به گزارش صفیر گیلان؛جهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن ساعت ۱۹:۳۰ عصر روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه سال ۹۷ متفاوت تر از دیگر جلسات برگزار شد. در این جلسه که با حضور قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستانهای فومن و شفت، شهردار فومن، رئیس شورا و سه نفر از اعضای […]

به گزارش صفیر گیلان؛جهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر فومن ساعت ۱۹:۳۰ عصر روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه سال ۹۷ متفاوت تر از دیگر جلسات برگزار شد.

در این جلسه که با حضور قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستانهای فومن و شفت، شهردار فومن، رئیس شورا و سه نفر از اعضای شورای شهر فومن درحضور اصحاب رسانه در محل شهرداری فومن برگزار گردید  جای خالی دیگر عضو شورا سید نودالدین نعمتی همچنان خالی بود..

️ در این جلسه ابتدا سیامک احمدزاده رئیس شورای اسلامی شهر فومن به بیان مشکلات شهرداری پرداخته و پس از آن شهردار و دیگر اعضای شورای شهر نیز نقطه نظرات و مشکلات شهری و شهرداری را به اختصار بیان نمودند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

 کمبود منابع مالی و درآمد پایدار از مشکلات مهم شهرداری ها
در ادامه: حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه مدیریت شهری، مدیریتی متفاوت و چند بعدی است، گفت: رعایت مؤلفه های اقتصادی در حوزه مدیریت شهری بخش بسیار مهمی می باشد.

وی با یادآوری اینکه فومن با وجود دارا بودن گردشگر، در حوزه مدیریت شهری از کمبود درآمد رنج می برد، خاطرنشان کرد: خبرنگاران و مدیران می باید شهرستان را در رونق بخشیدن اقتصادی یاری کنند.

پل ورودی فومن در هفته دولت یا در دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید

افتخاری با اشاره به اینکه کمبود منابع مالی و درآمد پایدار مشکلات مهم شهرداری ها هستند، متذکرشد: انشالله با کمک فرماندار پشتیبان شهرداری فومن خواهیم بود.

نماینده شهرستان با تاکید براینکه در ماه اخیر سهمیه قیر شهرداری ها حذف شده است، اضافه کرد: اگر موفقیتی در فومن کسب شود، کارنامه فومن است نه کارنامه شخصی بنده.

وی با یادآوری اینکه پروژه پل ورودی فومن تا یک سال دیگر، در هفته دولت یا در دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

نگذاریم تفکرات سیاسی باعث یخ زدگی همگرایی ها شود
در ادامه: فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه شهرداری ها نهاد غیردولتی هستند و باید به درآمدهای خود تکیه داشته باشد، گفت: دولت هم در مواقع نیاز کمک حال شهرداری ها خواهد بود.

فرماندار فومن تاکید کرد: شهرداران باید برای درآمدزایی شهرداری با برنامه ریزی که از قبل آماده کرده اند گام بردارند.

ایشان اضافه کرد مشکلات شهرداری نباید جوری گفته شود که مسئولان شهرستانی به شهرداری ها کمک نمی کنند.

وی با بیان اینکه: بنده و نماینده پیگیر مشکلات شهرستان هستیم، متذکرشد: شهرداری ها باید مشکلات و راه حل هایشان را دنبال کنند.

قاسم نژاد با تاکید براینکه نباید در مسائل مدیریتی شعاری عمل کرد، ادامه داد: نمی توانیم بگوییم که گذشتگان ما هیچ کاری انجام نداده اند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه حل مشکلات نیازمند راه حل است، گفت: برای حل مشکلات باید اولویت بندی کرد.

محمود قاسم نژاد با تاکید براینکه علاج دردهای شهرداری ورود سرمایه گذار است، اضافه کرد: شهرداری ها باید از دغدغه های مالی خارج شوند.

قاسم نژاد با بیان اینکه شهر فومن باید به تناسب جمعیت از بودجه ها استفاده کند، ادامه داد: باید بستر مناسبی را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.

فرماندار با تاکید براینکه مسئولان شهرستان باید برای توسعه دست به دست هم بدهند، اضافه کرد: تفکرات سیاسی نباید همگرایی ها را از بین ببرد.