محمدرضا محسنی در جلسه شورای اداری که  با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان شفت یکی از روستایی ترین شهرستان های استان گیلان است، اظهار کرد: ۷۰ درصد مردم شهرستان روستا نشین هستند. وی با بیان اینکه شهرستان شفت دارای حدود ۱۴ هزار اراضی کشاورزی است، […]

محمدرضا محسنی در جلسه شورای اداری که  با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان شفت یکی از روستایی ترین شهرستان های استان گیلان است، اظهار کرد: ۷۰ درصد مردم شهرستان روستا نشین هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان شفت دارای حدود ۱۴ هزار اراضی کشاورزی است، افزود: این شهرستان سالانه با تولید ۳۸ هزار تن برنج سفید یکی از قطب های تولید برنج استان محسوب می شود.

فرماندار شفت به پرورش کرم ابریشم، تولید عسل، گوشت قرمز، ماهی های گرم آبی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان شفت در این زمینه ها دارای پتانسیل و ظرفیت های مطلوبی است.

وقوع انقلاب بزرگ در حوزه گازرسانی شهرستان شفت طی سه سال گذشته

وی با بیان اینکه چهار منطقه گردشگری و دو روستای نمونه گردشگری در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار در شفت وجود داشته و این شهرستان سالانه شاهد حضور هزاران نفر از گردشگران مذهبی است.

محسنی با اشاره به عقب ماندگی شهرستان شفت از شاخص های توسعه و عمران نسبت به شهرستان های دیگر، تصریح کرد: طی سه سال گذشته اقدامات خوبی در جهت توسعه شهرستان انجام شده است.

وی همچنین به انقلاب بزرگ در حوزه گازرسانی روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال های گذشته تنها ۳۸ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند اکنون این تعداد به ۵۶ روستا رسیده و تاپایان دهه فجر این تعداد به ۹۳ روستا می رسد.

فرماندار شفت با بیان اینکه ۵۹ روستای شهرستان دارای آب شرب هستند، یادآورشد: عملکرد شهرستان در حوزه مخابرات نیز مطلوب بوده است.

وی در ادامه به عملکرد مخابرات شهرستان و واگذاری دو هزار و ۷۲۹ پرت اینترنت پرسرعت اشاره کرد و گفت: در شهرستان شفت یک هزار و ۱۲۰ تلفن ثابت و دو هزار و ۵۰۰ شماره تلفن همراه از سال ۹۲ واگذار شده است و یکی از انتظارات مردم، تأسیس مرکز کم ظرفیت مخابراتی در امامزاده ابراهیم و کنار رودخانه است.

ضرورت خاکی کردن فیبرهای نوری در شهرستان شفت

محسنی با تأکید برضرورت ارتقاء شبکه موبایل و اینترنت پرسرعت به عنوان مطالبه مردم و جوانان شهرستان، اظهار کرد: از ۹۵ روستای شهرستان تنها ۱۵ روستا از تلفن ثابت بی سیم بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان فیبرهای نوری هوایی است، تأکید کرد: این فیبرها در مواقع حوادث طبیعی براثر بارش برف پاره و قطع می شوند که انتظار می رود با عنایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص خاکی کردن کابل های فیبرهای نوری اقدامات مناسبی انجام شود.

فرماندار فومن خاطرنشان کرد: ۱۳ دکل BTS در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ دکل از ۲G و تنها یک دکل از ۳G استفاده می کند.

به گفته این مسئول شهرستان شفت همچنین در زمینه اپراتور همراه اول نیازمند تقویت آنتن دهی در سطح ۲۲ روستا است و ۹ روستا شهرستان نیز در نقاط کور قرار داشته و فاقد شبکه تلفن ثابت و اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه چهارباند کردن مسیر ملاسرا به شفت نیز یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان است، گفت: در حوزه آب نیز شهرستان از مجموعه ۷۷ کیلومتر شبکه آبرسانی ۱۸.۵ کلیومتر در بخش احمد سرگوراب و ۱۵.۵ کیلومتر در شهر شفت وجود دارد که بعداز ۲۰ سال هنوز اصلاح شبکه در ان صورت نگرفته است.

محسنی همچنین شهرستان شفت را فاقد شبکه فاضلاب دانست و تصریح کرد: هنوز طرح مطالعاتی برای شبکه فاضلاب شهرستان وجود ندارد و با تلاش و پیگیری مسئولان موفق شدیم که امسال این پروژه را کد دار کنیم./مهر