به گزارش  صفیر گیلان؛سرهنگ ” محمدرضا محمدی ” در ششمین همایش ایمنی موتورسواران که در شهرستان بندرانزلی برگزار شد بیان داشت: تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن قابل پیشگیری است. این مقام انتظامی با بیان اینکه درصد بالای از تصادفات رانندگی به علت خطاهای انسانی حادث می‌شود افزود: پرهیز از ارتکاب به […]

به گزارش  صفیر گیلان؛سرهنگ ” محمدرضا محمدی ” در ششمین همایش ایمنی موتورسواران که در شهرستان بندرانزلی برگزار شد بیان داشت: تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن قابل پیشگیری است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه درصد بالای از تصادفات رانندگی به علت خطاهای انسانی حادث می‌شود افزود: پرهیز از ارتکاب به تخلفات رانندگی توسط کاربران ترافیک کاهش تصادف را در پی خواهد داشت و در زمینه کاهش اثرات ناشی از وقوع تصادف نیز بکار بردن امکانات و تجهیزات ایمنی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کنند.
وی اظهار داشت: استفاده از تجهیزات ایمنی برای استفاده از موتورسیکلت بسیار کاربردی و حیاتی است و برابر آمارهای پزشکی قانونی کشور بیش از ۸۵ درصد جانباختگان در تصادفات موتورسیکلت بر اثر ضربه شدید به سر فوت کرده‌اند.
این مقام انتظامی ادامه داد: خانواده به عنوان نهاد تشکیل دهند جامعه نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد تحولات بنیادی در اجتماع دارد بنابراین در حوزه ارتقاء ایمنی موتورسواران نیز انتظار ما از خانواده‌ها ترغیب و حتی اجبار به استفاده از کلاه‌ایمنی توسط موتورسواران است.

سرهنگ محمدی توزیع کلاه‌ایمنی در همایش‌‌های ارتقاء ایمنی موتورسواران را نمادین عنوان کرد و گفت: این همایش‌ها برای ارائه آموزش و تبیین نقش زندگی بخش کلاه‌ایمنی برای موتورسواران است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: انتظار داریم شرکت کنندگان در همایش ارتقاء ایمنی موتورسواران بعد از اتمام برنامه بدون کلاه‌ایمنی موتورسیکلت خود را به حرکت در نیاورند و ایمان داشته باشند کلاه‌ایمنی کلاهی برای زندگی است.
گفتنی است، در این همایش امام جمعه و فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز از اقدام ارزشمند پلیس در برگزاری چنین برنامه‌های تقدیر کردند و در پایان ۱۰۰ کلاه‌ایمنی به قید قرعه به موتورسواران حاضر اهداء شد.