قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان اظهار کرد؛ما نه تنها الزمات بانکی را به انجام و اجرا رسوندیم بلکه بر اساس توصیه جناب دانیال زاده محیط زیست و حفظ محیط زیست به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از نگاه همه ی اعضا و ارکان مجتمع فولاد  باید مورد توجه باشد که ما گامی مهم و قابل عرضه در این حوزه داشتیم.

اختصاصی/صفیر گیلان؛همایش محیط زیست مجتمع فولاد گیلان به مناسبت هفته محیط زیست در سالن آمفی تئاتر مجتمع با حضور مدیران و کارشناسان شرکت های شهرکهای صنعتی در گیلان برگزار شد.

در این مراسم بعد از قرائت قرآن، در ابتدا نویدسیار ثابت قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان ضمن عرض خیر مقدم خدمت میهمانان پیام آقای “رسول دانیال زاده ”  مالک و مدیر عامل کارخانجات مجتمع فولاد گیلان را به حاضران در همایش ابلاغ نمود.

ثابت با بیان اینکه هیچ کار تولیدی و هیچ رشدی بدون داشتن محیط سالم میسر نیست گفت: صنعتی شدن کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه به روند مواجهه با انواع آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در محیط زیست و به تبع آن در مواد غذایی سرعتی فوق العاده بخشیده است. 

وی افزود:امروز مردم این مرز بوم سلامتی محیط را  حاصل پاسداران محیط زیست  حواند و گفت: آنها با انجام اقداماتی که محیط زیست اعلام می کند مارا ملزم به رعایت آن  می کنند کما اینکه همه ی دستورات زیست محیطی و  انچه به عنوان یک سازمان بزرگ تولیدی بر گردن ما بوده رعایت کردیم.

قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان اظهار کرد؛ما نه تنها الزمات بانکی را به انجام و اجرا رسوندیم بلکه بر اساس توصیه جناب دانیال زاده محیط زیست و حفظ محیط زیست به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از نگاه همه ی اعضا و ارکان مجتمع فولاد  باید مورد توجه باشد که ما گامی مهم و قابل عرضه در این حوزه داشتیم.

ثابت با بیان اینکه کارهای انجام شده در مجتمع بزرگ گیلان مورد بازدید مسئولانی استانی که اینجا حضور پیدا کردند و همچنین رئیس محیط زیست شهرستان رشت قرار گرفته و می بینند الزامات و قوانین اینجا را که هیچگاه داشتن یک استخر که محیط امن  برای حیوانت بومی و آبزیان منطقه بوده جز قوانین و اقدامت نبوده و نیست ولی اینجا این محیط امن فراهم شده است.

قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان به گلخانه های بزرگ که پرورش گل و گیاه و میوه سبزیجات را دارد در این مکان اشاره و افزود: تمام توان خود را برای حفظ و بقای محیط زیست بکار بستیم.

وی از تصفیه خانه بزرگ مجتمع فولاد که در اشل چند کارخانه و مجتمع بزرگ است نام برد و گفت:  این بر اساس مسئولیت اجتماعی  و تفکر محیط زیستی است و شاید توسط من و همکاران من در اجرا کم کاری هم شده که دوستان محیط زیست آنها را به عنوان یک ایراد نمی بینند و برای رفع این اشکالات به ما مشاوره می دهند..

**بیشتر بخوانید

همایش محیط زیست مجتمع فولاد گیلان به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد+تصاویر

بازدید خبرنگاران رسانه های گیلان از مجتمع ذوب آهن فولاد گیلان در شهرک صنعتی رشت

 وی هدف از راه اندازی اتفاقات زیست محیطی با تفکر دوستدار زیست محیطی مجتمع فولاد گیلان را در نمونه ای مثال زدنی در جای دیگر و استانهای دیگر کشور که اتفاق افتاده یک کار خوب دانست و گفت:انشالله  همراه  با شما و با دوستی و مودت در مسیر اعتلای مجتمع گیلان و اعتلای کشور  و توسعه پایدار گامهای موثر برداریم.

 وی با تبریک مجدد هفته محیط زیست خواستار یاری بیشتر از گذشته برای این مجموعه از طرف محیط زیست استان شد شد و گفت: ما شعار زیست محیطی نمی دهیم و همه ی آنچه را  که آثار بروز و ظهور دوستدار محیط زیست بودن را نشان می دهد دیدید و ازشما می خواهم که  قوای تند و قهری در مشاهدات چه این صنعت و چه صنعت دیگر و چه این موقعیت  و یا موقعیتهای دیگر به گونه ای رفتار کنید که خلاء در دل و ذهن سرمایه گذار ایجاد نشود و رقبت به توسعه سرمایه گذاری در استان و جای دیگر باشند.

در این همایش همچنین بعد از پخش تیزر معرفی مجتمع فولاد گیلان خانم مهندس نجفی مسئول محیط زیست  مجتمع فولاد گیلان، دکتر فلاح کارشناس محیط زیست ، همچنین تقی زاده ریاست محیط زیست شهرستان رشت  به ایراد سخنرانی پرداختند.

پایان بخش همایش محیط زیست مجتمع فولاد گیلان  بازدید از کلیه  تصفیه خانه های مجتمع فولاد گیلان،فضای سبز،گلخانه ها،استخر ها و کلنیک پزشکی بود.

گفتنی است مجتمع ۶۰ هکتاری فولاد گیلان دارای ۳ کارخانه(نورد گرم،نورد سرد،گالوانیزه)است که به شکل مستقیم  برای ۱۵۰۰ نفراشتغال  و غیر مستقیم۲۰/۰۰۰هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این مجتمع بزرگترین تولید کننده ورق های فولادی در خاورمیانه با مدیرعاملی رسول دانیال زاده  است، که ۱۵ درصد از ۶۰ هکتار مجتمع فولاد گیلان فضای سبز(چمن،درختکاری،گلکاری) و دو استخر ۱۰ هکتاری را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری