صفیر گیلان؛ آیین رونمایی از مجموعه فیلم‌های کوتاه با موضوع “شهدا و قرآن” صبح امروز در سالن همایش‌های بانک ملی در رشت برگزار شد. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در این مراسم اظهار داشت: ۴۰ سال عزت و افتخار انقلاب ثمره ایثار و از خودگذشتگی همه شهدای انقلاب از جمله شهدای ترور، شهدای هسته‌ای، […]

صفیر گیلان؛ آیین رونمایی از مجموعه فیلم‌های کوتاه با موضوع “شهدا و قرآن” صبح امروز در سالن همایش‌های بانک ملی در رشت برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در این مراسم اظهار داشت: ۴۰ سال عزت و افتخار انقلاب ثمره ایثار و از خودگذشتگی همه شهدای انقلاب از جمله شهدای ترور، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و خانواده های آن‌ها است.

عبدالله پاکاری خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های میرزا کوچک‌خان جنگلی، شهید رودباری، شهدای قبل از انقلاب، ۶۳ شهید دوران انقلاب، ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده دفاع مقدس و ۲۲ شهید مدافع حرم در یاد و خاطره همه ما زنده خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ اثر از شهدا را در گیلان دیجیتالی کردیم و تا پایان سال مورد استفاده عموم قرار می‌دهیم افزود: خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران که با مجاهدت و صلابت خود اقتدار کشور را رقم زدند امروز نیز در عرصه‌های مختلف پشتیبان نظام هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تصریح کرد: ایثار اجتماعی به‌عنوان یک شاخص در توسعه جوامع مورد توجه است و گفتمان‌سازی این تفکر مورد توجه بنیاد امور و ایثارگران کشور است زیرا این عامل می‌تواند باعث پیشرفت و پیروزی ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش کرانه‌های نور در سال ۹۶ در گیلان افزود: در همین راستا امسال نیز در همین ماه در روز بزرگداشت شهدا از نخستین کتاب با موضوع ایثار اجتماعی رونمایی کرده همچنین سرودی را تحت این عنوان عرضه می‌کنیم.

پاکاری با اشاره به راه اندازی سامانه ملی اسناد ایثار خاطرنشان کرد: قبلاً اسناد و آثار ایثارگران به‌ویژه شهدا در یک محیط بسته و دور از دسترس مخاطبان بود اما امسال به‌صورت دیجیتالی برای عموم مردم استان گیلان به‌ویژه جوانان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک‌ جنگلی در سال ۱۴۰۰ افزود: در همین راستا در ۲۲ اسفند همزمان با روز شهید از رمزینه میرزا کوچک‌ جنگلی به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در آرامگاهش رونمایی می‌کنیم تا مردم با ابعاد شخصیتی آن شهید بزرگوار آشنا شوند.

پاکاری با اشاره به استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری در بخش‌های مختلف به‌عنوان اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید از تشکل‌های ایثارگری، نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و به‌ویژه هنرمندان جامعه قرآنی برای ترویج ایثار و شهادت در جامعه بهره بگیریم.

اسحاق مجیدی کارگردان ۵ فیلم کوتاه رونمایی شده نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدا هدایتگر برنامه‌هایی هستند که به نام آن‌ها ساخته می‌شود و هر کدام از ما باید علاوه بر انجام وظایف خود در گسترش ایثار اجتماعی همت کنیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از ویژه‌نامه شاهد یاران، یادمان شهید آیت‌الله احسانبخش نیز رونمایی شد و از حسین رفیعی قاری بین المللی قرآن کریم و چند تن از قاریان دیگر تقدیر به‌عمل آمد.

منبع/تسنیم