مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان:

لاستیک سد لاستیکی ماسال تحت گارانتی چین است /۹ هزار هکتار آب بندان تامین کننده کامل آب کشاورزی نیست

  پرینت
لاستیک سد لاستیکی ماسال تحت گارانتی چین است /۹ هزار هکتار آب بندان تامین کننده کامل آب کشاورزی نیست
شناسه خبر : 69522 | تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402 - 19:43 | 125 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

خرمی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۱ سد لاستیکی داریم، گفت: یک مورد قابلیت اجرایی نداشت و از مدار خارج کردیم و در حال حاضر ۱۰ سد لاستیکی در حال احداث داریم.

پایگاه خبری صفیر گیلان، مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه این سازمان بر اساس سازگاری با کم آبی گفت: در استان گیلان ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب مصرف آب داریم که از این میزان ۹۰ درصد آن برای مصرف کشاورزی است و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق چاه، ۲ میلیارد از طریق سد سفیدرود و یک میلیارد از سطح بارش تکمیل می‌شود.

وحید خرمی افزود: از سد سفید رود در فصل زراعی در هر روز ۲۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی می‌شود که مصرف بالایی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه با تجریبات سال گذشته و مدیریت که در آب صورت گرفت امسال توانستیم اقدامات خوبی را انجام دهیم، افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده امسال قبل از رهاسازی آب ۸۰ درصد زمین‌ها توسط کشاورزان شخم زده شده بود و ۳۰ درصد نیز کار نشاء صورت گرفت و همچنین ۸۰ درصد خزانه گیری انجام دادند. این در حالی است که در سال‌های گذشته کشاورز تا رهاسازی آب هیچ اقدامی برای کار کشاورزی انجام نمی‌داد.

وی در مورد سد‌هایی که در استان گیلان در حال احداث است نیز گفت: سد‌های پلرود، شفارود در شرق و غرب گیلان و سد دیورش برای جنوب استان در نظر گرفته شده است اما در استان گیلان با زدن سد مصرف جدیدی صورت نمی‌گیرد همان مصرف قبل مدیریت می‌شود.

خرمی اظهار کرد: ما ۹ هزار هکتار آب بندان داریم و میزان آب‌های آن تامین کننده کامل آب کشاورزی نیست.

وی افزود: سد پلرود ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال آب گیری آزمایشی آن شروع خواهد شد. سد دیورش نیز آب شرب جنوب گیلان، بخش رودبار و لوشان را تامین می‌کند و پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصدی دارد.

خرمی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۱ سد لاستیکی داریم، گفت: یک مورد قابلیت اجرایی نداشت و از مدار خارج کردیم و در حال حاضر ۱۰ سد لاستیکی در حال احداث داریم که ۴ سد آن بهره برداری شده است، ۲ سد آن امسال به بهره برداری می‌رسد و مابقی با پیشرفت ۸۰ درصد در حال ساخت هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در مورد سد لاستیکی ماسال گفت: در رسانه‌ها گفتند که سد ماسال سد ترکیده است که این درست نیست، یک بخشی چسب آن باز شده است و چون لاستیک گارانتی دوساله از سازنده دارد باید خود چینی‌ها آن را درست کنند البته ما می‌توانیم آن را درست کنیم ولی نمی‌خواهیم از گارانتی خارج شود.

وی افزود: در حال حاضر آب پشت سد سفید رود ۷۰۰ میلیون متر مکعب است و که نوبت‌بندی که انجام شده است سال سختی داریم و خوشبختانه با بارش‌های انجام شد بخشی جبران شده است. البته برای ۲ روز آینده بارش‌های خواهیم داشت که ۳۰ میلیون صرفه جویی می‌شود و در این مدت آب را کم خواهیم کرد چون احتمال سیلاب وجود دارد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است
اجرای شعار سالجاری رهبری، آمادگی برای دوران پسا ریل و بهره‌گیری از نظام برنامه ریزی مبتنی بر کار تیمی و هم افزا
افزایش دو برابری توزیع کپسول گاز در ماسوله
ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.