دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان در جلسه شورای هماهنگی شهرستان آستانه اشرفیه از زحمات فرماندهی انتظامی و روئسای سایر دستگاههای کاشف آن شهرستان قدردانی نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان از آستانه؛دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان در جلسه شورای هماهنگی شهرستان آستانه اشرفیه از زحمات فرماندهی انتظامی و روئسای سایر دستگاههای کاشف آن شهرستان قدردانی نمود.
دکتر حیدری آزاد بیان کرد: در ایامی که گذشت فرصتی دست داد تا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستانه اشرفیه حضور یافته و ازمسئولین دستگاه های کاشف آن شهرستان بویژه فرمانده محترم نیروی انتظامی ،رئیس محترم اط .رئیس محترم پلیس مبارزه با مواد مخدر و پرسنل زحمتکش این نیرو از طرف خود و نیابتا ازسوی دبیر کل محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر واستاندار محترم استان تقدیر و تشکر نمایم .
همجواری با کشوری که بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان بوده و هم اکنون نیز به بزرگترین تولید کننده شیشه و سایر مواد مخدر صنعتی در جهان تبدیل شده، کشورمان، علی الخصوص قشر جوان را در معرض خطرات و آسیب های جدی اجتماعی قرار داده است.
تقدیم ۳۸۰۰ شهید و ۱۲۰۰۰ جانباز در سطح کشور و ۵۸ شهید و ۱۲ جانباز در سطح استان در امر مبارزه با مواد مخدر، نشان دهنده عزم جزم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر است.لکن بعضا متأسفانه برخی از دستگاه ها،مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را در اولویت های چندم خود قرار داده و اهمیت و ضرورت مسئله را درک نکرده اند.که این موضوع موفقیت کامل برنامه های مبارزه با موادمخدر را در حوزه های مختلف آن، تحت تأثیر قرار می دهد.
قطعا برگزاری منظم جلسات و حضور مرتب اعضای اصلی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستانها در پیشبرد برنامه ها و اقدامات حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی دارد. و چنانچه دستگاه های عضو با هم افزایی و همکاری بیشتری در این حوزه ها فعالیت نمایند بدون شک نتایج بسیار خوبی بدست خواهد آمد.
از طرفی می توان با افزایش آگاهی و جنبش هم افزایی و ایجاد گفتمان مسلط مبنی بر مبارزه با قاچاقچیان عمده و خرده فروشان و هم چنین پیشگیری از اعتیاد ،مردم عزیز را نیز در این امر مهم سهیم کرد .کافیست مردم خوب و نجیب ما به برنامه ها و مسئولین اجرای این برنامه ها اعتماد نمایند .
شهرستان آستانه اشرفیه در شاخص های مختلف حوزه مقابله منجمله کشفیات، دستگیری ها، اجرای طرح های پاکسازی و جمع آوری معتادین و خرده فروشان عملکرد مطلوبی داشته است. و امیدواریم با تدوام حمایت های فرماندار و رئیس شورای هماهنگی شهرستان و دستگاه های عضو، این روند تداوم یافته و شاهد اجرای برنامه ها و اقدامات بیشتری در سطح این شهرستان باشیم.
در پایان این جلسه از عملکرد خوب دستگاه های انتظامی، امنیتی شهرستان آستانه اشرفیه در حوزه مقابله با عرضه و افزایش کشفیات در سال۹۹ نسبت به سال ۹۸ و کسب رتبه سوم در میان سایر شهرستان های استان تقدیر لازم بعمل آمد.