صفیر گیلان،فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه موضوع سایت زباله سراوان یک بحران حساسیت آفرین است، افزود: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین بخش خصوصی برای پیشگیری از این بحران استفاده کنیم

به گزارش صفیر گیلان، فرماندار رشت با بیان اینکه موضوع سایت زباله سراوان یک مسئله بسیار مهم است، گفت: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین بخش خصوصی برای پیشگیری وقوع بحران در این سایت، استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح‌اللهی امروز در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: باید قبل از وقوع بحران، برنامه ریزی کنیم نه اینکه در زمان بحران به دنبال چاره اندیشی باشیم.
فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه موضوع سایت زباله سراوان یک بحران حساسیت آفرین است، افزود: باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین بخش خصوصی برای پیشگیری از این بحران استفاده کنیم، همه امکانات و ماشین آلات موجود در ادارات که در راستای توسعه زیرساخت‌ها فعالیت دارند، به مردم تعلق دارد.
وی با اشاره به شرایط سخت زیست محیطی در منطقه سراوان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز، هجوم مگس‌ها و حشرات در منطقه افزایش می‌یابد و شرایط زندگی را برای ساکنان سخت‌تر می‌کند لذا باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی سایت اقدام کرد.
فتح‌اللهی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سراوان، دستگاه‌های اجرایی شهرستان تا روز شنبه لیست دستگاه‌ها، ماشین آلات و تجهیزات خودرویی موجود در حوزه خود را گزارش کنند تا در مواقع بحرانی از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شویم و چنانچه در بخشی هم با کمبود مواجه هستیم نسبت به تامین تجهیزات اقدام کنیم.
فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: شهرداری برای سال آینده در برنامه بودجه ریزی خود باید بتواند اعتبارات لازم را جهت تهیه ماشین آلات مورد نیاز مجموعه، پیش بینی کند.