نماینده عالی دولت در گیلان در دیدار رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: تلاش در مسیر عدالت گستری و احقاق حق خدمتی ارزشمند و فعالیتی الهی است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر  گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار با رییس کل دادگستری گیلان و همکاران ایشان، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از همه تلاش‌گران این نهاد که برای خدمت به مردم، احقاق حقوق آنان و اجرای عدالت گام بر می‌دارند، قدردانی کرد.

استاندار گیلان همچنین در پیامی؛ هفته اول تیر ماه را یادآور سالروز فاجعه جانسوز و دردناک شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران گرانقدر انقلاب اسلامی  دانست که بنا به تجلیل از معماربزرگ دستگاه قضایی کشور، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است .

در بخشی از این پیام آمده است: قوه قضاییه با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در گام دوم انقلاب اسلامی  مسئولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده‌دار است.

یقینا کار و تلاش در مسیر عدالت گستری و احقاق حق خدمتی ارزشمند و فعالیتی الهی است که نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد چرا که خداوند متعال خود بزرگ دادگر و عادلی است که دادگاه عدلش عالمیان را فرا گرفته است.

نامگذاری یکم تا هفتم تیر به نام هفته قوه قضائیه، فرصتی مغتنم برای تکریم خادمان و تلاش گران خدوم و متعهد عرصه قضا و عدالت گستری و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام این عرصه و نیز تبیین اهمیت و جایگاه خطیر دستگاه قضایی در جامعه است.

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری