به گزارش صفیر گیلان؛ مونا ابروفراخ، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان شهرستان رشت در انتخابات که در مجتمع خاتم الانبیاء برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات همواره حضور پرشور مردم و قانون گرایی مهم است. ابرو فراغ با بیان اینکه حضور پرشور مردم که در ادبیات […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مونا ابروفراخ، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت در همایش تقویت مشارکت حداکثری بانوان شهرستان رشت در انتخابات که در مجتمع خاتم الانبیاء برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات همواره حضور پرشور مردم و قانون گرایی مهم است.
ابرو فراغ با بیان اینکه حضور پرشور مردم که در ادبیات سیاسی به آن مشارکت سیاسی گفته می شود  با رعایت مبانی سیاسی محقق می گردد گفت:برای رسیدن به این مهم  و تحقق آن  باید همگان با مشارکت، همت و احساس مسئولیت ورود کنند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت به موضوع قانون گرایی و احترام به رای مردم اشاره و افزودند؛ همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند که مشارکت مردم برای انتخاب اصلح و توسعه این کشور است باید همه ی احاد جامعه به این فرمان لبیک گویند.
ایشان با اشاره به نقش بانوان در انتخابات، تصریح کرد: زنان و بانوان بخش وسیعی از جامعه هستند که اثرگذاری بالایی دارند و می توانند جامعه را به سمت رشد و تعالی ببرند.
وی ادامه داد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند «زنان می توانند هم ملت را به انحطاط بکشند و هم می توانند باعث پیروزی شوند» بنابراین اگر زن جایگاه خود را نشناسد، قطعا جامعه به انحطاط کشیده می شود لذا وظیفه همه مجریان و متولیان این است که شرایطی فراهم کنند تا حضور زنان در جامعه را به صورت گسترده داشته باشیم.
ابروفراخ  با اشاره  به اینکه نقش تحکیمی و بنیان خانواده بر دوش زن است  و نمی توانیم این نقش را بدون عقل و منطق و دانایی تصور کنیم گفت: اگر ما بخواهیم دین را بدون عقل بپذیریم قطعا دچار اشتباه خواهیم شد پس زن را هم نمی توانیم با این حکمتی که خداوند پیش بینی کرده، نادیده بگیریم.
وی ادامه داد: هرجا خانواده را از اجتماع دور کنیم و فقط نقش زن را در خانواده متصور شویم، قطعا در اجتماع به مشکل بر می خوریم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت به زنان صدر اسلام همچون حضرت فاطمه(س) و حضرت خدیجه(س) اشاره و اظهار کرد؛  این شیر زناندر  برهه های مختلف به دفاع از اسلام پرداختندو هنوز هم زنانی هستند که با چنین تدبیری در همه صحنه ها از آرمان های انقلاب دفاع می کنند.
ابروفراخ با بیان اینکه  هرجا زنان مسئولانه وارد شدند، قطعا پیشرفت حتمی است گفت:
برای تحقق مشارکت سیاسی زن باید در تصمیم گیری و انتخابات حضور گسترده داشته باشد و فرد اصلح را مطابق نظر خود برگزیند و انتخابات را رقم بزند.

ایشان مشارکت حداکثری زنان در امور مختلف را مدنظر همه جوامع  علی الخصوص در انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد؛زنان جامعه ما باید مشارکت گسترده در برنامه ها و امورات داشته باشند چون قطعا ما شیوه جدیدی را از حضور زن در دنیا داریم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت خاطرنشان کرد: زن با حفظ شرایط و احکام اسلامی می تواند در تمامی مراجع و محاکم حضور داشته باشد و این امر به همت همه مدیران دلسوز نظام در حال تحقق است.
ابروفراخ گفت: آنچه انتظار می رود این است که با مشارکت حداکثری و حضور گسترده بانوان بتوانیم آن مشارکت حداکثری مد نظر نظام را تحقق بخشیم و نقش و جایگاه زنان را هرچه بیشتر به اثبات برسانیم.