جلسه مدیریت کارگروه پسماند شهرستان فومن به ریاست محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان،محسنی فرماندار فومن در این جلسه ضمن تبرک ایام  ماه مبارک رمضان و با قدردانی از زحمات اعضای کارگروه مدیریت پسماند، خاطرنشان ساخت: داشتن برنامه ای منسجم و یک ساله برای جامعه هدف در این حوزه حائز اهمیت است و افزایش آموزش و آگاهی دهی به اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم بسیار موثر می باشد.

وی ضمن اشاره به آموزش مدیریت پسماند از طریق شبکه شاد در آموزش و پرورش، افزود: استفاده بهینه از شبکه شاد و آموزش فرهنگ جمع آوری و ساماندهی پسماند به دانش آموزان و اولیای آن ها می تواند کمک موثری در راستای مدیریت پسماند باشد.

محسنی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرداران باید نسبت به تخلیه بموقع زباله اهتمام داشته باشند و بخشداران نیز ضمن ابلاغ به دهیاران نسبت به تخلیه بموقع زباله ها به صورت منظم اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان فومن، جمع آوری زباله های بیمارستانی مطب ها را با توجه به شرایط فعلی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تمام مراکز بهداشتی و درمانی اعم از مطب های پزشکی و آزمایشگاه ها هرچه سریع تر در خصوص جمع آوری این گونه زباله ها اقدام نمایند.
محسنی همچنین پاکسازی زباله ها از مسیرهای گردشگری و معابر روستایی را یاد آور شد و اظهار کرد: دهیاران باید در مسیرها و راه های روستایی نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی اقدام مستمر داشته باشند.

وی در این راستا اداره منابع طبیعی، محیط زیست و شهرداری های شهرستان را به تعیین دو نقطه در سطح شهرستان به منظور جمع آوری نخاله مکلف کرد.

فرماندار فومن در ادامه سخنان خود در این جلسه، انتخاب روستای پایلوت برای تفکیک زباله ها از مبداء را از برنامه های آینده دانست و اضافه کرد: بخشداران مرکزی و سردار جنگل باید با در نظر گرفتن آیتم ها و شاخص های محیط زیستی مربوطه، در هر بخش یک روستا را به عنوان پایلوت تفکیک زباله از مبداء انتخاب و معرفی نمایند.

محسنی ضمن قدردانی از تلاش دهیارانی که نسبت به جمع آوری زباله اهتمام داشته اند خواستار برخورد جدی با دهیاران کم کار در این زمینه شد.

در پایان، رئیس محیط زیست و شهرداران شهرستان درخصوص عملکرد خود در مدیریت پسماند شهرستان گزارش ارائه کردند.