فرهاد دلق پوش خبر داد

مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه در سامانه جامع تجارت/ عرضه خارج از شبکه و بدون ثبت در سامانه تخلف است

  پرینت
مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه در سامانه جامع تجارت/ عرضه خارج از شبکه و بدون ثبت در سامانه تخلف است
شناسه خبر : 46814 | تاریخ انتشار : 08 تیر 1400 - 12:17 | 262 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش صفیرگیلان فرهاد دلق پوش در کارگروه فرعی تنظیم بازار استان گیلان اظهار داشت: مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه ها تا محل عرضه صنوف با کنترل و نظارت بیشتر در استان گیلان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛فرهاد دلق پوش در کارگروه فرعی تنظیم بازار استان گیلان اظهار داشت: مدیریت سیستمی توزیع مرغ از کشتارگاه ها تا محل عرضه صنوف با کنترل و نظارت بیشتر در استان گیلان انجام می شود.
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه رفع خلاء توزیع مرغ همواره یکی از دغدغه‌های این حوزه بوده عنوان کرد: پایش توزیع مرغ و دستیابی آسان مردم به تولیدات این حوزه با راه اندازی این سامانه به صورت سیستم رهگیری قابل رصد خواهد شد.
وی با بیان اینکه ثبت محموله به صورت الکترونیک با همکاری شرکت پست و کشتارگاه ها و عاملین توزیع در سراسر استان انجام خواهد شد، تاکید کرد: در این نشست توضیحات لازم از روند ثبت محموله و رهگیری برای نمایندگان و مدیران کشتارگاه ها توسط کارشناسان اعزامی از وزارت صمت به صورت تصویری و شنیداری دقیقاً به اطلاع ذینفعان رسید تا به آسانی به نحوه رصد کالا به صورت الکترونیک همکاری نمایند.
دکتر دلق پوش خاطرنشان کرد: سازمان صمت در حوزه تولید مرغ حسب قانون دخالتی نخواهد کرد و فقط توزیع و نظارت بر قیمت آن جزو وظایف محوله این سازمان می باشد.
وی در خصوص نظارت شدید پس از ابلاغ و تفهیم روند سامانه جامع تجارت تاکید کرد و گفت: چنانچه از فردا این روند در کشتارگاه ها و عاملین توزیع انجام نشود تخلف است و با آن واحد برخورد می گردد.
رئیس سازمان صمت گیلان با قدردانی از همکاری و تعامل مناسب واحدهای تولیدکننده مرغ و کشتارگاه ها و عاملین توزیع مرغ در اوقات بحرانی گذشته بازار مرغ تصریح کرد: البته استان گیلان در بدترین شرایط اقتصادی و وضعیت مرغ در کشور روندی متعادل و مناسب به دلیل درک شرایط همدلی و انسجام مطلوب فعالان این عرصه داشته است و یقیناً در این موضوع نیز سرآمد خواهد بود.
دبیر کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به شفاف سازی زنجیره تامین و توزیع کلاهای اساسی از طریق الکترونیک، عنوان کرد: در راستای دولت الکترونیک سامانه جامع تجارت برای سرو سامان دادن به روند کالاهای اساسی تهیه و تدارک دیده شده است که دستگاه های نظارتی به راحتی بتوانند بر امور نظارت نمایند و در آینده نزدیک بسیاری از بازرسی های فیزیکی بتدریج کاهش و یا حذف خواهند شد.
در ابتدای این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت پست و سایر اعضاء کارگروه فرعی و برگزار شد؛ دکتر جمشید گلپور از کارشناسان وزارت صمت علاوه بر تشریح کامل روش ثبت در سامانه جامع تجارت ، صدور فاکتور ها و تحویل سیستمی مرغ، تاکید کرد: رصد سیستمی کالا در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته و در آینده نزدیک اغلب کالاهای مهم و اساسی به صورت سیستمی از تولید تا عرضه، به طور مستمر در سامانه رصد و پایش خواهد شد.
جمشید گلپور تصریح کرد: حسب دستورالعمل و تاکید قائم‌مقام امور بازرگانی وزارت صمت پرونده‌های تشکیل شده متخلفین با روند رصد کالا دیگر به تعزیرات ارسال نمی‌شود بلکه به عنوان اخلال گر نظام اقتصادی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.
گفتنی است که در گیلان ۷ کشتارگاه رسمی فعالیت دارند و بیش از ۷۰۰تن در روز مرغ تولید می شود و مرغ مورد نیاز مصرفی گیلان حداکثر ۲۵۰ تن می باشد.

 

 

برچسب ها
نوشته های مشابه
اسرائیل امروز بدون هدف تترج می زند/خلبان رحمانی محبوب و اسطوره مردمی از دیار ماکلوان فومن است
جزئیات بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳
بهره‌برداری از ۵ پروژه تقاطع غیر همسطح رشت در نیمه دوم امسال
عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک ۱۰ ساله
آیا جمع آوری سازه های آهنی و میلگردهای زنگ زده مسکن مهر فومن در روز جمعه موقت است!؟قابل توجه مسئولان
کمک ۲۵ میلیارد ریالی حساب ۱۰۰امان به استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.