به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛اسفندیار ضیایی سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان  در ضیافت افطاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان فومن  با اشاره به اینکه ما در این ماه ویژه برنامه* بوسیدن روی ماه خدا *را در ۳۱ مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان داشتیم […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان ؛اسفندیار ضیایی سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان  در ضیافت افطاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان فومن  با اشاره به اینکه ما در این ماه ویژه برنامه* بوسیدن روی ماه خدا *را در ۳۱ مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان داشتیم گفت:بیش از ۶ هزار کودک گیلانی به همراه خانواده  ها در این ضیافت حضور داشتند.

وی همچنین از پخش بسته های غذایی در غالب  برنامه هایی جون *همیان مولا* که برای خانواده ها در سطح شهرستان رشت  توسط کودکان کانون  انجام شد خبر داد و گفت:این بسته ها در بین خانواده های نیازمند پخش شده است.

ضیایی ضمن تقدیر از حضور کودکان و اولیاء  انها در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان فومن در این ضیافت افطاری گفت:مسئول کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان سر کار خانم شفیع پور و مجموع اش نهایت تلاش و کوشش را برای بهتر برگزار شدن برنامه ها دارند.

وی همدلی و همراهی  مجموعه  کادر کانون شهرستان  فومن در کنار اولیاء و خانواده ها را مهمترین عامل موفقیت این مجموعه خواند و گفت:کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان فومن یکی از درخشانترین کانونها در سطح استان است.

وی اعتماد مردم به کانون را مهمترین افتخار  برای مجموعه کانونهای پرورش فکری کودک و نوجوان خواند و گفت: دشمن امروز تمامتلاش خود را دارد تا کودکان ما را به بی راهه ها ببرد و  کانون بهترین مکان برای رهایی کودکان از دست دشمنان  است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان با بیان اینکه بیشتر شما ها  امروز در این ضیافت با وضو وارد شدید گفت: هر جا که کتاب هست باید با وضو وارد شد چون مکان مکان مقدس  و فرهنگی است.

وی ایام لیالی قدر را ایام بسیار رزشمند خواند و گفت:در این شبها کودکان نیز کنار خانواده شب زنده داری کردند و فضیلت این شبها بسیار زیاد و بالاتر از هزاران شب است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان با اشاره به زیبایی های ماه مبارک رمضان و سحرگاهان بیدار شدن و در کنار هم نشستن و گوش به صدای الله اکبر دادن را زیبا خواند و گفت:کودکانم این دوران بهترین دوران شماست و همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد بود.

ایشان مهمترین رسالت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان را هدایت کودکان به سمت و سوی دین داری و اخلاق خواند و گفت: کانون با انجام کارهای فکری و هنری،علمی ، ادبی و فرهنگی کودکان را برای هدایت امور جامعه در آینده اماده می کند.

وی نشاندن کودک را بر سر سفره افطار  و سفره رحمت الهی بسیار ارزشمند خواند و گفت: با این کار نگاه دیگری برای کودک در  اعتقاداتش  رقم می خورد.

ایشان همچنین از اصحاب رسانه شهرستان فومن  که هماهنگ با این  مرکز و در کنار کودکان هستند تقدیر نمود و گفت:دعا در جایی استجاب می شود که کودکان حضور داشته باشند و من امیدوارم دعای این کودکان بدرقه راه ما باشد.

درادامه این ویژه‌برنامه که همراهی بیش‌از ۱۰۰ عضو کودک، نوجوانان و خانواده‌های آنان را درپی‌داشت، حاضران به‌خواندن دعاهای ماه مبارک رمضان پرداختند و ضمن هم‌خوانی دعای فرج، برای ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج) دعا‌کردند.

در این برنامه بهره‌گیری از خوان‌گسترده ماه مبارک رمضان و صرف افطاری، نشست صمیمانه سرپرست کانون گیلان با والدین و بازدید ازآثار اعضا و مربیان پایان بخش ویژه‌برنامه«فرشته‌های آسمانی، میهمان سفره خدا» بود که هم‌زمان با بیست و چهارمین شب ماه ضیافت الهی صورت‌گرفت./زلیخا صفری راسته کناری