فرماندار فومن در اولین جلسه شورای اداری سال 1400

قصه پر غصه روستائیان شهرستان از ساخت و ساز ویلاهای لاکچری /مدیری که بدون هماهنگی بنده در شهرستان معارفه شده در شورای اداری و اعتبارات جایگاهی ندارد/دشمن به دنبال ناامید کردن و حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات است

  پرینت
قصه پر غصه روستائیان شهرستان از ساخت و ساز ویلاهای لاکچری /مدیری که بدون هماهنگی بنده در شهرستان معارفه شده در شورای اداری و اعتبارات جایگاهی ندارد/دشمن به دنبال ناامید کردن و حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات است
شناسه خبر : 45386 | تاریخ انتشار : 01 خرداد 1400 - 18:05 | 393 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

محسنی افزود؛ برای حل مشکلا ت ساخت و ساز  فقط به تشکیل پرونده اکتفا نکنیم زیرا زمانی که رای دستگاه قضا می آید خونه به چند نفر فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان در فومن؛اولین جلسه شورای اداری شهرستان فومن در سال ۱۴۰۰،پیش از ظهر امروزشنبه ( ۱ خرداد ۱۴۰۰ )در فرمانداری شهرستان فومن با حضور فرماندار ورئیس دادگستری شهرستان ،فرمانده سپاه و فرمانده نیروی انتظامی  و بدون حضور امام جمعه و نماینده شهرستان برگزارگردید.

فرماندار فومن در این جلسه با  تاکید بر رعایت تکریم به ارباب رجوع از طرف ادارات و نهادها گفت:شاید امروز  مدیران  این تکریم را داشته باشند ولی زیر مجموعه نه و این در حالی است که ماامروز  امانت دار مردم هستیم.

محمد رضا محسنی با بیان اینکه امروز برنامه راهبردی دشمن بهره گیری از فضای ناامیدی در جامعه است گفت:گفتمان رهبری  بابد به عنوان تذکر و تلنگر  همواره در ذهن ما جاری باشد.

وی تصریح کرد؛با دستور و پیگیری  امورات می توان دل مردم را شاد کرد و اولین توصیه بنده در اولین شورای اداری تکریم است و انشالله  در این حوزه خبر خوش بشنو یم.

محسنی کار جهادی را در دستور کار ادارات و مدیران دانست و گفت:در اولین روز خرداد ماه هستیم خرداد ماه برای ما و برای حافظه تاریخی مردم ایران معنا دار  است و این تاریخ برای نسل جدید قابل تامل است.

وی خرداد ماه را  با حوادثی چون پایه گذاری نهضت امام و شهدای ۱۵ خرداد که پایه و اساس یک حرکت عظیم را رقم زدند دانست و گفت: سوم خرداد سال ۶۱ عملیات شکوهمند رقم خورد  و دنیا  انگشت تاسف بر دهان گرفت و آن آزاد سازی خرمشهر بود

وی اظهار کرد؛خرمشهر به دستور امام آزاد و خرمشهر را به گفته امام خدا آزادکرد زیرا انسجام و پیروزی با شعار خدا آزاد کرد برای همه بوده و همه سهیم در آزادی خرمشهر شدند.

دستگاه فرهنگی در تبیین اندیشه امام(ره) کوتاهی دارند.

فرماندار فومن با تاکید بر اینکه  تغییر مشهود سوم خرداد را در سطح شهر و ادارات فومن ببینیم افزود:حادثه مهم دیگر در خرداد  ارتحال ملکوتی امام (ره)بود.

محسنی با اشاره به اینکه امروز تفکر و اندیشه امام در جهان تدوین میشود افزود: متاسفانه دستگاه فرهنگی ما در تبیین اندیشه امام کوتاهی دارند.

فرماندار فومن خواستار شد تا در این روز ها از اجرای برنامه سنتی بیرون بیاییم و با به روز نمودن سالروز  فتح خرمشهر و رحلت امام روز مقاومت و پایداری گرامی داشته شود.

وی به اولین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۰ اشاره و افزود؛نام گذاری سال که سال تولید و مانع زدایی و پشتیبانی است باید در شهرستان بروز و ظهور کند و تولیدی که بر اقتصاد کشور اثر گذار و در بحث تولید مانع برداشته و پشتیبانی شود.

محسنی؛بروکراسی اداری را امروز مهمترین مشکل جامعه دانست و گفت:برای انجام یک کار ممکن است ماه ها و ماه ها استعلام و این مشکل است زیرا تحقق پشتیبانی باید تفویض اختیار برای متولیان تولید -صمت-کار،رفا-تامین اجتماعی-محیط زیست و منابع طبیعی و …ایجاد و راهکار در تولید و تحقق کاهش سطح بوروکراسی و تفویض اختیار به ادارات داده شود.

محسنی افزود؛ما جلسات ساخت و ساز را مرتب داریم و برای حل مشکلا ت ساخت و ساز  فقط به تشکیل پرونده اکتفا نکنیم زیرا زمانی که رای دستگاه قضا می آید خونه به چند نفر فروخته شده است.

فرماندا فومن با اشاره به اینکه بایستی صدور آرا در ساخت و سازها در  سریعترین زمان اجرایی شود گفت:امروز ویلای لاکچری در زمین منابع طبیعی روستائیان ما را آزار می دهد و من خواهش دارم برخی از دستگاه در ساخت و ساز برای روستائیان تسریع پرونده داشته باشند.

محسنی واگذاری اراضی ملی به بنیاد مسکن را با کاهش خلاف ها در روستا به همراه دارد دانست و گفت: ما در واگذاری اراضی ملی به بنیاد مسکن کمک خواهیم کرد.

وی از دادن تذکر به محیط زیست برای  مناطق چهارگانه محیط زیست در طرح هادی آزاد سازی گفت: روستائیان کی باید از تدبیر سیستم بهره ببرند و امروز  ما  بخاطر عدم حل مشکلات  انبوهی از پرونده خلاف ساخت را شاهدیم.

محسنی خواستار فراهم شدن زمینه ها برای ساخت و ساز قانونی شد و اظهار نمود: تاکید دارم برای طرح هادی و ساخت و ساز مجاز و حل مشکلات مردم گامها را سریعتر نهاد مربوطه بردارد.

فرماندار فومن در بخشی دیگر از گفتمان خود به چالش کم آبی در کل کشور  که موضوع مطرح روز است اشاره و افزود:مردم گیلان که با این شرایط آب و هوا نباید کم آبی داشته باشند و  این چالش و این نتیجه عدم آمایش سرزمینی است.

مدیر شرکت آب منطقه مدیری کارآمد و پای کار است

محسنی مهندس خرمی را  مدیر پای کار وحاضر جواب در  تلفن  و پاسخگو خواند و گفت:
تا پایان فصل آبیاری دستگاه اجرایی موظف به همپوشانی هستند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه  برخی رواسای ادارات انگار نه انگار در  اداره هستند  گفت:مدیرانی را امروز در شهرستان پشت میز گذاشتند که زیبنده نیست و برای معرفی مدیران کل بشنوند که بدون هماهنگی با نماینده دولت این کار جرم است.

وی از اقدام مدیر کل در شهرستان  ابراز گلایه نمود و گفت:بدون اطلاع بنده یک شعبه تغییر  در مدیریت و مردم در پستوی اداره گرفتار شدند و من…..

انتقاد فرماندار فومن از مدیرکل ثبت اسناد و املاک

محسنی خطاب به مدیر کل ثبت اسناد استان گفت:اگر  مدیران کل نمی دانند مطالعه کنند و بخوانند که عزل و تغییر با هماهنگی فرماندار است زیرا موضوع حاکمیتی است وامروز متاسفانه برخی مدیر استانی کار را نمی دانند.

وی تصریح کرد؛ هر مدیری  که بدون هماهنگی فرماندار انتصاب شده و یا شود نه  در شورای اداری اسم و جایگاه دارد  و نه  در اعتبارات شهرستان  سهم دارد و  هر گونه طبعات کاریش در این اداره بر می گردد به خود اداره و مدیران کل استانی که چنین حرکتی داشتند.

فرماندار فومن با اظهار تاسف از  ورود مدیر کل اداره به شهرستان  و برگزاری مراسم معارفه در آن اداره مربوطه  بدون اطلاع  فرماندار  گفت: هیچ مدیری در  شهرستان حق همکاری با این فرد را ندارد .

وی جایگاه وزارت کشور و فرماندار  را حاکمیتی دانست و گفت: مدیران کل استان به رعایت این جایگاه آگاه و هماهنگ هستند  و نباید چنین حرکتی داشته باشند چون با این حرکت دیگر سنگ روی سنگ  بند نمی اید.
فرماندار  فومن به بحث انتحابات این نماد مردم سالاری دینی در کشور اشاره و افزود: صحنه انتخابات صحنه حضور مردم است و باید در انتخابات امنیت پایدار کشور از طریق انتخابات  امن تامین شود.

محسنی با اشاره به اینکه امنیت و سلامت انتخابات دو رکن مسئولان مردم در شهرستان است گفت:بستر انتخابات امن باید در شهرستان فومن فراهم شود .

کاندیداها  از توهین ، تخریب و تهمت پرهیز کنند

وی تصریح کرد؛ همه ما در انتخابات یک ذائقه داریم ولی باید در جایگاه خود از قانون طبعیت کنیم و حضور در ستاد ها از طرف مدیران  نباید اتفاق بیافتد و به عنوان مسئول رعایت کنید.

محسنی رقابت و مشارکت را مهمترین رکن انتخابات ۱۴۰۰ خواند و گفت: در این دوره انتخابات در فضای مجازی است وباید کاندیداها  از توهین و تخریب و تهمت پرهیز شود و خبرنگاران و اصحاب رسانه دقت نظر بیشتری  داشته باشند.

وی از رسانه ها خواست تا مشارکت مردم را با کار رسانه رقم بزنید زیرا امروز پمپاژ اخبار ناامید کنندگی در حوزه انتخابات از طرف دشمن به سرعت در حال شکل گیری است و اخبار کشورها کاهش مشارکت مردم ایران است.

فرماندار فومن در جلسه شورای اداری خواستار اتمام پروژه ها از طرف ادارات مربوطه شد و گفت:
رواسای ادارات داری پروژه پیگیری کنند و تخصیص اعتبارات را گزارش کنند.

محسنی  مصوبه امروز شورای اداری را با آغاز فصل گرما و اینکه نیروگاهها فشار بیشتر را متحمل می شوند کاهش مصر انرژی از طرف ادارات دانست و گفت:حتما بازرسان ما بازدید میدانی از مصر انرژی در ادارات خواهند داشت.

وی خواستار برگزاری نماز جماعت در ادارات و کارکنان  شد و افزود:اول به خودم و بعد معاونین  خودم اینکه نماز را جدی و نماز خانه ادارات از  مظلومیت بیرون بیاوریم و تلاش کنیم تا جلسات به نماز نخورد و اقامه نماز جدی باشد.

فرماندار فومن روزمرگی را آفت مدیریت در ادارت خواندو گفت:مگر ممکنه است اداره
جهاد کشاورزی و یا  آبیاری و شهرداری و شهرداران  با این همه ارباب رجوع ارائه برنامه کاری نداشته باشند.

فرماندار فومن در اولین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۰ در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای کنترل بیماری کرونا و انجام  واکسیناسیون از طرف شبکه بهداشت تقدیر نمود و گفت:وضعیت زرد شهرستان حاصل همکاری همه مردم استو خود حفاظتی ادارت و امنیت وسلامت مردم اولویت باشد.

تهیه و تنظیم/زلیخا صفری

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.