صفیر گیلان/استاندار گیلان با اشاره به اشاره به نقش اصناف و فعالان اقتصادی در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران ۴۵ سال پرافتخار ایران اسلامی گفت: هرچه در انتخابات پرشورتر و با مشارکت بالاتر حضور داشته باشیم قدرت و توان کشور فزونی یافته و در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار خواهد بود

صفیر گیلان/ اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در همایش نقش اصناف و صنعتگران گیلان در انتخابات که در تالار مرکزی رشت با حضور پرشور فعالان این عرصه ها همراه بود، با اشاره به نقش اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: این قشر همواره در تحریم های اقتصادی مشکلات را تحمل و مدیریت کرد و در اغتشاشات باوجود تهدیدهای مکرر نقشی بی نظیری در مدیریت شرایط برعهده داشت.

وی تصریح کرد: در مساله انتخابات نیز نقش بازار و اصناف و اتحادیه ها، انجمن های صنفی و روسای اتاق تاثیر گذار است.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: هرچه در انتخابات پرشورتر و با مشارکت بالاتر حضور داشته باشیم قدرت و توان کشور فزونی یافته و در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار خواهد بود.

عباسی تاکید کرد: اگر نماینده ای که برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می شود خام، غیرمتخصص، غیر معتمد بوده و مردمی نباشد در ورود به لایه ها و کمیسیون های مختلف فقط وقت گذرانی کرده و در مباحث مهم مشارکتی نخواهد داشت که پیامد آن تصویب قوانینی است که به ضرر مردم و کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: هرچه ریل گذاری نمایندگان در تصویب قوانین درست بهتر باشد سرعت قطار توسعه، شتاب بیشتری خواهد یافت.

استاندار گیلان اظهار کرد: اگر شما بعنوان نخبگان جامعه در انتخاب افراد اصلح کوتاهی داشته باشید امکان گمراهی مردم وجود دارد و افرادی انتخاب خواهند شد که توان لازم را در کمیسیون های مختلف ندارند و برای کسب آرای بیشتر با عوام فریبی عملکرد دولت را به نام خود مصادره می کنند.

استاندار گیلان تصریح کرد: اگر صاحبان اندیشه و نخبگان وارد این عرصه نشوند مردم اقدامات توسعه ای دولت را عملکرد نمایندگان تلقی خواهند کرد در حالی که وظیفه نمایندگان انعکاس مشکلات مردم به دولت بوده تا بودجه ای تصویب شود که به نفع مردم باشد.

عباسی  اضافه کرد: نامزدهای نمایندگی باید برنامه های خود را در چارچوب وظایف خود برای مردم تبیین کنند تا مردم آزادانه براساس شاخص ها انتخابی اصلح داشته باشند.

*۱۰ همت پروژه عمرانی گیلان با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

استاندار گیلان با اشاره به افتتاح بیش از ۱۴ همت پروژه در دهه فجر امسال گفت: ۱۰ همت پروژه عمرانی، توسعه‌ای در هفته‌های پیش رو با حضور رئیس محترم جمهور در استان بهره برداری می‌شود.

عباسی اظهار کرد: پیرو ابلاغ سیاستهای اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، به دستور رئیس محترم جمهور و معاون اول رئیس جمهور در سفری به روسیه این مهم در دستور کار استان قرار گرفت و اکنون ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش درحال انجام است تا استانهای شمالی کشور نقشی حیاتی در تجارت با کشورهای منطقه قفقاز و روسیه ایفاء کنند.

وی افزود : در سفر اول آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان ۲۰ همت پروژه در بخش های مختلف تعریف شد که ۲۴ هزار میلیارد ریال در آزاد راه و راه آهن رشت – کاسپین هزینه شد، ۲ پروژه ای که در هفته های آینده به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به داشته ها و توانمندی های بسیاری استان گیلان در زمینه مشکلاتی که در حوزه برنج و چای وجود دارد، گفت: تمام تلاش و همت خود را برای رفع این موانع بکار خواهیم بست.

وی گفت: در بخش صادرات محصول زیتون نیز در سفر به روسیه قراردادهایی منعقد شد که بازار این محصول از کشورهایی مانند ترکیه به نفع ایران تغییر یابد.

وی در انتها از بازاریان و اصناف خواست در ماه مبارک رمضان قیمتها را کنترل کنند و افزود: شهرداران شهرهای مختلف استان در ایام تعطیلات با بازگشایی آزاد راه که مسافران بیشتری به استان سفر می کنند بازارچه های دائمی محصولات استان را عرضه کنند