به گزارش صفیر گیلان؛ طی حکمی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهندس”علی دقیق” به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان منصوب شد.  دکترمهراله رخشانی‌مهر، طی حکمی، مهندس “علی دقیق” را به عنوان “مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان” منصوب کرد. دکتر رخشانی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ طی حکمی از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهندس”علی دقیق” به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان منصوب شد.

 دکترمهراله رخشانی‌مهر، طی حکمی، مهندس “علی دقیق” را به عنوان “مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان” منصوب کرد.

دکتر رخشانی مهر در این حکم بر تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری و جایگاه ویژه آن اداره‌کل در استان گیلان، تأکید کرد و در اولویت قراردادن ساخت، نوسازی، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی براساس ضوابط و استانداردهای فنی و مهندسی، شرایط اقلیمی، اصول شهرسازی، هماهنگ با معیارها و ضوابط زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، مقاوم و ایمن در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی با توجه به نیازها، رعایت شرایط سنی، جسمی و جنسیتی دانش‌آموزان، با تکیه بر فرهنگ معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی، ساماندهی فضای کالبدی موجود برای استفاده بهینه از امکانات و منابع، جذب مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و کمک‌های مردمی و هدایت آن در جهت طراحی، ساخت، مقاوم‌سازی، تجهیز فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی، بازسازی و مقاوم‌سازی فضاهای فرسوده، ایمن‌سازی مدارس و ایجاد پایگاه‌های ایمن در شرایط بحران، افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی اقتصادی با بهره‌گیری مناسب از فناوری‌های نوین ساخت و ساز در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی را از مهمترین وظایف محوله مدیرکل استان برشمرد.

وی همچنین ابراز امیدواری نمود: در راستای توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی مدارس برای انجام وظایف محوله در چارچوب سیاست‌های سازمان و جلب همکاری مسئولین آن استان، کارکنان پرتلاش اداره کل و خیّرین شریف مدرسه‌ساز در خدمت به نظام تعلیم و تربیت تلاش شود و تحقق حداکثری اهداف و اقدامات در اولویت قرار گیرد.

مهندس علی دقیق، متولد ۱۳۵۸ کارشناس مهندسی عمران، با ۱۵سال سابقه کار اجرائی، پیش از این معاون اجرائی و سرناظر اداره‌کل نوسازی مدارس استان گیلان بوده است.