سرپرست اداره کل امور استانهای وزارت صمت در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت :مناطق آزاد، می تواند شتاب بخش توسعه تولید و تجارت باشد.

به گزارش صفیر گیلان،  ایرج حسن پور، سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صمت در سفر یک روزه خود به استان گیلان به اتفاق رئیس سازمان صمت گیلان ظهر امروز با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی دیدار کرد.

ایرج حسن پور در این نشست بر توسعه همکاری های دو جانبه و برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی با مهندس اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی سخن گفت و عنوان کرد: مزایای مناطق آزاد، می تواند شتاب بخش توسعه تولید و تجارت باشد ولی بسیاری از صنایع و تجار از آن به نحو مطلوب بهره برداری نمی کنند.

حسن پور در این دیدار وضعیت واحدهای تولیدی، فعال سازی واحدهای راکد، تامین مواد اولیه و رفع موانع گمرکی را جستجو و محور مذاکرات قرار داد و گفت: به طور کلی تمامی سیاستهای تدوین شده در حوزه اقتصادی با هدف پویایی و تحول اقتصادی اتخاذ شده است و وزارت صمت؛ صنعت و تولید را بعنوان پیشران اقتصاد کشور می بیند و همواره رویکرد ما بر حمایت از فعالان و کارآفرینان عرصه تولید، فناوری و تجارت به هر طریق ممکن است.

سرپرست امور استانهای وزارت صمت، از ممنوعیت واردات یک هزار و۵۳۹ ردیف تعرفه دارای کالای دارای مشابه خارجی و غیرضروری در دولت تدبیر و امید بعنوان یک راهبرد در حمایت از تولیدات داخلی اشاره نمود و ادامه داد: اجرای پروژه افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی( کالا و خدمات) به ۱۵ کشور همسایه به میزان ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۸ و انجام ۲۰.۱ میلیارد دلار صادرات به کشورهای همسایه و ۱۰.۲ میلیارد دلار به چین و هند و ۴.۶ میلیارد دلار به سایر کشورها در سال ۹۹ با هدف حمایت از کسب و کارهای داخلی و توسعه تجارت خارجی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست به موضوع احیاء هشت هزار و۹۱۴ واحد تعطیل در سراسر کشور به همت وزارت صمت پرداخت و گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش ۱۵۵۷ واحد راکد فقط در درون شهرکها و نواحی صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشته اند که این اقدام می تواند گامی مهم در اعتلای اقتصاد و ایجاد اشتغال و بالفعل در آوردن ظرفیت های موجود در کشور باشد.

همچنین در این دیدار علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد نیز به بررسی ظرفیت‌های شهرک صنعتی شماره ۳ منطقه آزاد انزلی پرداخت و گفت: در آینده نزدیک با ایجاد فضای بیشتر صنعتی شاهد حضور و استقبال بیشتر سرمایه گذاران صنعتی در منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

گفتنی است در این سفر بازدید از واحدهای تولیدی ، بررسی میدانی مشکلات واحد های تولیدی ، راهکارهای خرید مواد اولیه شیمیایی و فلزات از طریق بورس و تسریع در ارائه تسهیلات بانکی به منظور تقویت صنایع  از دیگر برنامه های سرپرست اداره کل امور استان های وزارت صمت در بازدید از منطقه آزاد انزلی بود.