به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام والملسمین یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا انسان را به خدا نزدیک‌تر و از گناهان دور می‌کند و انسان با تقوا از تیر شیطان در امان می‌ماند‌. وی با تبریک ایام مبعث پیامبر(ص) گفت: راز ماندگاری اسلام ناب محمدی(ص) […]

به گزارش صفیر گیلان، حجت‌الاسلام والملسمین یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا انسان را به خدا نزدیک‌تر و از گناهان دور می‌کند و انسان با تقوا از تیر شیطان در امان می‌ماند‌.

وی با تبریک ایام مبعث پیامبر(ص) گفت: راز ماندگاری اسلام ناب محمدی(ص) به گونه‌ای بوده که امروز در تمام دنیا نام ایشان بر زبان‌ها جاری است.

امام جمعه موقت رشت یکی از عوامل ماندگاری اسلام را فطری بودن دین و آسان بودن اعمال آن دانست و تصریح کرد: فرد مسلمان باید با نماز در ارتباط باشد و عاشق عبادت باشد و انسان‌ با عبادت معامله می‌کند و عبادت انسان با دلش انجام می‌شود و آن را دوست دارد.

وی با بیان اینکه اسلام بیشترین ارزش را برای دانش قائل بوده و طرفدار علم است، افزود: اسلام طرفدار محرومان بوده اما دشمن این امر را نمی‌فهمد و اسلام دستگیری از مسلمانان را از امور مهم قرار داده و پیامبر(ص) را به قدری اذیت کردند که هیچ پیامبری آسیب ندیده اما کسی را نفرین نکرد.

صدیق‌عربانی به دوم اردیبهشت مصادف با روز پاک اشاره کرد و افزود: در منطفه سراوان انبوه زباله بوده و دام‌ها از آن استفاده می‌کنند و از گوشت و شیر آن استفاده می‌کنیم و شیرابه زباله وارد دریا می‌شود که مسؤولان باید در ساماندهی زباله‌های منطقه سراوان رشت اقدام کنند و این امر نیاز به همت مدیران دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند، گفت: این امر باید ساماندهی شود، شورای نگهبان یادگار امام(ره) است و به وظیفه خود به شایستگی عمل کرده و همه باید از جمله رد صلاحیت شدگان به نظر شورای نگهبان تمکین کنند.

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: اگر کسی بخواهد از خط قرمز مردم که مقام معظم رهبری است، عبور کند این ملت از او عبور می‌کند، مردم برای انتخاب اصلح می‌توانند به افراد مورد معتمد مراجعه کنند.

وی با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام راحل خاطرنشان کرد: سالروز تاسیس سپاه را داریم و امام(ره) فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود/فارس گیلان