صفیر گیلان/در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، زمین و آسمان یادآور ناکارآمدی نمایندگان فعلی رشت و خمام است

صفیر گیلانرف تازه، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، زمین و آسمان یادآور ناکارآمدی نمایندگان فعلی رشت و خمام است.

بارش تنها ۳۰ سانتی متر برف برای فلج شدن کل شهر رشت کافی بود. نه خبری از عملکرد ماشین آلات برفروب بود و نه خبرهای اعلام آمادگی برای  مدیریت بارش برف نتیجه مطلوبی به دنبال داشت. در سطح فراتر از مدیریت شهری نیز آنقدر این بی‌برنامه بودن و ناتوانی در مدیریت امور، گل درشت و توی چشم بود که یک ساعت پس از حضور کارمندان در ادارات، خبر تعطیلی ادارات از سوی استانداری گیلان اعلام شد!

در چنین وضعیت اسفناکی که مسیرهای ارتباطی شهر از معابر اصلی گرفته تا معابر فرعی و کوچه‌ها همگی زیر برف مدفون شده‌اند باید از سه نماینده رشت یعنی محمدرضا احمدی سنگر، جبار کوچکی نژاد و سیدعلی آقازاده پرسید که عملکرد آن‌ها در این برف کوچک ۳۰ سانتی متری چه بوده است؟!

آیا آنها در جربان ناتوانی لجستیکی شهرداری رشت و کمبود و فرسودگی ماشین آلات سنگین و برفروب بوده اند؟ آیا سه نماینده رشت از کمبود تعداد رانندگان ماشین های سنگین در مجموعه مدیریت شهری اطلاع دارند؟ اگر از کمبودها اطلاعی نداشته اند که نشان دهنده ضعف در نظارت آنها است و اگر مطلع بوده اند و همچنان مشکلات رشت به قوت خود باقی است نشان دهنده ضعف در نمایندگی مردم و پیگیری امور است.

اساساً زمانی که توانایی خدمت برای مردم در همین بحران کوچک نیز توسط این سه نماینده وجود ندارد آن‌ها با چه ادعایی اکنون به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس شورا بار دیگر نام خود را مطرح می‌کنند و با چه رویی انتظار دارند مردم باز هم به آنها اعتماد کنند؟

باید تاکید کرد که این برف مشتی نمونه خروار بوده تا مردم شهرستان‌های رشت و خمام چند روز دیگر در آزمون انتخابات مجلس پاسخی مناسب به نوع عملکرد سه نماینده رشت بدهند. البته مشروط بر آن که مشارکت از سطحی فراتر باشد و گروه اقلیت حامی این نمایندگان با حضور پای صندوق و تشکیل مجلس اقلیتی تر ادامه دهنده وضع موجود نباشند

  • نویسنده : عکس؛زلیخا صفری