نوبخت گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مجلس قدرت بالایی دارد و نماد نظام محسوب می شود

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمدباقر نوبخت روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت اظهار کرد: همه نمایندگان باید در مجلس شورای اسلامی از حقوق مردم دفاع کرد و همه نمایندگان برای استیفای حق عامه تلاش کنند و در کنار مردم و برای مردم در راستای خدمات دهی حضور پیدا کنند.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی، مجلس قدرت بالایی دارد و نماد نظام محسوب می شود و حتی می تواند رئیس جمهور را عزل کند اما رئیس جمهور نمی تواند مجلس را منحل کند و باید برای انتخاب وزیران از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد و این خود نشان می دهند جایگاه مجلس تا چه اندازه مهم است.

نوبخت افزود: از این‌رو باید از همه ظرفیت‌های قانونی این نهاد قانونگذاری استفاده کرد تا مشکلات مردم برطرف شود در این حضور می خواهم برای حل مسائل مردم گیلان و رشت با استفاده از ابزارهای قانونی همه تلاش خود را به کارگیرم

وی در خصوص حضورش در این دوره از انتخابات گفت:با توجه به اعتباری که فکر میکنم  هنوز هم برای اینجانب در بخش مهمی از جامعه وجود دارد، تصمیم گرفتم برای حل مشکلات مردم به صحنه بیایم و از سوی دیگر مجلس را به عنوان یکی از نمادهای جمهوریت برگزیدم.

نوبخت افزود: با توجه به ۳۲ سال مجموعه تجارب بنده (۱۶ سال تقنینی – ۸ سال پژوهشی و ۸ سال اجرایی در سطح بالا)  امروز تصمیم گرفتم در کمال آمادگی و بخاطر سختی هایی که در جامعه وجود دارد با مردم باشم .

نوبخت در همین رابطه ادامه داد:چهار دوره رای بی بدیل مردم عزیز این شهر را در سابقه خود داشتم و توصیه دوستان و خانواده این بود که دیگر استراحت کنم و وارد این عرصه نشوم اما به دلیل مشکلات موجود و بخاطر مردم باید می آمدم و در نهایت تصمیم گرفتم که بیایم و اینکه چقدر بتوانم از این مشکلات بکاهم نمیدانم اما تمام سعی خودم را خواهم کرد. چون توفیق با مردم ماندن برایم بهتر از در کنار خانواده ماندن است.

معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت قبل ادامه داد: اقدامات انجام شده برای مردم گیلان و رشت کافی نیست و با توجه به تجربیاتی که اندوختم و ارتباط خوبی که با مسئولان دارم و نیز بهره گیری از این ظرفیت‌های قانونی می خواهم عزم خود را در مجلس در راستای رفع مسائل مردم در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی جزم کنم

دکتر نوبخت با بیان اینکه مشکلات مردم را باید با حضور در صحنه دید و پاسخ داد گفت:ارزش کارهایی که در دولت یازدهم و دوازدهم برای گیلان انجام شد، ۱/۵ میلیارد دلار و با رقم ریالی امروز هشتادهزار میلیارد تومان است که بخشی از آن شامل آزادراه ها – خطوط ریلی و تجهیز فرودگاه می شود که البته همه این ها برای مردم فهیم گیلان و رشت ناکافی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شهرستان های رشت و خمام به اقداماتش در بعد از انتخاب شدن اشاره کرد و گفت:از جمله اقداماتی که انجام میدهم این است که همواره در صحن مجلس سخن خواهم گفت و در نطق ها مشکلات را همراه با راهکار ارائه خواهم کرد و ساکت نمی نشینم تا دوره به پایان برسد.

نوبخت بیان کرد: برخی از دوستان توصیه داشتند که به دلیل مشکلات موجود به خصوص معیشتی به این عرصه ورود نکنم اما تصمیم بر این است که از تجربیات بیش از ۳۰ ساله خود بهره ببرم و شانه زیربار سنگین این مسئولیت بگذارم و اگر انتخاب شدم، نماینده‌ای بی‌اثر نخواهم بود که فقط صندلی مجلس را اشغال کند بله با همه توان از حق مردم دفاع می کنم

دکتر نوبخت در بخش عمران هم به دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت و محل دفن سراوان اشاره کرد و گفت : این موارد بسیار مهم هستند که ضمن منافع برای شهر و مردم، مسائل زیست محیطی را هم به همراه خواهند داشت. از اینرو جلسات دوره ای و تخصصی با اعضای شوراهای شهر برگزار خواهم کرد.

نامزد مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بیش از ۴۶ هزار متر مربع به فضای دانشگاه گیلان افزوده شد و ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای بیمارستان‌های این استان در بخش تجهیزات، امکانات و بازسازی  اشاره و اظهار کرد: به جز حقوق دانشگاه، درآمد دیگری ندارم و اگر هر شخصی کارخانه و یا شرکتی مربوط به من و بستگانم را پیدا کرد، آن کارخانه را به نام آن شخص خواهم کرد

وی در پایان تصریح کرد ؛انقدر عقل داشتم که در تهران باشم یا در گیلان و من می دانم به چی بله گفتم و اگر در گذشته در جایگاه بالاتر بعنوان یک گیلانی در بدنه دولت بودم امروز برای مردم در مجلس باشم و این تنزل نیست.

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری