معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: در فضای اقتصادی امروز تولید کنندگان ما باید توجه داشته باشند که ما نیاز به بازارسازی داریم نه بازاریابی.

صفیر گیلان؛ سید محمد اسحاقی صبح امروز در مراسم تجلیل از واحد های نمونه صنعتی و معدنی که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید با بیان اینکه باید باور لازم را برای سرمایه گذاری در استان گیلان ایجاد کرد گفت : مشکلات تولید کنندگان فقط مختص جغرافیای استان گیلان نیست و باید برای نسل های آینده باورسازی کنیم و تکلیف ما باورسازی است و نه باور سوزی.

وی افزود: بسیاری معتقد بودند سرمایه گذاران تمایلی برای سرمایه گذاری در جغرافیای گیلان ندارند اما مرکز پژوهش های مجلس رتبه ۱۲ را به این استان اختصاص داد.

سید محمد اسحاقی اضافه کرد : صنایع تولیدی را نمی شود بصورت فله‌ای مدیریت کرد و به رغم همه مشکلات به سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تکلیف شده صنایع دسته بندی و صنایع برتر و ممتاز شناسایی شوند.
وی خاطرنشان کرد: برخی صنایع نه تنها تولید ثروت نمی کنند بلکه مشکل آفرین هستند و تولید ثروت بیشتر برای کشور نیاز است و به علم و فناوری و تخصص نیاز دارد و بایستی سره از ناسره شناسایی شود و کسانی که در تولید ثروت گام برمی دارند شناسایی شوند.
وی ادامه داد: اگر نهاد و سازمان و دستگاهی به وظیفه خود به درستی عمل نکرده و متخلف است باید این موارد از سوی تولید کنندگان گزارش شود تا بتوانیم با برخورد با آنها جلوی کوتاهی ها را بگیریم.

 

اهدا لوح و تندیس زرین به ۲۰ واحد صنعتی و معدنی  در گیلان 

تیمور پورحیدری در این آیین که صبح امروز در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بر اساس هدفگذاری انجام شده، ۵۴ واحد صنعتی راکد در راستای بازفعالسازی واحدهای غیرفعال استان احیاء شد.

تیمور پورحیدری اضافه کرد: ۷۱محدوده معدنی نیز در حال احیا و واگذاری از طریق مزایده به سرمایه گذاران دارای اهلیت است. بر اساس نیاز استان جهت تامین مصالح پروژه های راه آهن و آزاد راه قزوین-رشت، بزرگراه آستارا-آستراخان ، جاده سنگر-سیاهکل، طرح مسکن ملی اجازه برداشت بالغ بر هست میلیون تن مصالح صادر شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دانش بنیان صنعتی هم گام های موثری برداشته شده و تاکنون ۱۴۷ واحد صنعتی موفق به دریافت مجوز تحقیق و توسعه ( R&D) و ورود به پروسه دانش بنیان شده اند و هماهنگی لازم به منظور صدور پروانه تحقیق و توسعه( R&D) برای حدود ۴۰ واحد صنعتی جدید نیز انجام شده است.

دکتر پورحیدری تصریح کرد : در این راستا انعقاد تفاهمنامه همکاری با دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه ای استان با هدف توسعه همکاری نخبگان علمی و دانشگاهی با بدنه صنعت در راستای تسهیل در امور دانش بنیان انجام شده است.

وی اظهار کرد: امسال ۱۴۸ طرح صنعتی کوچک و بزرگ با سرمایه گذاری۳ هزارمیلیاردتومان و اشتغالزایی بیش از ۵ هزار ۴۳۹ نفر افتتاح شد و با جایگزینی واردات در راستای نهضت ساخت داخل به مبلغ ۵۴ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفت.

به گفته وی صدور بیش از ۱۷۰ فقره جواز تأسیس صنعتی از ابتدای سال تاکنون با پیش بینی سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان و ظرفیت اشتغال آفرینی هفت هزار ۱۹۱ نفر که به تدریج با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال احداث از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در سال جاری می باشد.

پورحیدری افزود : ۱۲۷”جواز تأسیس صنعتی بی نام” بعنوان بسته آماده سرمایه گذاری صنعتی منطبق با آمایش سرزمینی، ویژه سرمایه گذاران علاقمند به کارآفرینی در حوزه تولید صادر شده است.

وی بر ضرورت تقویت زیرساختهای برخی از شهرکها و نواحی صنعتی استان از قبیل برق و شبکه فاضلاب که جزء مصوبات سفر رئیس جمهور بوده تاکید کرد و گفت: در این موارد پیشرفتی حاصل نشده و فقط پروژه احداث تصفیه خانه شهرصنعتی رشت بعنوان یکی از مهمترین اولویتهای توسعه صنعتی و رفع معضل آلایندگی رودخانه های استان با پیشرفت ۳۰ درصدی با ۱۵۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته در حال احداث است.

در این آیین تولید کنندگان و کارآفرینان در گپ و گفت صمیمانه با اشاره به برخی مشکلات پیش روی سرمایه گذاری استان خواستار رفع این موانع آنها شدند.

در پایان این آئین نیز از واحد هایصنعتی؛ پارس فراهوش آژمان، آوا توسعه آریا، معین استیل راه، سبحان دارو، صنایع ورق ایران، دیبا فراز آرین، روغن گنجه رودبار، ذوب آهن درفک شمال، ریسندگی گیلان، پالت سازی رضائی نیا، قوای محرکه فرزانگان، پارسا گستر رستم آباد، الماس تالش، لوازم طبی ایران، فرآوری و ساخت، زرسیما نامی رسا، شرکت تعاونی سرنگ سینای رودسر، سیمکو، فومن شیمی، رنگرزی کلرم که در بخش های صنعتی، تحقیق و توسعه، بهره بردار معدنی، طرح توسعه ، طرح صنعتی ، پیشکسوت صنعتی ، HSE برتر و بانوی کارآفرین صنعتی بعنوان واحدهای نمونه تقدیر شدند. مدیرکل صمت گیلان در جلسه کمیسیون نظارت:

 

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه با درخواست افزایش نرخ خدمات اتحادیه های قالیشویی، خشکشویی و پنچرگیری مخالفت گردید گفت: با توجه به فضای حاکم بر بازار و در راستای کاهش فشار بر مردم با تصویب هرگونه افزایش نرخ در کمیسیون نظارت استان مخالف هستیم و هیچ درخواست افزایش نرخی را نمی‌پذیریم.