صیر گیلان،محسنی تاکید کرد: تمام مدیران ادارات و دستگاه های متولی، ملزم به پاسخگویی درخصوص مسائل اصناف هستند و اگر مساله ای در شهرستان قابل رفع نباشد، از ظرفیت مدیران کل در استان استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛همزمان با هفته اصناف، رئیس اتاق اصناف به همراه جمعی از بازاریان خیّر و همچنین صاحبان حرف و مشاغل با فرماندار شهرستان فومن دیدار کردند.

در این دیدار که رسیدگی به مسائل و مشکلات اصناف شهرستان نیز در دستورکار آن قرار داشت، محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع) و روز اصناف، نقش اصناف در جامعه را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این که مسائل و مشکلات اصناف همواره برای فرمانداری شهرستان حائز اهمیت است، هدف از برگزاری چنین جلساتی را فرصت مغتنمی برای طرح مطالبات اصناف در چارچوب قانون عنوان کرد.

محسنی با اشاره به این که حل و فصل مشکلات و موانع پیش روی اصناف و تولیدکنندگان در اولویت کار متولیان قرار دارد، نقش موثر بازار در معاضدت به دولت در مبارزه با بیماری کرونا را مورد توجه و قدردانی قرار داد و افزود: همکاری مطلوب بازاریان در زمان محدودیت های اعمال شده در شهرستان بر اصناف و بازار، بسیار قابل تقدیر است.
وی با بیان این که انتظار می رود مشکلات واحدهای صنفی با طرح در جلسات این چنینی پیگیری شود، تاکید کرد: تمام مدیران ادارات و دستگاه های متولی، ملزم به پاسخگویی درخصوص مسائل اصناف هستند و اگر مساله ای در شهرستان قابل رفع نباشد، از ظرفیت مدیران کل در استان استفاده خواهد شد.


محسنی ادامه داد: با احداث ساختمان مستقل برای اتاق اصناف شهرستان که مطالبه چندین ساله اصناف است موافقیم و ضرورت دارد با پیگیری های لازم، ساختمانی در شان بازاریان فومنی احداث شود.

وی با اشاره به لزوم گسترش خدمات به حاشیه شهر، مزایای آن برای اصناف از جمله تولید ارزش افزوده و تمرکززدایی از ارائه خدمات در مرکز شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: در کنار آن، لزوم همکاری اصناف با متولیان به ویژه در بحث سد معبر مطمح نظر است و باید به دست خود بازاریان مدیریت شود.

فرماندار شهرستان با تشکر از مشارکت پرشور و گسترده اصناف در کنار مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میزان مشارکت مردم شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری را ۷۲.۸ و در انتخابات شوراها ۷۳ درصد عنوان کرد و افزود: فومن از شهرستان های پیشرو در بحث مشارکت در انتخابات بوده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود، مجموعه مسائل و مشکلات اتاق اصناف و وضعیت واحدهای صنفی شهرستان را به سمع و نظرفرماندار شهرستان رساند.
در ادامه، تعدادی از بازاریان حاضر در جلسه به بیان مشکلات حوزه کاری خود در زمینه مسائل حقوقی، بیمه و صنفی پرداختند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون ۳۳۱۰ واحد صنفی دارای پروانه در شهرستان فومن مشغول به فعالیت تجاری هستند.