صفیر گیلان؛همانطور که در دوره اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی فینال به صورت متمرکز و در یک مسابقه برگزار می‌شد در دوره جدید این رقابت‌ها نیز شهرهای مختلف قاره کهن می‌توانند آمادگی خود را برای میزبانی از مسابقه فینال این رقابت‌ها اعلام کنند و در نهایت AFC با بررسی شرایط ورزشگاه و کشور میزبان، […]

صفیر گیلان؛همانطور که در دوره اول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی فینال به صورت متمرکز و در یک مسابقه برگزار می‌شد در دوره جدید این رقابت‌ها نیز شهرهای مختلف قاره کهن می‌توانند آمادگی خود را برای میزبانی از مسابقه فینال این رقابت‌ها اعلام کنند و در نهایت AFC با بررسی شرایط ورزشگاه و کشور میزبان، محل انجام مسابقه فینال را اعلام می‌کند.

این روالی است که در لیگ قهرمانان اروپا نیز در جریان است و در ابتدای هر فصل ورزشگاه و شهر میزبان مسابقه فینال معرفی می‌شود.

طبق اعلام روزنامه الشرق‌ الاوسط عربستان، بر این اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به تصویب این تغییرات نسبت به اعلام جزئیات و شرایط دریافت میزبانی بازی فینال اقدام می‌کند و کشورهای داوطلب می‌توانند آمادگی خودشان را برای میزبانی از مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا اعلام کنند.

همچنین مقرر شد مسابقه فینال یک سال در شرق و یک سال در غرب قاره برگزار شود و به همین ترتیب کشورهای درخواست کننده می‌توانند امتیاز میزبانی از این بازی را در هر دو منطقه کسب کنند.

طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده لیگ قهرمانان آسیا دو فصل دیگر با تغییرات گسترده دیگری نیز روبه‌رو خواهد شد و زمان بندی این مسابقات در صورت تصویب نهایی منطبق با تقویم مسابقات فوتبال اروپا و منطقه خاورمیانه خواهد بود، در حالی که این رقابت‌ها در حال حاضر بر اساس تقویم منطقه شرق آسیا و آسیای میانه برگزار می‌شود.