آیا باید شاهد شکل گیری ۴ قطبی جماعتی،معصومی،بهروزی فر،افتخاری در انتخابات امسال باشیم یا شخص و اشخاص دیگری معادلات را بهم خواهند زد؟! برای پاسخ به این سوال باید منتظر روزها و ماه‌های آینده بود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از فومن؛شهرستان فومن و شفت  قطب مذهبی گیلان به عنوان یکی از سیاسی‌ترین شهرستان‌های استان است که «گیلک و تالش» نقش پررنگی در انتخاب مردمانش دارد.

انتخاباتی که معمولاً مردم برای رأی نیاوردن یک داوطلب به داوطلب دیگر رأی می‌دهند  و یا لیدرها نقش بازی می کنندو امسال نیز شاید چنین رویه‌ای بر فضای سیاسی شهرستان فومن و شفت حکمفرما باشد.

امسال در حوزه انتخابیه شهرستانهای فومن و شفت ۷۸ نفر داوطلب نمایندگی ثبت نام قطعی خود را به ثبت رساندند که از این میان ۴ نفر زن وارد عرصه انتخابات شدند.

۵۰ داوطلبی که  ثبت نام نهایی را انجام دادند به نوعی هر کدام رکورد ثبت نام را جابجا کردند ولی نکته مشترک همه جریانات سیاسی که  وارد انتخابات فومن و شفت شدند کنار گذاشتن دیگری است و برخی هم تلاش می کنند تا به اقبال عمومی خوبی برسند.

حضور برخی چهره‌هایی که در محافل کوچکتر موفق به اخذ رأی از مردم شدند نیز انگیزه‌ای برای حضورشان در پارلمانی بزرگتر شده تا شاید اینبار قرعه نقیض بنامشان بیفتد که می توان از سید تقی موسویان ،نیک نهاد ،دکتر امام پناهی ،علیدوست ،رجب پور ،خاکسار،اشرافی،آدیم و … نام برد که باید منتظر تأیید نهایی شورای نگهبان بماند.

اما هستند کاندیدایی که علی‌رغم ازدست دادن برخی حامیانشان، اگر موفق به راهیابی به مرحله پایانی رقابت شوند می‌توانند به واسطه فاصله حضورشان در عرصه تقنینی و با تکیه بر حافظه ضعیف مردم از ضعف‌های عملکردیشان، رقیب جدی برای نماینده فعلی شوند که برخلاف آن‌ها اتفاقاً املای نوشته شده‌اش همین امروز زیر دست مردم است.

در جمع ثبت‌نامی‌ها محمد مهدی افتخاری نماینده اسبق مردم شهرستان های فومن و شفت و رسول جماعتی در مجلس شورای اسلامی از همین کاندیداهاهستند که باید دید آیا تا پایان ماراتن انتخابات مجلس می‌ماند یا مانند دوره گذشته از ادامه رقابت پیش از اعلام نهایی شورای نگهبان انصراف می‌دهد.

البته سید تقی موسویان از نیروی با سابقه و مذهبی شهرستان شفت است که دوست داران متعددی دارد و در سه قطبی عاشوری،افتخاری و بهروزی فر نفر چهارم انتخابات مجلس یازدهم شد و توانست ۱۱ هزار رای را در صندوقش بریزد و یکی از معروف های شفت محسوب می شود.

باتوجه به‌  ثبت نام چهره ها باید منتظر نتیجه صلاحیت کاندیداهای ثبت‌نامی ماند و البته رویه حضور چهره‌های ثبت‌نامی در رسانه‌ها خود می‌تواند نشانه‌ای از ماندن آن‌ها در دور پایانی رقابت باشد.

آیا باید شاهد شکل گیری ۴ قطبی جماعتی،معصومی،بهروزی فر،افتخاری در انتخابات امسال باشیم یا شخص و اشخاص دیگری کورس معادلات را بهم خواهند زد؟! برای پاسخ به این سوال باید منتظر روزها و ماه‌های آینده بود.

گفتنی است انتخابات فومن و شفت


سرویس انتخابات صفیر گیلان در روزهای آینده به بررسی سایر حوزه های انتخابیه و همچنین معرفی گزینه های شاخص در انتخابات ۱۴۰۲  در گیلان خواهد پرداخت.

کارشناسان سیاسی و مخاطبان می توانند نظرات خود را مطرح کنند تا  طبق  مغایرت قانونی در این سایت برای شفاف سازی و شناساندن چهره های نو و خلاق و مردمی بارگذاری شود.

شماره تماس

۰۹۱۱۴۳۲۶۳۰۵

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری