اختصاصی/صفیر گیلان؛شوقی تاکید کرد: تحقق مطالبات شهروندان باید در اولویت فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد. باید به‌گونه‌ای عمل کنید که مردم تغییر و تحول اساسی را لمس کنند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛رحیم شوقی شهردار رشت پیش از روز گذشته در رویداد ۲۴ساعته جام امید رسانه در جمع خبرنگاران در مرکز آموزش آیت الله بهجت با اشاره به اهمیت جهاد تبیین  در عصر حاضر گفت: نقش رسانه در بیان خدمات ارائه شده و پیشرفت‌های کشور در برابر جنگ نرم دشمن که همواره در صدد ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم ایران است نقشی غیرقابل انکار است.

شوقی با تاکید بر امیدآفرینی رسانه‌های انقلابی، گفت: امروز جبهه انقلاب به لحاظ جنگی رسانه‌ای از سوی دشمنان عقب ماندگی‌هایی دارد که باید جبران شود.

وی با بیان اینکه رشت را به کارگاه عمرانی بدل می‌کنیم، اظهار کرد: در این راستا پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح شهر رشت درحال اجراست که از جمله آن احداث پنج تقاطع غیر همسطح، بازگشایی معابر و تهیه و تولید روزانه هزار تن آسفالت و استفاده از آن در روکش آسفالت مناطق کم برخوردار شهر است.

شهردار رشت با اشاره به اجرای پروژه‌های شهرداری برای کاهش ترافیک شهر بیان کرد: پنج تقاطع غیرهمسطح در میادین نیروی دریایی، باهنر، آیت الله رودباری و حمیدیان در حال اجرا است و پروژه میدان امام حسین (ع) نیز در ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

به گفته شوقی، در هفت ماه گذشته کارخانه آسفالت شهرداری ۷۰ هزار تن آسفالت تولید کرده که به نوبه خود کم نظیر بوده و از آن در مناطق کمتر برخوردار جهت رفاه حال شهروندان استفاده می‌شود.

شوقی، فعالیت مدیران و مسؤولین را به نوبه خود رسانه انقلابی دانست که تبیین کننده و مقابله کننده با جریان تحریف دشمن است و تاکید کرد: جام رسانه امید می تواند پای مسئولان را در عملکرد به چالش بزرگ بکشد.

وی از بازگشایی مسیر سعدی به سرگل که در حال حاضر در تملک است خبرداد و گفت: این مسیر بعد از اتمام تملک در سال آتی بازگشایی خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه طی  هشت ماهه گذشته اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی و خدمات شهری رقم خورده و از درصد فیزیکی زمانی جلوتر هستیم ولی  تحقق مطالبات به‌حق شهروندان محقق نشد و با تمهیداتی که اندیشیده شده اکنون با انجام برخی از فعالیت‌های شهری فضا در حال تلطیف شدن است که انتظار می‌رود این روند با جدیت ادامه پیدا کند تا مردم تغییر و تحول اساسی را لمس کنند.

کم رنگی مطالبه استفاده از ظرفیت نخبگان جبهه انقلاب در دولت سیزدهم 

شوقی با بیان اینکه ما در جنگ رسانه موفق نبودیم و این جنگ را تا حدودی به دلیل عدم مطالبه استفاده از ظرفیت نخبگان جبهه انقلاب در دولت سیزدهم باختیم تاکید کرد؛ تمام تلاش و اولویت بنده  بر این است تا شهروندان رشتی از زمان روج از منزل تا بازگشت به خانه با فعالیت  عمرانی و فرهنگی و اقتصادی در این شهر مواجه باشند و ابن تغییر و تحول اساسی  را لمس کنند.

شهردار رشت با پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر روسیه بیان کرد: در این سفر تلاش شد تا با ایجاد فرصت‌های مناسب، آورده‌های چشمگیری متوجه شهر رشت و استان گیلان شود که گزارش کامل آن توسط نماینده عالی دولت در استان اعلام می‌شود.

 

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری