فروش تجهیزات و خطوط تولید کارخانه کفش و چرم گنجه رودبار برای پرداخت بدهی!

  پرینت
فروش تجهیزات و خطوط تولید کارخانه کفش و چرم گنجه رودبار برای پرداخت بدهی!
شناسه خبر : 39925 | تاریخ انتشار : 06 آبان 1399 - 9:46 | 255767 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

سازمان صمت گیلان اعلام کرد: در حال حاضر هیچ دستگاه و تجهیزاتی برای خط تولید در کارخانه کفش و چرم گنجه رودبار نیست تا چرخ این کارخانه بچرخد.

در حال حاضر کارخانه کفش و چرم گنجه رودبار به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شده است.

قدمت بالای ساختمان، نداشتن امکانات و خطوط تولید، نبود سرمایه گذار، تحریم‌های اقتصادی از مهمترین عوامل تعطیلی کارخانه است.

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان درباره تاریخچه کارخانه کفش و چرم گنجه رودبار اعلام کرد: رحیم ایروانی در دهه ۳۰ پس از سفر به کشور چکسلواکی، دو کارشناس و یک دستگاه اتوکلاو با خود به ایران آورد و تولید کفش را با ۳۵ نفر کارگر آغاز کرد، بهای این کفش تولیدی در ایران حدود نصف مشابه وارداتی آن بود، ایروانی بعد‌ها زمینی به وسعت ۷۰۰ مترمربع در منطقه مهرآباد خرید که ۴۰۰ مترمربع بنای ساختمانی داشت، سپس با خرید ماشین دوخت، از پارچه‌های ایرانی استفاده کرد و شرکتی خارجی به نام ولکو نیز حاضر به سرمایه گذاری و انتقال فناوری به ایران شد. این کارخانه «کفش ملی» نام گرفت و در آغاز ۱۵۰ محصول مختلف تولید می‌کرد.

از سال ۱۳۴۷ به بعد، کفش ملی در کنار تولید کفش، محصولاتی مثل جوراب، توید آستر و بند کفش و محصولات دیگر را آغاز کرد. در همین سال، گسترش کارخانجات کفش ملی با ساخت و ساز در کیلومتر ۱۸ جاده قدیم کرج پی گرفته شد ، ایروانی زمینی به مساحت ۴۰۰ هزار مترمربع خرید و پارک صنعتی کفش ملی فعالیت خود را رسما در سال‌های آغازین دهه ۵۰ آغاز کرد و روزانه ۵۰۰/۱۲ جفت کفش در کارخانه کفش ملی توسط ۲۵۰۰ کارگر تولید می‌شد.

شرکت کفش ملی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مصادره و به سازمان صنایع ملی منتقل شد، اما چندی بعد بابت رفع بدهی دولت به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد، تا امروز ماشین آلات این کارخانه همه فروخته شده است.

برچسب ها
نوشته های مشابه
جمع آوری کابل های مسی و جایگزینی با فیبرنوری در روستای آزاد محله شهرستان شفت
۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است
تبدیل مجوزها مصداق بارز یک عملکرد و اقدام توسعه گرایانه/کسب جایگاه دوم گیلان از میان ۳۱ استان کشور در تبدیل مجوزها/ قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز کاغذی در آینده نزدیک
روز ملی ایمنی حمل و نقل، روزی نمادین برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و ترافیک است
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.