به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛نادر شیروانی نقاش،هنرمند، و زیبا ساز شهر فومن، مردی ازجنس رنگ، روغن دستانش همیشه محکم و استوار و قلمو در دستش نقش آفرین ،مجسمه های شهر فومن با او آشنا و زیبایی مجسمه ها از آن دستان اوست. نادر شیروانی مردی که ۱۵ سال به مجسمه آناهیتا و مجسمه های  معروف […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛نادر شیروانی نقاش،هنرمند، و زیبا ساز شهر فومن، مردی ازجنس رنگ، روغن دستانش همیشه محکم و استوار و قلمو در دستش نقش آفرین ،مجسمه های شهر فومن با او آشنا و زیبایی مجسمه ها از آن دستان اوست.photo_2017-04-27_07-11-35

نادر شیروانی مردی که ۱۵ سال به مجسمه آناهیتا و مجسمه های  معروف پارک شهر فومن و میدانهای شهر رنگ زندگی می بخشید   مدتی است که بر بستر بیماری است .

شیروانی را همه می شناسند و همه گاهی از کنارش در حین رنگ آمیزی مجسمه ها رد شدند و رنگ عشق را در این گذر نفس کشیدند و حال این نقاش پیشکسوت بدون رنگ نفس می کشد و در بستر بیماری و  دریغ از یک توجه کوچک از شهرداری شهر ستان فومن.
این نقاش پیشکسوت شهرمان که امروز در بستر بیماری است نه تنها بیمه شهرداری نیست بلکه در کنار مشکلات مالی و خرید دارو از  بیکاری فرزند کوچک خود  با مدرک مهندسی عمران نیز رنج می برد .
بزرگترین مشکل که باعث رنجش استاد هست بی مهری مسئولان است .

نادرشیروانی،هنرمند،نقاش کسی که سالها برای شهرفومن زحمت کشیده،بامجسمه هاش زندگی کرده،بهشون روح داده وهمیشه در قبال تمیز بودن ظاهر شهر احساس مسئولیت کرده،دوماه مریض شده و درگیر بیمارستانه،هیچکس سراغشم نگرفت به جز فرماندارفومن  و رئیس  فرهنگ وارشاد شهرستان که در آغاز سال نو به دیدارش رفتند.

455913_orig
مردی که ۱۵ سال واسه زیبایی این شهر زحمت کشیده الان کجاست؟!!!
چیکار میکنه؟!

شهر فومن به علت وجود مجسمه‌های متعدد و متنوع با رنگ‌های شاد در نقاط مختلف شهر، به شهر مجسمه‌های رنگین نامیده معروف است که یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان است.

هر کدام از این مجسمه‌ها سنبلی از فرهنگ و آداب و رسوم گذشته مردمان این منطقه‌ زیباست.

آناهیتا سالیان سال است با مشعلی در دست و سوار بر درشکه ای در میدان شهدای فومن چنان می تازد که گویی گردی به پای او نمی رسد. این زن سوارکار با دو اسب سفید خود، رو به سوی ماسوله می تازد.

آناهیتا بانوی برومند در میان مجسمه های فومن که هر کدام نمادی را به تصویر می کشند، به اسطوره های بسیار دور ایران بازمی گردد و چنان اصالتی دارد که نمی توان او را نادیده گرفت.

مجسمه شکاربانان که در ابتدای فومن به ماسوله مرغابی بر دوش و تفنگ بر دست سنبل شکار حیوانات در میان مردم این منطقه بوده است

مجسمه چهار دختران نمادی از کوشش و تلاش زنان روستایی و کشاورز است که هر کدام چهار محصول از سوغات این منطقه (چای، توتون، برنج و کلوچه سنتی فومن) را در دستانشان دارند.

و نیز مجسمه‌های شاد و خندان کودکانی که در محوطه پارک نصب شده‌اند که نشانه شادی و شادمانی مردمان این دیار و بازی‌های محلی و قدیمی در این منطقه است.

داخل پارک مجسمه‌های بزرگ و تو خالی از میوه‌های گوناگون مانند سیب و هلو و انار و آناناس و موز و… وجود دارد که سایبانی مناسب برای گردشگران است و چشم هر بیننده را به خود جلب می‌کند و باعث رونق گردشگری این منطقه می‌شود.

ایا مجسمه های شهر فومن با استاد نادر شیروانی آشتی خواهند کرد و دوباره استاد در کنار این مجسمه ها با رنگ های شاد خواهد نشست./زلیخا صفری