به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم شهرستان رشت طی مراسمی و با حضور مهندس مومنی زاده، فرماندار رشت و جمعی از مسئولان محلی، امروز(۱۵ بهمن) همزمان با چهارمین روز از دهه فجر در اداره اوقاف رشت افتتاح شد.  حجت الاسلام حمیدرضا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان و ستاد راهبری حفظ قرآن کریم شهرستان رشت طی مراسمی و با حضور مهندس مومنی زاده، فرماندار رشت و جمعی از مسئولان محلی، امروز(۱۵ بهمن) همزمان با چهارمین روز از دهه فجر در اداره اوقاف رشت افتتاح شد. 
حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت در این مراسم اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با اهتمام ویژه، تمامی ظرفیت‌های موقوفات و بقاع خود را در جهت تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام از جمله در امر تربیت قاریان و حافظان به کار گرفته است و مراکز مختلفی در سراسر کشور کار آموزش به ویژه حفظ قرآن را آغاز کردند. 
وی افزود: با توجه به عدم وجود امکانات آموزشی یکسان در شهرستان‌ها، اداره امور قرآنی سازمان اوقاف تصمیم گرفت با تاسیس و راه اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم، گامی در جهت توسعه کمی و کیفی فرهنگ قرآنی در استان‌ها بردارد. 
کریمی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در رشت، گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۵ در بقعه آقا سید محمد آخوند مزار آستانه اشرفیه با تعداد معدودی قرآن آموز و دو کارشناس شروع به کار کرد اما از سال ۹۶ به مرکز استان و در اداره اوقاف رشت، جوار بقعه متبرکه دانای علی منتقل شد. 
وی اعلام کرد: در این مرکز اکنون چهار کارشناس خواهر و دو کارشناس برادر که همگی حافظ کل قرآن کریم بوده، با حدود ۵۱۰ قرآن آموز متناوب و ۱۴۰ قرآن آموز مستمر در حال فعالیت آموزش حفظ قرآن کریم از طریق تلفن هستند. 
رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت، ایجاد شبکه غیرحضوری آموزش روخوانی، تجوید، حفظ، تفسیر، و مشاوره در کشور و زمینه سازی جهت دسترسی آسان به کلاس‌های آموزشی، مشاوره، آزمون را از اهداف راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان برشمرد و گفت: با راه اندازی این مرکز، محدودیت‌های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم رفع خواهد شد. 
وی بهره گیری از فناوری نوین در جهت ترویج امر آموزش قرآن کریم و استفاده از کارشناسان مجرب و توانمند در زمینه آموزش‌های قرآنی را از دیگر اهداف راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم دانست و اظهار داشت: با این نوع آموزش قرآن کریم، فرایند آموزش و یادگیری قرآن بوسیله ایجاد بسترهای نوین آموزشی آسان می‌شود. 
کریمی اذعان کرد: مرکز حفظ مجازی قرآن کریم، زمینه ساز ایجاد ارتباط تلفنی، مکاتبه‌ای، اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه جهت آموزش قرآن خواهد بود. 
رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت درباره شرایط ثبت نام در دوره‌های مرکز حفظ مجازی قرآن کریم گیلان، گفت: نام علاقه مندان پس از ثبت نام در سایت www.quranhefz.ir وارد لیست انتظار شده و پس از چند روز از طرف مرکز با متقاضی تماس و زمان کلاس و برنامه آموزشی به او اطلاع رسانی خواهد شد. 

 
image_2019_2_4-3_8_31_104_Ans
image_2019_2_4-3_8_52_715_G3P image_2019_2_4-3_7_19_925_Kh6