به گزارش صفیر گیلان؛سیدکاظم دلخوش  امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص ۴۴۸ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی کشور در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: بخش بزرگی از بودجه عمومی کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی و وضع تحریم‌های ظالمانه، ‌تاکنون تحقق پیدا نکرده است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تورم و […]

به گزارش صفیر گیلان؛سیدکاظم دلخوش  امروز در جمع خبرنگاران از اختصاص ۴۴۸ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی کشور در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: بخش بزرگی از بودجه عمومی کشور به دلیل شرایط بد اقتصادی و وضع تحریم‌های ظالمانه، ‌تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تورم و گرانی‌های اخیر معلول وقوع چند عامل داخلی و خارجی است عنوان کرد: وضع تحریم‌های بین‌المللی و عدم فروش نفت از یک سو و نظارت و کنترل ناقص بر روی تحولات بازار، دو علت اصلی بروز تورم افسار گسیخته در سطح جامعه است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس از دسترس خارج شدن بخش زیادی از درآمدهای کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ تا ماه‌های گذشته حدود ۳ میلیون بشکه نفت ایران روزانه در بازارهای جهانی معامله می‌شد اما این مقدار در حال حاضر به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

دلخوش تحقق پیدا کردن درآمدهای مالیاتی را نیز وابسته به موضوع درآمدهای نفتی کشور اعلام کرد و بیان داشت: در شرایط پیچیده امروز بخش اعظمی از درآمدهای مالیاتی کشور نیز به علت مشکلاتی که در مسیر تحقق درآمدهای نفتی به وجود آمده، غیرقابل وصول شده است.

وی ضعف شدید مدیریتی و عدم کنترل و نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را یکی از علل نابه‌سامانی‌های بازار خواند و اظهار داشت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین کالاهای ضروری پیش‌بینی شده است که انتظار داریم دولت، در مسیر اجرای این قانون نهایت دقت را به خرج دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس قاچاق معکوس بسیاری از کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند را پدیده‌ای بسیار خطرناک عنوان کرد و افزود: به‌علت ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی، کالاهای اساسی به یکباره در کشور غیب شده و به‌درستی در همه استان‌ها و مراکز توزیع نمی‌شوند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور دیوان محاسبات و تعزیرات حکومتی به بحث کنترل بازار را خواستار شد و عنوان کرد:‌ برخورد جدی قوه قضائیه با متخلفان اقتصادی می‌تواند سهم به‌سزایی از چالش‌هایی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد را از بین ببرد.