امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه و مجلس تریبون تکمیل برای مطالبه گری است  و اینکه در این تریبون حرف نزنیم  اشتباه است

اختصاصی/صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی امام جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه چرا یارانه کود شیمیایی کشاورزی تقلیل یافته گفت؛امروز نگرانی کشاورزان از گرانی کود شیمیایی درد است و وزارت جهاد کشاورزی حواله که به کشاورز نمی دهدکه هیچ! بعضا” کود را گرانتر هم می کند.

امام جمعه شهرستان لاهیجان تاکید کرد: کشاورزان امروز توان تهیه کود یک میلیون وپانصد هزار تومانی و یا ۲ میلیون تومان را ندارد.

سیدجواد سلیمانی با اشاره به اینکه در وزارتخانه کس یا کسانی نشستند که نمی فهمند برنج چیست و کشاورز کیست و نمی دانند مزرعه یعنی چه و یا اینکه کشاورزما چقدر غصه می خورد تا به محصول که همان برنج سفید است برسد.

وی با اشاره به اینکه نگذاریم بلایی که سر ابریشم ما آوردند سر برنج ما بیاورندتصریح کرد؛ ما مجمع نمایندگان را داریم و ۱۳ نماینده باید برای یارانه کود شیمیایی کشاورزی محکم بایستند زیرا وزراتخانه ای ها درک از رنج و برنج ندارند .

امام جمعه لاهیجان تاکید کرد؛کود شیمیایی ۱۵۰ هزار تومانی امروز به یک میلیون و پانصد هزار تومان رسیده و این یعنی چند درصد گرانی!!!

سلیمانی خواستار شد تا انگیزه برای کشاورز ایجاد کنیم و از الان که هنوز مزارع شخم نخورده نگیم کم آبی،کم آبی!!!.

وی انگیزه و امید داشتن را مهمترین نگاه کشاورز خواند و گفت: با این استرس و قطره چکانی آبی و گرانی کود و پلاستیک و بعضا” کارگر و غیره  کشاورز را به کجا می بریم.

امام جمعه لاهیجان خطاب به نمایندگان مجلس گفت:نمایندگان به پا خیزند و با نامه نگاری وزیر جهاد کشاورزی را بیچاره کنند و  در این دوران که کشاورز نیازمند حمایت است ورود کنند نه چند روز مانده به انتابات که همه جا هستند از مزرعه تا خانه تا  کوه و …

سلیمانی تاکید کرد؛ نماینده درد مردم حوزه انتخابی خود را بداند و امروز مردم گیلان و مازندران و گلستان قدرت خرید ندارند.

وی تصریح کرد؛اینکه بایستیم و بگیم وحدت وحد و اتحاد این جایز نیست بلکه باید مطالبه گری کنیم و این مطالبه گری از وزیر و … به معنی  تضعیف کردن افکار  نیست .

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه و مجلس تریبون تکمیل برای مطالبه گری است  و اینکه در این تریبون حرف نزنیم  اشتباه است گفت: اگر من در این تریبون حرف نزنم  و فقط تاکید به وحدت کنم دود ندانم کاری به چشم کشاورز، صنایع و کارگر واهد رفت

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری