فرماندار صومعه سرا در دیدار با مجموعه فنی و حرفه ای شهرستان که بمناسبت هفته فنی و حرفه ای صورت گرفت گفت؛ آموزش بعنوان نقش اصلی در توسعه کشور، به فرهنگ جامعه ارتقاء می بخشد

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از صومعه سرا; صبح روز گذشته (دوشنبه) مهدی صفاتی در دیدار با مجموعه فنی و حرفه ای شهرستان که بمناسبت هفته فنی و حرفه ای صورت گرفت آموزش را سرلوحه تمامی فعالیتها دانست و بیان کرد؛ در کشور ما نگاه جوانان به اشتغال به سمت شغلهای اداری است و این موضوع کار فنی و حرفه ای را برای تغییر این نگرش و آماده کردن ذهن و اراده جوانان برای کار سخت میکند.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به این موضوع که آموزش بعنوان نقش اصلی در توسعه کشور، به فرهنگ جامعه ارتقاء می بخشد گفت؛ مشکلات ما در نوع مصرف، مشکل زباله، ترافیک و… همگی به آموزش صحیح بازمی گردد که این مهم پیگیری مسئولین را میطلبد.

وی داشتن مدارک مهارتی از فنی حرفه ای را یکی از شرایط افرادی دانست که درخواست تسهیلات برای مشاغل فنی را دارند و خاطر نشان کرد؛ مراکز فنی حرفه ای کشور بار سختی را بدوش میکشد تا جوانان از آموزش مستقیما به بازار کار روانه شوند.

صفاتی همچنین به متکی بودن جوانان به خود و کشف استعدادها و علاقمندی هایشان اشاره کرد و افزود : مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهترین مکان برای رسیدگی به این امر مهم است و ادامه داد : اگر جوانان ما با سعی و تلاش و با پیدا کردن مسیر درست و توکل بر خداوند به خود باوری برسند ، پله های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری طی خواهند کرد.

*سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از سازمان‌های وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی است که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل شده ‌است