صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت که با حضور رواسای ادارات و بانکها و بخشداران این شهرستان عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد  با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی در امر اشتغال تسهیل کننده باشند گفت:  اداراتی مانند بنیاد مسکن و محیط‌ زیست از تسهیل‌کنندگان امور بوم‌گردی هستند […]

صفیر گیلان/زلیخا صفری؛ محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت که با حضور رواسای ادارات و بانکها و بخشداران این شهرستان عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد  با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی در امر اشتغال تسهیل کننده باشند گفت:  اداراتی مانند بنیاد مسکن و محیط‌ زیست از تسهیل‌کنندگان امور بوم‌گردی هستند و برخی دیگر متقاضی.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به مسئولان اجرایی در راستای ارائه صحیح خدمات اشتغالزا به متقاضیان  گفت: دهیاران نیز باید توجیح شوند.

احمدی با بیان اینکه مسئولان صنعت و معدن گیلان نمی خواهند مشکل خود را با فرمانداری رشت حل کنند و تمایلی به همکاری ندارند تاکید کرد؛ رسانه ها این موضوع را با تیتر درشت بنویسند.

وی با اشاره به اینکه خیلی پسندیده نیست که مدیران از موضوع اشتغالزایی سطحی عبور کنند گفت: با هم افزایی و آماده سازی بسترها نسبت به اشتغالزایی گام برداریم.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه پاسخهای برخی ادارات مردم را گله مندی کرده است گفت:درست است که شما برای انجام امور باید فرایند و مراحلی را طی کنید و تلاش کنید این فرایند کوتاهتر شود.

احمدی گفت:ما در هر هفته در روز سه شنبه جلساتی را برای این کار گروه خواهیم داشت و دستگاهها اطلاعات را برای ارزیابی دبیر خانه ببفرستند.

ایشان خواستار شد، تا مسیر اشتغالزایی باشتاب بیشتر پش رود و بحث بوم گردی در این مسیر دیده شود زیرا کشورهای دنیا با استفاده از همین حوزه اقدامات موثری در حوزه اشتغالزایی انجام داده‌اند.

photo_2018-01-23_10-56-05 photo_2018-01-23_10-55-45

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد؛ آثار بوم گردی را بعد ها  در کشور خواهیم دید گفت: ما در این استان در تمام زمینه ها سهم قابل توجه در ایجاد اشتغال داریم و این به دلیل شاخص بودن استان ماست.

وی شهرستان رشت را با ۹۷۰ هزار نفر جمعیت با عملکرد مستعد در حوزه اشتغال مطرح نمود و خواستار شد در طرح اشتغالزایی پایدار  سهمی هم برای شرکت دانش بنیان دیده شود.

سرپرست فرمانداری رشت از رواسای ادارات خواست تا با نشاط و کمک به زیر مجموعه ها و نظارت و همراهی به مباحث مرتبط با اشتغال بپردازند و با بالا بردن اطلاعات خود در این حوزه مردم را درست هدایت و راهنمایی کنند تا مردم از تسهیلات که خط اعتباری ویژه اشتغال است در مباحث متنوع اشتغال بهرمند شوند.

در جلسه کار گروه اشتغال شهرستان رشت امروز در ابتداء لقمانی رییس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و   رواسای اداراتی چون جهاد کشاورزی،بنیاد مسکن،کمیته های امداد شهرستان و بخش ها،رواسای بانکها ومدیران شهرک صنعتی و مدیر شرکت دانش بنیان گیلان و …مطالبی را مطرح نمودند.

photo_2018-01-23_10-55-24 photo_2018-01-23_10-55-35 photo_2018-01-23_10-59-43 photo_2018-01-23_10-55-55