های خلاقانه در جهت توسعه مشارکت های اجتماعی دارند. مهلت ثبت نام در این رویداد، تا نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.
عزت دوست گغت : رویداد نما رویدادی است که تلاش می کند برترین ایده های جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخ های مناسب برای حل آن را با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی شناسایی و معرفی کند و هدف از برگزاری این رویداد فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه های کاری، و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه است.
این رویداد سعی دارد بستری فراهم کند تا جوانان بتوانند ایده های خود را در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، رفع مشکلات موجود و بهبود فرایندهای اجتماعی مطرح کنند و سپس با بررسی کارشناسی برترین ایده ها شناسایی و در اردوهای توانمندساز منطقه ای دعوت شوند.
وی گفت : نما مخصوص جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله ای است که در قالب گروه های ۳ الی ۵ نفره و با برخورداری از دغدغه و مسئله مشخص می خواهند ایده های نوآورانه خود را در راستای توسعه مشارکت های اجتماعی به بلوغ رسانده و به ورطه عمل برسانند.
معاون امور جوانان ورزش و جوانان گیلان ، مهلت ثبت نام در این رویداد را تا نوزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت : و کلیه گروه های جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال چه در قالب سمن، گروه های دوستانه و… که ایده ای نو در حوزه مسائل اجتماعی دارند می‌توانند از طریق درگاه namaevent.com در رویداد نما ثبت نام کنند و برای دریافت توضیحات بیشتر در خصوص جزئیات این رویداد با شماره‌ ۰۲۱-۴۴۲۰۱۰۰۸ تماس گرفته و یا در پیام‌رسان‏های اجتماعی ایتا و بله به شماره ۰۹۳۵۴۶۸۳۷۳۴پیام دهند. اسامی پذیرفته‏شدگان نهایی پس از غربالگری در تاریخ ۳۰ خردادماه اعلام خواهد شد.
عزت دوست گفت : رویداد نما در قالب سلسله ‏کمپ‏‌های مسئله تا ایده در پنج پهنه جغرافیایی کشور در استان های آذربایجان شرقی، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و اصفهان به ترتیب در ماه های تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد : در این کمپ‏ها، مسیر حل مشکلات اجتماعی به طور تخصصی از گذرگاه مشارکت‏های اجتماعی مورد بررسی قرار می‏گیرد و با بهره‏گیری از روش‏ها و ابزارهای حوزه خلاقیت و نوآوری و همچنین با تکیه بر اصول نوآوری آموزشی، فرایند یادگیری و خلق نتایج برای مخاطبین به فرایندی جذاب و عملی تبدیل می شود و مخاطبان به سوی تولید ایده‏های سرمایه‏ پذیر قابل قبول هدایت می شوند.