صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به جایگاه خانواده در اسلام اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هیچ بنایی در اسلام در نزد خدا محبوب‌تر از خانواده و ازدواج نیست. وی با بیان اینکه اسلام همه آنچه را که انسان در طول تاریخ به آن […]

صفیر گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به جایگاه خانواده در اسلام اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هیچ بنایی در اسلام در نزد خدا محبوب‌تر از خانواده و ازدواج نیست.

وی با بیان اینکه اسلام همه آنچه را که انسان در طول تاریخ به آن احتیاج دارد بیان کرده است افزود: امروز قدرت‌های سلطه برای رسیدن به قدرت استعماری خود و در گوشه نگاه‌داشتن کشورهای دیگر تیر خود را روانه خانه و خانواده کرده است.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اینکه دشمن برای رسیدن به مطامع شخصی به متلاشی کردن خانه و خانواده روی آورده است گفت: خانواده سامانه‌ای عظیم است که می‌تواند در جامعه مؤثر باشد و معلوم نیست دشمن در پشت پرده چه خواب‌هایی برای جوانان و جوامع بشری می‌بینند.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان برای ترویج فرهنگ خانواده کم‌کاری کرده‌ایم افزود: رهبر معظم انقلاب به این مهم تذکر داده و با توجه به فعالیت انجام‌شده اما خانواده دچار آسیب شده است.

فلاحتی  با بیان اینکه همه باید درراه اعتلای فرهنگ اسلامی تلاش کنند گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی راه‌حل بسیار مناسبی است که باید آن را در جامعه عملیاتی کرد.

وی با بیان اینکه مردم آرزو دارند که آنان که در رأس امور قرار می‌گیرند اسلام را در جامعه تسری دهند گفت: مسئولان باید همه تلاش خود را برای اعتلای فرهنگ اسلامی به‌کارگیرند، زیرا اگر فرهنگ اسلامی و احکام آ ن در جامعه تسری پیدا کند دل‌های مردم زنده می‌شود و با تأثیر از آن راه سعادت را می‌پیمایند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ما هیچ نیازی به مبانی، راهکارهای انسانی و علوم انسانی غرب نداریم افزود: کم‌کاری در علوم انسانی از دلایلی است که فرهنگ اسلامی نتوانسته در جامعه تسری پیدا کند.

امام‌جمعه رشت گفت: خانواده نهاد مهم سیاسی و فرهنگی در جامعه است که باید مراقب باشیم تا از آسیب‌های دشمن در امان بماند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مردم در پیشرفت جامعه افزود: هیچ جایی از دنیا مشاهده نمی‌کنید که مردم این‌گونه در همه امور حضورداشته و در مناسبات مختلف نقش‌آفرین باشند.

فلاحتی با اذعان به اینکه ایران تنها کشوری است که ملت آن در همه امور جامعه فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد:  آزادی خرمشهر با خون مردم آغشته شد و سالروز آغاز عملیات آزادسازی خرمشهر در هفته پیش رو قید شده است.

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت فرارسیدن روز نیمه شعبان گفت: بر اساس برخی از روایات شب نیمه شعبان شب قدر محسوب می‌شود که از این حیث برای مؤمنین و مؤمنات بسیار ارزشمند است و در این روز جهان به نور حضرت ولیعصر (عج) منور شد و امروز از برکت ایشان نظام هستی روزی می‌خورند.

وی با تأکید بر پرهیز از اسراف در برگزاری جشن‌های میلاد تصریح کرد : باید  از  خرج‌هایی که گاهی به خرج‌های نمایشی مبدل می‌شود ممانعت کرده  و به نیازمندان کمک شود کما اینکه بسیاری از بیماران صعب‌العلاج در جامعه حضور دارند که توان مالی برای درمان خود ندارند لذا شایسته است مؤمنان این دردمندان  را   بیابند و ذخیره‌ای برای آخرت خود روانه کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن شادت آیت‌الله مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم  بیان کرد: در روایات به معلمان توجه ویژه‌ای شده و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان قشر مظلومی یادکرد که  الفبای علم را از آنان آموختیم و  شایسته است متولیان امر جهت بهبود جایگاه این عزیزان اقدام کنند.

فلاحتی با اذعان به اینکه معلمی شغل انبیاست افزود: به همه‌کسانی که باید به معلمان توجه کنند توصیه می‌کنم که به مشکلاتشان رسیدگی کرده و د راستای حل مشکلات این عزیزان گام‌های مؤثر بردارند.

وی با بیان اینکه کارگران قشر دردمند جامعه محسوب می‌شوند  افزود: حجم عظیمی از کارگران از شرکت‌ها تعدیل‌شده و زندگیشان دچار مشکل است لذا  به متولیان می‌گویم اگر نمی‌توانند مشکلات اقتصادی این قشر عظیم را برطرف کنید غبار غم را از صورتشان بزدایید و سخنان این  قشر فهیم را بشنوید.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نباید کاری کرد تا پدری شرمنده خانه و خانواده خود شود گفت: باید به درد کارگرانی که با تمام وجود تلاش می‌کنند اما به دلیل عدم پرداخت حقوق به‌موقع یا تعدیل شدن از محیط کار  شرمنده خانواده خود می‌شود رسیدگی شده و دردشان را کاهش داد.