به گزارش صفیر گیلان ، حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه فضیلت و جایگاه امام‌زادگان در قرآن و حدیث بسیار رفیع است اظهار داشت: احادیث و روایات از پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد که تاثیر زیارت امام زادگان در دنیا و آخرت […]

به گزارش صفیر گیلان ، حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه فضیلت و جایگاه امام‌زادگان در قرآن و حدیث بسیار رفیع است اظهار داشت: احادیث و روایات از پیامبر اکرم(ص) نشان می‌دهد که تاثیر زیارت امام زادگان در دنیا و آخرت بسیار گسترده است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه زیارت امام‌زادگان و بقاع متبرکه تاثیرات بسیار زیادی در مسائل اجتماعی دارد افزود: نقش امام‌زادگان در شهرسازی ، آبادانی و فرهنگ دینی مناطق یک نقش به‌سزا و مهم است.
عادلی توسعه تقویت باورهای دینی مردم را از دیگر آثار امام‌زادگان دانست و خاطرنشان کرد: امام‌زادگان نقش اساسی در هویت اسلامی و ایجاد همبستگی عاطفی و اجتماعی در جامعه دارند و از مکان‌های هویت بخش و ارتقاء دهنده هویت اسلامی هستند.  
وی با اشاره به اینکه بناهای مذهبی به‌عنوان عامل شاخص هویت شهری شناخته می‌شوند و نقش مکان‌های مذهبی در همبستگی اسلامی نقشی تاثیرگذار است تصریح کرد : امام‌زادگان به‌عنوان مهم‌ترین قطب جذب گردشگری در جامعه شناخته می‌شوند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره سید جلالدین اشرف در گیلان و با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های این کنگره از ۲ سال پیش آغاز شده است تاکید کرد: برای برگزاری این کنگره جلسات متعددی با علما، روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل شد .
عادلی با تاکید بر اینکه این کنگره با موضوعات و مقالات تاریخی، دینی، فرهنگی و اجتماعی در گیلان برگزار می‌شود بیان کرد: مقالات مذکور در دو بخش علمی و هنری برای برگزاری این کنگره فراخوان شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۸ مقاله و اثر علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است خاطرنشان کرد: از مقالات و اثرات علمی و هنری مذکور ۲۸ اثر برای چاپ و سخنرانی در مراسم افتتاحیه کنگره سیدجلالدین اشرف انتخاب شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این کنگره ۱۷ اسفند در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود افزود: مراسم اختتامیه این کنگره بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

در تمام طول ایام تعطیلات نوروزی کلیه مرخصی پرسنل دست اندرکار طرح آرامش بهاری لغو می گردد

عادلی با اشاره به فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز با بیان اینکه در این ایام طرح آرامش بهاری در تمامی بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری به‌طور متوالی ۷ سال پیاپی در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان در تعداد امام زادگان رتبه سوم کشور را دارد تصریح کرد: استان گیلان یک استان بقعه محور است و این امر موجب برکات گسترده دینی ، مذهبی و اجتماعی در استان شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد افزود: ویژه برنامه‌های گسترده‌ای در طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.
عادلی طرح دعاخوانی ، فراهم آوردن امکانات زائرسراها و نمازخانه‌ها و برپایی خیمه‌های معرفت را از ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود : ۱۸۰ روحانی و مبلغ در استان گیلان در خیمه‌های معرفت در زمینه‌های کودک و نوجوان، مشاوره و مسائل چند رسانه‌ای در خدمت زائران و مسافران نوروزی هستند.