مانده کل سپرده‌های بانکی در سال۱۳۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹٫۸ درصد افزایش داشته است

به گزارش صفیر گیلان، علیرضا نوروزی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان، مانده کل سپرده‌های بانکی (۱۲ بانک دولتی و خصوصی شده) استان در پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹ را برابر با مبلغ ۵۲۹۷۵۲ میلیارد ریال اعلام و افزود: این مانده نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹٫۸ درصد افزایش یافته است.

وی توضیح داد: مصارف شبکه بانکی استان در این مدت در قالب تسهیلات اعطایی به بخش‌های مختلف اقتصادی بالغ بر ۴۰۳۸۲۹ میلیارد ریال بوده است که با رشد ۴۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، میزان معوقات سیستم بانکی استان گیلان که کاهش آن یکی از معیارهای اندازه‌گیری کارایی سیستم بانکی محسوب می‌شود را نیز در پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۹، ۱۸۰۲۷ میلیارد ریال اعلام و افزود: که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹٫۳ درصد کاهش داشته است.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان همچنین در خصوص حق بیمه تولیدی شرکت های بیمه ای عنوان کرد: مجموع حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه ایران، آسیا، دانا در سال ۱۳۹۹، ۱۰۳۴۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

نوروزی همچنین بیشترین خسارت پرداختی را در بین شرکت های بیمه استان را مربوط به بیمه ایران دانست و یادآور شد: که رقم آن در ۱۳۹۹، ۳۸۴۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی درباره ضریب خسارت بیمه نیز گفت: بیشترین ضریب خسارت نیز در سال ۱۳۹۹ در بین شرکت های بیمه، مربوط به بیمه دانا با ضریب ۶۶ درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۸ درصد رشد همراه بوده است.