صفیر گیلان،مسوول سازمان بسیج مداحان و هیات های مذهبی سپاه قدس گیلان گفت:مداحانی از استان گیلان که در شب های عملیات هشت سال دفاع مقدس و در شب های وداع مداحی می کردند برنامه شبیه سازی این مداحان در همایش پیرغلامان حسینی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از رشت/علی نصیبی مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در نشست خبری همایش پیرغلامان حسینی با اشاره به برگزاری بیستمین همایش پیرغلامان حسینی در استان گیلان و شهر رشت اظهار کرد:این امکان فراهم شده که بیستمین همایش پیرغلامان حسینی در استان گیلان و شهر رشت برگزار شود و باید از ظرفیت برگزاری این مراسم جهت شناساندن هویت و فرهنگ گیلان استفاده شود‌.

وی افزود:در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان و برگزاری همایش پیرغلامان حسینی ، ۸۰ شهید مداح در استان گیلان شناسایی شده اند.

نصیبی خاطرنشان کرد:کنگره استانی شهدای مداح استان ۹ صبح روز پنج شنبه با حضور پیرغلامان حسینیه از سراسر کشور و مداحان سراسر استان در مزار شهدای استان در رشت برگزار می شود.

وی تصریح کرد:بیعت و گلباران مزار شهدا نیز طی روز پنج شنبه بعد از برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی در مزار شهدای رشت انجام می شود.

مسوول سازمان بسیج مداحان و هیات های مذهبی سپاه قدس گیلان گفت:مداحانی از استان گیلان که در شب های عملیات هشت سال دفاع مقدس و در شب های وداع مداحی می کردند برنامه شبیه سازی این مداحان در همایش پیرغلامان حسینی برگزار می شود.

وی یادآور شد:سرودی از ابوذر روحی نیز که ویژه همین برنامه است در مراسم اختتامیه همایش پیرغلامان حسینی رونمایی می شود.

نصیبی گفت:امید است برگزاری همایش پیرغلامان حسینی در استان گیلان منشا خیر و برکت و گیلان میزبان خوبی برای برگزاری این همایش باشد

  • نویسنده : محمد یزدانی/دبیر ؛زلیخا صفری