سرهنگ ولی رحمانی گفت: با کمک امیر حیدری فرماندهی ارتش و امیر قربانی فرمانده هوانیروز  توانسته در این روزها که ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود برای مقابله با شکست کرونا وارد میدان شده و  از تمام امکانات خود در سراسر کشور برای مهار این ویروس استفاده می‌کند در یک کار جهادی محرومیت زدایی را در کنار سلامت مردم گیلان نیز بگنجاند.

اختصاصی/صفیر گیلان؛سرهنگ خلبان رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش است که امروز با روحیه جهادی در کنار پروازهای آسمانی و ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود در حوزه سلامت گیلان به عنوان نماینده ارتش در یک حرکت جهادی به یادگار می گذارد.

سرهنگ ولی رحمانی فرمانده عملیات و فرودگاه های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که اصالتی فومنی دارد و توانسته از توان و ظرفیتهای ارتش جمهوری اسلامی برای محرومیت زدایی در این استان سر سبز بیشتر بهره ببرد و برای تجهیز بیمارستان‌های گیلان مبالغ قابل توجهی را اختصاص داده و علاوه بر آن چندین هزار ماسک و دستکش برای مقابله با کرونا در فومن تهیه و توزیع کرده است و می کند.

سرهنگ ولی رحمانی با کمک امیر حیدری فرماندهی ارتش و امیر قربانی فرمانده هوانیروز  توانسته در این روزها که ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود برای مقابله با شکست کرونا وارد میدان شده و  از تمام امکانات خود در سراسر کشور برای مهار این ویروس استفاده می‌کند در یک کار جهادی محرومیت زدایی را در کنار سلامت مردم گیلان نیز بگنجاند.

حال اینکه شب گذشته این خلبان جوان وبا تجربه  سرهنگ خلبان ولی رحمانی مجری طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی محوری ارتش و فرمانده دانشکده هوانبروز  میهمان گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۰ شبکه باران بود و در این رسانه استانی  به تشریح اقدامات و خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در جهت رفع محرومیت زدایی و خدمات رسانی به نظام سلامت پرداخت.

و ی در ابتدای این گفتگوی ویژه به فرمایشات فرمانده  معظم کل قوا ، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی به تمام نیروهای ارتش به ویژه نیروهای زمینی محوری ارتش دستور ابلاغ داشتند که تمام امکانات را پای کار بیاورند و برای کمک به مردم به کار گیرند اشاره و افزود:فرمانده  معظم کل قوا ،واستار شدند تا ارتش در کنار مردم باشند و این امر را جزء وظایف ویژه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است ، افزود :ارتش در تمام شرایط  وظیفه ذاتی خود را به درستی انجام داده و امنیت در منطقه برقرار است و از طرف دیگر شاهد تحولاتی از سوی ارتش نیز هستیم.

بیش از ۱۰۰ هزار تجهیزات ماسک و دستکش خریداری شده که چند روز دیگر به گیلان می‌رسد و در اختیار علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

سرهنگ خلبان رحمانی به طرح‌های محرومیت‌زدایی ارتش در گیلان اشاره کرد و گفت : در راستای محرومیت زدایی اقدامات ویژه‌ای از سوی نیروی زمینی ارتش صورت گرفته است که در شهرستان فومن تجهیز و بازسازی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به سرعت در حال انجام است  و بخش آی سیو و ام آر آی این بیمارستان در حال آماده سازی است که با هزینه‌ای بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال به اتمام خواهد رسید و دستگاه‌ها در این بخش قرار می گیرد همچنین کلینیک شبانه روزی شهدای هوانیروز ارتش در شهر ماکلوان آماده و تمام امکانات پزشکی و دارویی در آنجا قرار گرفته که کمتر از سه ماه این کلینیک به بهره‌برداری رسید و اکنون مردم منطقه از آن استفاده می کنند .

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی ارتش در حوزه عمرانی ،درمانی و عام المنفعه صورت می‌گیرد افزود: آبرسانی به روستاهای محروم و احداث پل در روستاهای محروم های شهرستان فومن صورت گرفته و ۳۰ میلیارد ریال به بهزیستی این شهرستان از سوی نیروی زمینی ارتش کمک شده است.

احداث ۲۸ بیمارستان اضطراری از سوی نیروی زمینی محوری ارتش در کشور

سرهنگ خلبان ولی رحمانیبه بحران کنونی جهان و همه گیری ویروس کرونا و رویکرد ارتش جهت جلوگیری از شیوع آن در کشور پرداخت و گفت: با شروع ویروس کرونا فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش درجهت کاستن این بحران به ارتش دستور ابلاغ داشتند که بیمارستان های صحرایی را احداث کنیم که تاکنون ۲۸ بیمارستان از سوی نیروی زمینی محوری ارتش با ۱۲ هزار نیروی پزشکی و کادر درمانی در سراسر کشور شروع به فعالیت کرده و به مردم خدمات رسانی می کنند.

نماینده نیروی زمینی ارتش در گیلان اظهار نمود؛ با توجه به ورود ارتش به کمک رسانی نظام سلامت کشور ، استاندار گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فرمانده کل ارتش و نیروی زمینی ارتش درخواست احداث بیمارستان تنفسی دائمی داشتند که از امروز به دستور امیر سرتیپ حیدری احداث بیمارستان اضطراری در محوطه بیمارستان پورسینا رشت آغاز شد که این بیمارستان تنفسی دائمی است که سالها می توانیم از آن استفاده کنیم همچنین این بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی خواهد بود و تمام امکانات پزشکی ، اکسیژن ساز ، مانیتورینگ و تمام امکانات بیمارستانی در این آن قرار می گیرد و تمام تلاش ما این است که کمتر از پنج روز این بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم.

بیمارستان ها و کلینیک های ارتش به همه مردم خدمات ارائه می‌دهند

وی با بیان اینکه کلینیک و درمانگاه های ارتش در اقصا نقاط کشور به مردم خدمات رسانی می کنند، تصریح کرذ : بیمارستان ها و کلینیک های ارتش به همه مردم چه نظامی و چه غیر نظامی خدمات ارائه می‌دهند و احداث بیمارستان های دائمی تنفسی از سوی نیروی زمینی محوری ارتش در نقاط مختلف کشور در حال آماده سازی است در اصفهان یک بیمارستان صحرایی که مرکز واکسیناسیون است احداث شده یک بیمارستان برای علوم پزشکی اصفهان نیز احداث می‌شود و بیمارستان تنفسی در خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز احداث شد که در حال حاضر استاندار خراسان رضوی و استاندار خراسان شمالی درخواست احداث بیمارستان کردند که در حال آماده سازی آن هستیم.

مجری طرح‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی محوری ارتش و فرمانده دانشکده هوانبروز با بیان اینکه تمام یگان های ارتش جمهوری اسلامی در تمام شرایط در کنار مردم هستند، افزود:  طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند” ارتش مردمی ترین نهاد در بین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است ” که در سیل و زلزله سرپل ذهاب ، سیل گلستان خوزستان و لرستان ارتش زودتر از ستاد بحران آنجا حاضر شده است و در کنار مردم بوده و خدمات ارزنده ای را به مردم خود ارائه داده است.

تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا انجام وظیفه می کنم

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش تصریح کرد : بنده سربازم و تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا و بر اساس سلسله مراتب با دستور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام وظیفه می کنم.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا همکاری در بین آنها وجود دارد، افزود: در بین نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی و ارتش همکاری و همبستگی وجود دارد در خیلی از مناطق در مرزها علاوه بر اینکه ارتش حضور دارد در کنار آن سپاه نیزحضور دارد و تحت فرامین امنیتی انجام وظیفه می کنند.

رحمانی به دمات ارتش در شهرستان فومن اشاره و ازود:در بحث محرومیت زدایی نیز در شهر فومن با همکاری تنگاتنگ سپاه پاسداران اقدامات خوبی را به انجام رسانده ایم که در ساخت خانه های محرومین عام المنفعه توانستیم طرح های مطلوبی را به بهره برداری برسانیم .

وی با بیان اینکه مردم به دستورات ستاد ملی کرونا توجه داشته باشند گفت: مردم برای جلوگیری از هر چی بیشتر شیوع این ویروس  و بحران پایبند دستورات پزشکی و ستاد کرونا باشند تا بتوانیم به روال عادی زندگی برسیم  و در صورت بروز هر گونه مشکل جسمی سریع خود را به مراکز درمانی برسانند .

****بیشتر بخوانید؛

 

‏⭕️خلبان رحمانی مرد عرصه‌های سخت،با دقت و خوش قلب از «گیلان» تا «سیستان»

با دقت و خوش قلب از «گیلان» تا «سیستان»

⭕️ارتش از محرومیت‌زدایی تا مبارزه با کرونا همت بلند ارتش برای مهار کرونا در سیستان و بلوچستانhttps://safiregilan.ir/?p=47912

⭕️اهدای تجهیزات«هدیه ارتش» به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان به بهزیستی فومن رسید

لینک خبر 👇👇👇

✈️هوانیروز قهرمان ،ارگانی پیشتاز در این امر محرومیت زدایی

https://safiregilan.ir/?p=4759

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری