افقهی قاسم سلیمانی تنها شهید ایران و محور مقاومت خواند افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی؛ امام راحل(ره) با این امر مقابله کرد و جهان را از تک قطبی خارج کرد و شهید سلیمانی نقشه خود را در راستای منویات مقام رهبری ریل گذاری  و حرکت در در یک مساحت کنشگری بسیار شتابان آغاز  و تمام نقشه دشمنان را با مین گذاری و مطالعات میدانی خنثی نمود .

 اختصاص صفیر گیلان/سید هادی سید افقهی در حاشیه نشست تخصصی جهاد تبیین و بررسی مسائل روز ایران با اصحاب رسانه و مدیران روزنامه های گیلان در گفتگو با خبرنگار این رسانه  با بیان اینکه شهید سلیمانی نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشته است، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در طول عمر با سعادت خود به عنوان پیش ران فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه  در جایگاه نظم نوین جهانی اشاعه داد.

وی با اشاره به سلطه طلبی آمریکا در منطقه بعد از فروپاشی شوروی سابق گفت: بعد از فروپاشی شوروی جهان از دو قطبی خارج و به تک قطبی رسید و آن قدرت آمریکا بوده است ولی با پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی امام راحل با این امر مقابله کرد و جهان را از تک قطبی خارج کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به شکل گیری قدرت و هندسه جدید جهانی و دست به دست شدن این قدرت  در منطقه افزود: تحولات بین روسیه، اوکراین و ناتو نشان می دهد که نظم جدیدی در جهان در حال شکل گیری است.

افقهی با اشاره به اینکه امروز بلوک اقتصادی  جدید در حال شکل گیری است گفت: امریکا  می خواهد قواعد بازی به نفع خود باشد و با تک قطبی بودن بر تمام جهان نفوذ و تحت سلطه خودش بگیرد.

**جنگ تحمیلی اوج خیانت امریکا بر ملت ایران

وی جنگ تحمیلی را اوج خیانت  امریکا بر ملت ایران دانست و گفت: در طی ۴ دهه اخیر و بعد از پیروزی اتفاقات مهم روی داد و آن اینکه غربی ها دنبال خاور جدید بودند که با محوریت رژیم صهیونیستی  چه دوست و چه دشمن ما نسبت به پدیده های نوظهور انقلاب واکنش نشان دهند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری هندسه جدید جهانی را متوجه شد و ادبیات انقلاب را در جامعه و منطقه رواج داد، گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران به گواه دشمنان یک زلزله عظیم بود که پس لرزه‌های آن رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد ولی آمریکا همواره به دنبال این بود تا به کشور نفوذ کند و به همین دلیل دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را گرفتند.

افقهی با اشاره به دشمنی ایدئولوژی برخی از کشورهای عربی منطقه با جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عرب که خصومت ایدئولوژی با جمهوری اسلامی ایران دارند با دشمنان قسم خورده ایران متحد شدند و روابط خود را عادی سازی کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و سردار سلیمانی چندین سال گذشته این امر را پیش بینی کرده بود.

وی نقش سردار شهید سلیمانی در شکل‌گیری هسته بین الملل بسیج را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: سردار سلیمانی تمام ظرفیت‌های نهضتی و مقاومتی منطقه را شناسایی و با گفتمان، تشیکلات سازی و آموزش محور مقاومت را در منطقه تقویت کرد که این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک معادله جدید جهانی گام مهمی برداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقشه شوم استکبار برای ایجاد خاورمیانه جدید در منطقه بیان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ سعی داشتند تا خاورمیانه بزرگ را تجزیه و به خاورمیانه کوچک مبدل کنند ولی جمهوری اسلامی ایران و شهید سلیمانی اجازه این کار را نداد و تمام برنامه‌های آمریکا را خنثی کرد زیرا اگر خاورمیانه جدید تشکیل می‌شد مقاومت کشورهای اسلامی به خطر می‌افتاد و دیگر ایران به عنوان یک کشور قوی و تأثیرگذار در منطقه و جهان محسوب نمی‌شد.

**قاسم سلیمانی تنها شهید محور مقاومت ایران

وی قاسم سلیمانی تنها شهید ایران و محور مقاومت خواند افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی؛ امام راحل(ره) با این امر مقابله کرد و جهان را از تک قطبی خارج کرد و شهید سلیمانی نقشه خود را در راستای منویات مقام رهبری ریل گذاری  و حرکت در در یک مساحت کنشگری بسیار شتابان آغاز  و تمام نقشه دشمنان را با مین گذاری و مطالعات میدانی خنثی نمود .

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل حمله روسیه به اوکراین بیان کرد: اقدام روسیه در اوکراین هوشمندانه بود زیرا اگر این اقدام نمی شد جنگ جهانی سوم رخ می داد از آنرو که در اوکراین عملیات گسترده ناتو علیه روسیه در حال انجام بود.

کاردار سابق ایران در لبنان در ادامه به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه اشاره و بیان کرد شهید سلیمانی نقش مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت جهانی داشت و در طول عمرخود فرهنگ انقلاب اسلامی را در جهان و کشورهای منطقه اشاعه داد که نقش بسیار مهمی در شکل گیری هندسه جدید قدرت داشته است.

**تدریس ابتکارات نظامی سردار سلیمانی در آکادمی دانشگاهی

تصریح کرد: کشور روسیه و عراق برای مقابله با داعش از جمهوری اسلامی ایران دعوت کردند اما حضور کشورهایی مثل آمریکا بدون دعوت و در واقع دخالت و تجاوز در امور دیگر کشورهاست.

کارشناس مسایل غرب آسیا با بیان اینکه طراحی و ابتکار  نظامی ،جنگی و مبارزاتی شهید سردار سلیمانی باید در آکادمی دانشگاهی درس داده شود گفت: در واقع این جمهوری اسلامی بود که با جهادگری های جوانان خود بالاخص شهید سردار قاسم سلیمانی نقشه های دشمنان  را با انسجام ،جرات و دلاوری باطل و خنثی ساخت.

افقهی قدر شناسی از سردار مقاومت را محدود به زمان ندانست و گفت: مکتب قاسم سلیمانی باید چون سنبلی در بین نسل ها منتقل وآثار سلیمانی بسان مکتب شهید بهشتی نگهداری شود زیرا سردار سلیمانی دیوار حفاظتی با محور مقاومت را در جهان برای جلوگیری از چپاول ملت توسط دشمن راه انداخت.
 «فرار مغزها»سر ریز تولید« نیروی فرهیحته و خلاق»
کارشناس مسایل غرب آسیا اکتشافات و اختراعات،تحول صنعتی ،نانو و … را در کشور بی نظیر خواند که در حال رخ دادن است و گفت:ما پتانسیل داریم ولی خوب بهره برداری و مدیریت نکردیم زیرا یک طرح دانش بنیان اگر دنبال بودجه بود سرگردان می شد حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…..
 وی امکانات اقتصادی و بشری کشور ایران و مخترعین و مکتشفین را بی نهایت خواند و افزود: فرار مغزها یک دلیل اصلی سر ریز تولید نیروی فرهیحته و خلاق است و آن هم نیروی در سنین جوانی است که این سر ریز  به کشور های همجوار و همسایه می روند و ما در داخل به اندازه کافی نیرو  داریم ولی خوب استفاده نکردیم.

وی در پایان با ابراز تاسف از عدم نگاه ویژه دولت به رسانه گفت: کشور را آب برد کشور را فضای مجازی دشمن بر ولی ما هنوز در توسعه ایتا،بله و سروش ماندیم و  یک پیام فرستادن ساعت ها می چرخد  و ما کجا هستیم.

وی در جمع رسانه های گیلان افزود: با رفتن محمد بن سلمان به امریکا عربستان نیمی از سهام یوتیوب را خرید و آنجا جنگ شناختی راه انداخت زیرا یوتیوب دومین وبگاه پرطرفدار جهان پس از گوگل و پیش از فیس‌بوک و بزرگترین شاخهٔ گوگل است و ما باید ضعف خودمان را بگوییم تا رفع کنیم..

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری