مدیر کل صمت گیلان گفت: فعالیت با ظرفیت مناسب لازمه پرداخت بدهی واحدهای تولیدی می باشد.

به گزارش صفیر گیلان روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در جلسه فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در شهر صنعتی رشت با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و جانشین سپاه قدس استان برگزار گردید ضمن تبریک پیشاپیش هفته بسیج گفت: باید با تفکر بسیجی مشکلات واحد های تولیدی را رسیدگی و حل و فصل نماییم قطعا اگر چرخ کارخانه ای نچرخد؛ نمی‌توانیم انتظار پرداخت بدهی‌های واحدهای تولیدی و رشد و پویایی صنعت را داشته باشیم.

وی افزود: گاهاً واحدهای تولیدی در برهه‌هایی به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود مواد اولیه و سرمایه در گردش با اختلال در تولید مواجه می‌شوند و بدهی آنها به شرکت برق، گاز،تامین اجتماعی و… انباشته می‌شود و نیاز دارند فرصت مناسب به آنها داده شود تا بدهی‌های معوق را پرداخت نمایند.

دکتر پورحیدری خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر بودجه‌های خوبی از طرف دولت جهت پرداخت تسهیلات در قالب‌های مختلف به واحدهای تولیدی ابلاغ شده است و در جلسات کارگروه و با مصوبه کارگروه به واحدهای تولیدی اختصاص یافته و پرداخت خواهد شد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تشریح کرد: در جلسه کارگروه فرعی امروز مشکلات ۵ واحد تولیدی استان با حضور بانک‌های عامل، شرکت برق و تامین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت حل مشکلات این واحدها مصوبات مناسبی صادر گردید.

گفتنی است قبل از این جلسه مدیر کل صمت گیلان به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و مسئول بسیج کارگری استان از شرکت بهوزان؛ تولید کننده انواع دارو و شرکت فولاد امیرکبیر؛ تولید کننده انواع میلگرد مستقر در شهر صنعتی رشت بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان فضای حاکم بر تولید و چالش های آنها قرار گرفتند.