به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛نشست مدیران شرکت تولیدی آرین ماه تاب گستر با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد. در این دیدار، مدیران این شرکت ضمن اعلام برنامه ها، تشریح سیاست ها و گزارش اقدامات خود، هدف از برگزاری این نشست را تشریح فعالیت های زیست محیطی این شرکت به ویژه اجرای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛نشست مدیران شرکت تولیدی آرین ماه تاب گستر با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
در این دیدار، مدیران این شرکت ضمن اعلام برنامه ها، تشریح سیاست ها و گزارش اقدامات خود، هدف از برگزاری این نشست را تشریح فعالیت های زیست محیطی این شرکت به ویژه اجرای پویش “نه به پلاستیک” اعلام کردند.
محسنی فرماندار شهرستان ضمن اشاره به اقدامات ماندگار مهندس موسوی در شهرستان، اظهار کرد: افرادی ماندگار خواهند بود که تفکری مثبت و سازنده برای بشر و نسل های آینده دارند.
وی با بیان این که استان گیلان در حوزه آب و برق از وجود سرمایه گذاران و گروه های صنعتی فعال در امر تولید انرژی پاک استقبال می کند، بهره گیری از ظرفیت اشتغالزایی این شرکت را در کنار سیاست های زیست محیطی و تولید انرژی تجدیدپذیر با استفاده از پنل های خورشیدی، مورد توجه قرار داد و خواستار استفاده این شرکت از ظرفیت انسانی شهرستان و مشارکت در تولید انرژی و اشتغالزایی به ویژه به کارگیری خانواده های تحت پوشش شد.
محسنی با استقبال از سیاست های این شرکت و پیشنهاد اجرای برنامه های پایلوت در شهرستان، به اهمیت لزوم اشتغالزایی پایدار برای افراد در جامعه پرداخت و اقدامات شهرستان در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، خاصه آمادگی برای حمایت شرکت های پشتیبان در این خصوص را تشریح نمود.
وی با اعلام این که در تولید و مدیریت آب، نیازمند اقدامات اساسی تری هستیم، از آمادگی شهرستان برای تمهید مقدمات طرح های مربوط به حوزه تولید و مدیریت منابع آب خبر داد.

فرماندار شهرستان با ارزشمند دانستن دغدغه های محیط زیستی این شرکت، بر لزوم استفاده از تجربیات کشورهای موفق در مدیریت پسماند و همچنین توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و افزود: توجه به محیط زیست از شاخصه های جامعه توسعه یافته است و فرهنگ سازی در این زمینه و مشارکت در آن امری خطیر می باشد.

وی پیشنهاد داد با برگزاری جلسه ای متعاقب این نشست با حضور مسئولان و متولیان شهرستان، کارخواسته و پیشنهادات این شرکت به طور دقیق تری بررسی و درخصوص همکاری بیشتر و اجرایی شدن برنامه ها، اقدام شود.

موسوی رهپیما؛پشتیبان “پویش نه به پلاستیک” برای داشتن”شهرستان پاک”هستم

مهندس موسوی رهپیما مالک مجموعه فومن شیمی، در این جلسه بر ضرورت پاکسازی فومن از زباله و فرهنگ سازی درخصوص آگاهی محیط زیستی میان شهروندان تاکید کرد و در خصوص افزایش آگاهی محیط زیستی میان شهروندان تاکید نمود و آمادگی خود را را برای پشتیبانی از اجرای برنامه پویش نه به پلاستیک اعلام کرد و نامگذاری فومن به نام “شهرستان پاک” را پیشنهاد نمود.
پویش نه به پلاستیک، از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در صدد پاکسازی محیط زیست از پلاستیک و سایر زباله های مانگار و ایجاد منظر مناسب، فرهنگ سازی در زمینه کاهش مصرف پلاستیک و تولید کمتر زباله های پلاستیکی، جریان سازی در سطح جامعه و ایجاد الگوی پایدار محیط زیستی می باشد.
شرکت تولیدی آرین ماه تاب گستر در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و هم اکنون با استعداد نیروی انسانی ۱۰۰ نفر، با فعالیت در حوزه برق، آب، نفت و گاز و تجارت انرژی، مالک تمام یا بخشی از ۱۳ نیروگاه حرارتی و تجدید پذیر در کشور یک سایت بزرگ آب شیرین کن و تولید ۵ درصد از برق کشور می باشد.

تنظیم/زلیخا صفری