به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،رشت:  سردار محمدرضا میرحیدری روز شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه پلیس گیلان در ۴ ماه گذشته پیشرفت خوبی در برقراری امنیت در سطح استان داشته است گفت:  پلیس استان در کنار دستگاه های امنیتی با جدیت وظایفش را دنبال می کند و  ارتقاء سطح […]

 

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،رشت:  سردار محمدرضا میرحیدری روز شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه پلیس گیلان در ۴ ماه گذشته پیشرفت خوبی در برقراری امنیت در سطح استان داشته است گفت:  پلیس استان در کنار دستگاه های امنیتی با جدیت وظایفش را دنبال می کند و  ارتقاء سطح دانش پلیس و اصلاح رفتاری آنها ، با قوت توسط پلیس های تخصصی و دستگاه های نظارتی دنبال می شود.

ایشان با اشاره به اینکه ۱۵۰ نفر بازرس برای بررسی دقیق عملکرد یگان‌های پلیس  به‌مدت یک هفته در نقاط مختلف حضور پیدا کردند گفت: ۱۱ رده به‌عنوان رده عالی و بقیه در رده خیلی خوب در ارتباط با مردم قرار گرفتند.

photo_2017-08-05_22-59-17

سردار میرحیدری با بیان اینکه جرائم رایانه ای رو به رشد بوده  و این  جرائم در سطح استان گیلان  ۸۰ درصد افزایش داشته است.گفت:خبرنگاران روی  نقاط آسیب پذیر بیشتر کار کنند تا ارتقای سطح دانش کاربران فضای مجازی رشد پیدا کند و آسیب کمتر شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه کل سرقت‌های صورت گرفته در استان گیلان ۲ درصد افزایش داشته است خاطرنشان کرد: سرقت‌های مهم در استان گیلان ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه کشف انواع مواد مخدر در استان گیلان در ۴ ماه گذشته  ۵۷ درصد افزایش داشته است اعلام داشت: تمرکز پلیس در ماه‌های گذشته بر فروشندگان عمده مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و زحمات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت:با تمرکز به روی قاچاقچیان و همکاری استانهای دیگر ما افزایش کشفیات را در حوزه مواد مخدر داشتیم.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در ارتباط با تلفات جاده ای  و  هزینه هایی که مردم گیلان به علت پاسخگو نبودن متحمل می شوند  نیاز است مسئولان استان پای کار بیایند گفت: عمده تلفات جاده ای گیلان عابران پیاده  و موتور سواران هستند که با  افزایش مواردی که ایمنی جاده‌ها را افزایش می‌دهد مثل ایجاد روشنایی مناسب در خیابان‌ها، پل زیر گذر و رو گذر ،ایجاد شانه خاکی،و خط عابر  می‌توان از ایجاد تلفات جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در ۴ ماه گذشته در استان گیلان ۲۰۹ درصد افزایش کشفیات در حوزه قاچاق سوخت صورت گرفته است بیان داشت: پلیس در حفظ آرامش و امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای در جهت ترغیب خیرین امنیت ساز اعلام داشت: وضعیت اماکن خدمات دهنده پلیس گیلان در  خور شأن مردم نیست  و ما در این حوزه عقب ماندگی داشتیم  و امسال ۵۱ پاسگاه و دیگر اماکن خدمات دهنده با منابع استانی و کمک استاندار  بازسازی شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان به  جشنواره قرآنی  که بین افراد در پلیس گیلان برگزار شد اشاره و افزود:این جشنواره در ترویج فرهنگ دینی در سطح استان با قوت بیشتر برگزار خواهد شد.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه   طرح ساماندهی سواحل در استان گیلان توسط پلیس با جدیت دنبال می‌شودافزود: این طرح با ایجاد نظم و امنیت در سواحل زیبای گیلان  باعث کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها شده  و مطالبات نظام و مردم را به‌خوبی انجام داده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه پلیس در ارتقاء امنیت تمام تلاش خود را داشته تا جایی که در بازدید میدانی طرح ساماندهی  سواحل مسئولان ابراز رضایت داشته  و ما نیز امیدواریم حرمتها حفظ شود گفت:با ایجاد امنیت می توان شاهد حضور گردشگران و مسافران باشیم..

ایشان بیشترین امار تلفات حوزه ترافیک را مردم بومی گیلان خواند و گفت:امسال مرگ و میر ناشی از تصادفات ۱۴ درصد، آمار فوت شدگان ۵ درصد و مجروحان و مصدومان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

سردار میرحیدری به کاستی‌های جاده‌های استان گیلان در چند دهه اخیر  اشاره و افزودند: جاده‌های استان گیلان از نظر رشد کیفی آسفالت‌ها و تجهیزات جاده‌ای، وضعیت نامناسب گذشته را دارد و این در حالی است  که حجم مسافران نسبت به گذشته در گیلان  بسیار زیادتر شده است .

وی با اشاره به اینکه وجود دستفروشان در کنار خیابان‌ها  پدیده زشتی است  و زیبنده استان زیبای گیلان نیست  و این پدیده  امنیت روانی جامعه را تخریب می‌کند گفت:  مسئولیت جمع آوری تکدی گران و دستفروشان فقط با شهرداری نیست و پلیس گیلان در جمع آوری و ساماندهی دستفروشان، پشتیبان شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول است  .

وی مهمترین  راهکار از بین بردن دستفروشان و تکدی گران را درمان این افراد و شاغل کردن انها دانست و افزود:ما فقط برخورد با آنها را داشته و تحویل دستگاه قضایی می دهیم که این کار مایوس کننده است.

سردار میر حیدری در  در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلان در مورد شهرهای تازه تاسیس  مثل شهر ماکلوان که فاقد پاسگاه است گفت:در ارتباط با ایجاد یگان جدید بر حسب شرایط و مطالبات اجتماعی پیگیری می کنیم و باید سازمان آن از طریق مرکز مصوب و ابلاغ شود و من تا امروز گزارشی در این مورد از طرف مردم  نداشتم ولی پیگیر خواهم بود.

وی افزود؛ در موردحضور نداشتن  نیروی انتظامی در مراکز گردشگری تمام وقت گفت: این مناطق فصلی است و ما متناسب با آن برنامه پلیس تنظیم و افزایش گشتی های ما  چه در حوزه انتظامی و پلیس  پیشگیری و راهنمایی  دنبال تا امنیت تامین شودو امسال ما از عوامل ستادی هم در تفرجگاه ها و هم سواحل و هم مراکز گردشگری را به کار گرفتیم و نسبت به سال گذشته شرایط این مراکز بهتر و جرائم کاهش پیدا نموده است.

وی  گیلان را یکی از امن ترین استانهای کشور خواند و گفت: حضور مسافران و گردشگران نشانه این ادعا است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در این نشست، نقش خبرگزاری‌ها را در برقراری امنیت در جامعه موثر بیان کرد و اظهار داشت: امسال تعامل خوبی بین مجموعه‌های رسانه‌ای استان با پلیس گیلان وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری فراتر از یک شغل است اعلام کرد: خبرنگاران باید از این بستر برای ارتقاء امنیت، افزایش سطح آگاهی مردم و کمک به تحقق آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی استفاده کنند.

سردار میرحیدری تاکید کرد: خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات، آگاه‌سازی مردم و گزارش عملکرد پلیس در حوزه‌های مختلف، نقش موثری را ایفا می‌کنند.