مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم شب های فدر بر اساس دستورالعمل های تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا در سراسر این استان برگزار می شود.

به گزارش صفیر گیلان؛حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی روز شنبه در گفت وگو  اظهار داشت: امسال با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا امکان برگزاری شب های قدر در تمام مساجد و محافل مذهبی استان وجود دارد ضمن اینکه درخواست می شود که ترجیحا در هوای خوب و مساعد مراسم احیا در فضای باز برگزار شود ضمن اینکه پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی نیز رعایت شود.

وی بیان داشت: با توجه به تجربه بسیار خوب شب های قدر سال گذشته، متدینین، مومنان و مردم ولایتمدار استان گیلان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر ظرفیت دعا و استغاثه برای رفع مشکلات روحی، جسمی، معنوی و مادی به نحو احسن استفاده کردند و هیچ گونه آسیبی از این قبل بر نظام بهداشتی وارد نشد بلکه همین شب های قدر و تجمعات مومنان با رعایت فاصله اجتماعی، با دعا و نهضت مواسات و عمل نیکوکارانه خودشان موجبات کمک به نظام بهداشتی شده و امسال نیز اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مومنان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در جلسات شب های قدر حضور باشکوه و هدفمند داشته باشند، تصریح کرد: بهترین دعا در این شب ها، ادعیه ماثوره وارد شده معصومین “ع” و طلب استغفار حضرت حق است.

وی در ادامه شب های قدر را شب های جلب دعا، برکت و جلب طلب مغفرت الهی عنوان کرد و اظهار داشت: باید از این ظرفیت معنوی که می تواند گره گشا برای بسیاری از امور دنیوی و اخروی باشد، به بهترین نحو بهره ببریم.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه بسیاری از معضلات اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی می تواند در این شب ها گروه گشایی شود، بیان داشت: در این شب ها صدقه مستحب بوده و چه خوب است تا در فرصت تنگناههای معیشتی، مومنان، هیات های مذهبی و تشکل ها نهضت مواسات را در کنار دعا و استغفار داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ماه آینده ۲۸ خرداد “ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطر نشان کرد: در این ارتباط باید از ظرفیت دعا و معنویت در این شب ها استفاده کنیم و از خدای باری تعالی بخواهیم که بهترین تقدیرها را در نوع انتخاب ملت ما داشته باشد تا امثال حاج قاسم سلیمانی ها بتوانند بر اریکه مدیریت کشور حاکم شوند و با انتخاب مردم، ما مکتب سلیمانی ها که نوع مدیریت او مدیریتی ناصحانه، دلسوزانه و تکلیف گرایانه و با نگاه به مردم و ملت دوستی بوده، دولتی داشته باشیم تا همچون مدیریت حاج قاسم سلیمانی اداره شود.

وی اظهار داشت: امروز گره هایی از جمله اقتصادی، سیاسی و اجتماعی با نوع مدیریت امثال حاج قاسم سلیمانی ها باز خواهد شد و گرنه مدیریت هایی که باور به توان داخلی آنان کم است و یا اینکه در حوزه مردم محوری نتوانسته کارنامه موفقی داشته باشند، خودشان گره ساز هستند نه اینکه گره گشا باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان داشت: امید است تا مومنان در شب های قدر از این ظرفیت دعا استفاده کرده و از خداوند بخواهند علاوه بر دفع بلا و شر ویروس کرونا، صاحب دولت توانمند، قوی، حزب الهی و پرتوان، مردم میدان و حاج قاسم سلیمانی صفت، برخوردار شویم.