مبارزه رسانه ها با فساد شدیدتر از قوه قضائیه/ مردم تشنه اطلاعات هستند/رسانه‌های ایران در دنیا چندان مطرح نیستند/ به خاطر سپیدرود رشت وزیر را به صحن می آورم/صومعه سرا یک خانه بدون گاز و یک کوچه بدون آسفالت ندارد

  پرینت
مبارزه رسانه ها با فساد شدیدتر از قوه قضائیه/ مردم تشنه اطلاعات هستند/رسانه‌های ایران در دنیا چندان مطرح نیستند/ به خاطر سپیدرود رشت وزیر را به صحن می آورم/صومعه سرا یک خانه بدون گاز و یک کوچه بدون آسفالت ندارد
شناسه خبر : 18251 | تاریخ انتشار : 21 مرداد 1397 - 14:49 | 10209 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش صفیر گیلان؛نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه عصر روز شنبه در رشت برگزار شد.  جبار کوچکی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها جایگاه خود را در بین مسئولان پیدا کرده اند، یادآور می شود که جایگاه رسانه به عنوان یک عنصر مهم در زندگی انسانها به عنوان یک نیاز اساسی ضروری است. […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه عصر روز شنبه در رشت برگزار شد.

 جبار کوچکی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها جایگاه خود را در بین مسئولان پیدا کرده اند، یادآور می شود که جایگاه رسانه به عنوان یک عنصر مهم در زندگی انسانها به عنوان یک نیاز اساسی ضروری است.

وی از نامگذاری روزها و هفته ها  برای اقشار مختلف می گوید که یکی از آنها به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است.
کوچکی نژاداز جایگاه خوب  فضای مجازی، مطبوعات و رسانه ها می گوید و اینکه همانطور که وجود معلم یک نیاز ضروری است، فضای مجازی و رسانه ها از نیازهای اساسی جامعه هستند.
ایشان در بخشی دیگر از بیانات خود در جمع قشر کم توقع ولی فعال از در برنامه ششم توسعه و در مواد ۹۲ و ۹۳ قانون به حوزه مطبوعات می پردازد و امنیت شغلی برای خبرنگاران را یک ضرورت می داند.
وی به مواردی همچون بحث بیمه پایدار و بیمه بیکاری در این قوانین صراحت دارد و دولت از این موارد حمایت می کند.
کوچکی نژاد با بیان اینکه اصلاح قانون مطبوعات مورد نیاز است، گفت: دولت در تلاش است تا لوایح در رابطه با رسانه ها را تدوین و بسیاری از مشکلات را در قالب قانونگذاری حل کند.
ایشان  تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای داشته و می گوید: همواره نیاز به آموزش مستمر داریم و از سوی دیگر، به اقتصاد رسانه نیز باید توجه جدی شود.
گیلان با ۱۶ شهرستان، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در حالی به ضرورت حمایت دولت از خبرنگاران تاکید می کند که پس از گذشت دوسال از گذشت برنامه ششم لوایح مورد نیاز بخش مطبوعات به مجلس از سوی دولت جهت کاهش مشکلات رسانه‌ها ارائه شود و تا امروز بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه مبارزه رسانه ها با فساد شدیدتر از قوه قضائیه است،می گوید: اگر مطلبی بحث برانگیز در رسانه مطرح شود نباید رسانه را بایکوت کرد و کمیسیون فرهنگی باید در راستای امنیت شغلی خبرنگاران تلاش کنند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: فضای رسانه‌ای اگر برای رسانه‌های خودی باز نشود نگاه مردم به سوی خارج از کشور جلب خواهدشد زیرا مردم تشنه اطلاعات هستند و سطح آگاهی مردم بالا رفته است.

نماینده رشت از نیاز مالی  خبرنگاران و رسانه ها را که گاهی انها را به شدت وابسته می‌کند، حرف می زند و این موضوع را سبب کج شدن  قلم‌ها  می پندارد.

کوچک زاده از سرداران بزرگ در عرصه علمی و نظامی سرداران  می گوید و اینکه در عرصه رسانه ضعیف هستیم و امپراتوری رسانه‌ای قدرتمند نداریم و در دنیا رسانه‌های ایران چندان مطرح نیستند.

 به خاطر سپیدرود رشت وزیر را به صحن می آورم

محمدصادق حسنی نیز در این نشست که با انتقاد شدید برخی خبرنگاران به خاطر عدم حمایت از سپیدرود رشت و از سوی دیگر حمایت از استقلال تهران قرار گرفته بود، اظهار کرد: ورزش را می‌شناسم و رییس هیات کاراته بودم.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: آقای سلطانی فر باید نسبت به اینکه به تیم استقلال بیش‌ازاندازه توجه می‌کند و نسبت به سپیدرود بی‌توجه است سؤال طرح کرده‌ام و در اولین نشست علنی مطرح می‌شود پاسخ دهد وبه خاطر سپیدرود رشت وزیر را به صحن می آورم.

در اشتراکات ملی و جغرافیایی همه نمایندگان یک‌صدا هستیم

اسدالله عباسی با اشاره به اتحاد و وجود مشترکات در بین نمایندگان گیلان افزود: ممکن است در برخی مواقع تک‌صدایی از ما شنیده شود اما در اشتراکات ملی و جغرافیایی همه نمایندگان یک‌صدا هستیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به انعکاس دردمندانه و حقیقت انگارانه اخبار اظهار کرد: هر وقت که بتوانیم در خدمت خبرنگاران خواهیم بود و هیچ دیواری بین مناطق جغرافیایی ما وجود ندارد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اعمال محدودیت‌ها برای مشاوران رسانه‌ای خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش یک مشاوره رسانه‌ای برای خود انتخاب کردیم که توسط دولت‌مردان بایکد خبری شد و خوب است رسانه‌ها به این موضوع هم بپردازند که دلیل این کار چیست.

صومعه سرا یک خانه بدون گاز و یک کوچه بدون آسفالت ندارد

سید کاظم دلخوش نیز در این نشست در پاسخ به یک سوال درباره اینکه چرا در حوزه نمایندگی رشت دخالت می‌کند، با بیان اینکه مادر من رشتی است، اظهار کرد: رفیق بازی را کنار گذاشته‌ام و ده برابر خودم کار کرده‌ام.

این نماینده مجلس گفت: در صومعه سرا یک خانه بدون گاز نداریم و تا لانه مرغ مردم را آسفالت کرده‌ام.

قانون برای بیماران خاص پس از ۳۸ سال نوشته شد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبرنگاران را باهوش‌ترین و صادق‌ترین قشر توصیف کرد و اظهار کرد: خبرنگاران افراد دلسوز و متعهد هستند که قانون را می‌شناسند و احترام متقابل را بردند و این جای خوشحالی دارد.

منوچهر جمالی با اشاره به پیگیری‌های خود در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ۳۸ سال برای بیماران خاص قانون نوشتیم و اکنون این بیماران برای حمایت دارای قانون هستند.

گردشگری سومین رکن اقتصادی در گیلان 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر توجه اصحاب رسانه به دغدغه‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای گیلان تاکید کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به مقوله گردشگری افزود: گردشگری در گیلان سومین رکن اقتصادی در گیلان به شمار می‌رود اما این سهم در افق ۱۴۰۴ باید با سرعت بیشتری حرکت کند.

وی با اشاره به موضوع صنعت در گیلان گفت: صنایع گیلان در مسیر توسعه قرار دارد اما با توجه به شرایط حاکم در کشور در ایجاد صنایع با مشکلاتی روبرو هستیم.

نمایندگان عضو مجمع در بین خبرنگاران حضور نیافتند

در این نشست، محمدصادق حسنی و جبار کوچکی نژاد نمایندگان مردم رشت، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش، ذبیح‌الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و سید کاظم دل‌خوش اباتری نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و شش تن از نمایندگان عضو مجمع در بین خبرنگاران حضور نیافتند.

گیلان با ۱۶ شهرستان، ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.